Aktualizováno Asijské trhy se v polovině pracovního týdne posouvají na slabší úrovně. Primárním důvodem je posílení jenu a následný tlak na ceny exportně orientovaných akcií. Index Nikkei 225 proto uzavřel dnešní obchodování se ztrátou 2,56 procenta, Hang Seng je o 0,45 procenta slabší, zatímco australský ASX 200 jako jeden z mála tomuto trendu čelí a roste o 0,46 procenta. Shanghai Composite ztrácí 0,4 procenta a indický Sensex je 0,1 procenta pod včerejším závěrem. Futures kontrakty na evropské indexy ukazují na pokračující pokles, v případě indexu Euro STOXX řádově o půl procenta. Spojené státy by naopak měly růst, maximálně však do 0,3 procenta.
V Tokiu se dnes, jak bylo zmíněno výše, vůbec nedařilo zejména exportně orientovaným firmám. Mazda Motor Corp. klesá o 3,5 procenta, Komatsu Ltd. propadlo o 3,8 procenta a Advantest Corp. ztrácí 3,6 procenta. V tomto trendu však nezůstali osamoceni jenom exportéři, přidávají se k nim také finanční a bankovní tituly – Daiwa Securities -3,2 procenta, Holdings -2,2 procenta. Japonský jen se ze včerejšího závěru na hladině 88,82 oproti americkému dolaru nyní obchoduje na 88,08, když na příliš rychlé oslabení kurzu jenu upozornil ministr pro ekonomické oživení Akira Amari.
Vývoj kurzu jenu k dolaru za posledních 5 obchodních seancí

V Hong Kongu se po několika relativně silných dnech nedařilo sektoru nemovitostních developerů poté, co premiér Wen Jiabao naznačil možnost zavedení daně z nemovitostí. China Overseas Land & Investment propadl o 1,2 procenta, Poly Property Group ztrácí 0,5 procenta. Komodity a komoditní tituly obchodují smíšeně – Angang Steel -1,7 procenta, Aluminium Corp. of China naopak posiluje o 0,5 procenta.
Další zajímavé pohyby zaznamenávají tituly jako Esprit Holdings (+1 %) či Cosco Pacific (+1,7 %). V centru pozornosti však dnes byly i letecké společnosti a letečtí přepravci poté, co BOC Aviation – v Singapuru rezidující leasingová divize Bank of China – potvrdila objednávku na 50 letounů Airbus A320. V reakci na tuto zprávu následně rostou akcie firem Cathay Pacific Airways, Air China resp. China Eastern Airlines – všechny řádově o 0,5-0,9 procenta.