Zakladatel a majoritní vlastník společnosti (25,3 CZK, 0,40%) Anthony James Denny kvůli prodeji současné situaci na trzích pozastavil dříve oznámený prodej svého podílu. Provozovatel sítě autobazarů o tom informoval na svých webových stránkách, kde dnes také informovala o splnění celoročního plánu prodejů vozů.
„Anthony James Denny, který v současné době vlastní přibližně 77% holandské společnosti Group N.V., jejíž akcie jsou kotovány na Burze cenných papírů Praha a Burze cenných papírů Budapešť, informoval, že přes stále probíhající předběžné diskuse s potenciálními investory byl s přihlédnutím k aktuální situaci na kapitálovém trhu formální prodejní proces jeho majoritního podílu ve společnosti na neurčitou dobu pozastaven,“ píše se na stránkách společnosti bez dalších podrobností.
Denny již dříve v letošním roce oznámil, že se po dvou dekádách v businessu chystá svoje aktivity omezit. „Již nějakou dobu jsem zvažoval svůj ´podnikatelský důchod´. Budování společnosti jsem věnoval dvacet let svého života. Celkem úspěšně jsem provedl ekonomickou krizí a dovedl společnost k velmi solidní ziskovosti,“ řekl Denny, který vedl firmu od jejího založení v roce 1992. V srpnu potom oznámil zahájení procesu prodeje svého podílu, který nyní pozastavil.
Cíl prodejů splněn
Skupina dále dnes oznámila, že prodala svůj letošní padesátitisící vůz a splnila tak svůj cíl pro rok 2012. „Každý další vůz, který ještě prodáme do konce roku, už bude nad plán,“ komentovala výsledky generální ředitelka Karolína Topolová.
Meziroční srovnání pro firmu letos vyznívá příznivě. „Již nyní je ovšem jasné, že skoro dva týdny před koncem roku jsme překonali celkový loňský prodejní výsledek o více než pět tisíc vozů. Je to jako kdybychom loni prodávali nejméně o dva měsíce déle,“ dodala Topolová.
Podle Topolové se na zvýšení prodejních výsledků v letošním roce podílelo několik faktorů: „Neustálé diskuse o tom, zda přichází nová vlna ekonomického zpomalení, vedly zákazníky k většímu přemýšlení o tom, jak při nákupu vozu svoje peníze vynaložit co nejefektivněji. Při čistě ekonomickém uvažování ojeté vozy svým poměrem mezi užitnou hodnotou a cenou jednoznačně vedou nad novými. Stále více lidí také využívá možností nákupu vozů na splátky, takže si lepší ojetý vůz může dovolit širší okruh zákazníků,“ uvedla Topolová.
Generální ředitelka také zopakovala pokrizovou firemní strategie z hlediska výběru vozů. „Soustředíme se jen na ty nejlikvidnější modely, novější vozy po prvním nebo druhém majiteli, se servisní knihou a jasnou historií,“ uvedla s tím, že o tyto vozy je natrhu zájem. „Pokud srovnáme prodeje nových vozů a ojetých vozů z , pak se mezi novými auty prodalo více jen automobilů značky Škoda, která nás ale porazila jen zhruba o 15000 vozů,“ uvedla Topolová.
(Zdroj: AAA Auto)