Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
ZenithOptimedia: Vyhlídky trhu s reklamou se opět zhoršily

ZenithOptimedia: Vyhlídky trhu s reklamou se opět zhoršily

18.6.2013 12:53
Autor: ČTK

Mediální agentura ZenithOptimedia již podruhé za poslední půlrok snížila odhad celosvětových výdajů na reklamu, mimo jiné kvůli pokračující hospodářské recesi v eurozóně. Agentura dnes předpověděla, že výdaje v letošním roce vzrostou o 3,5 procenta, zatímco v prosinci předpokládala nárůst o 4,1 procenta. 

Už letos v dubnu však agentura svou prosincovou prognózu snížila na 3,9 procenta. K dalšímu zhoršení výhledu podle agentury přispělo také napětí na Korejském poloostrově, které přimělo inzerenty v Jižní Koreji k větší opatrnosti. 

V eurozóně se vyhlídky trhu s reklamou v uplynulých měsících zhoršily například kvůli politické nejistotě v Itálii a rovněž kvůli kontroverzní záchraně Kypru před bankrotem. ZenithOptimedia předpokládá, že výdaje na reklamu v eurozóně letos vzrostou o 3,9 procenta, příští rok by se měly stabilizovat a v roce 2015 vykázat mírný růst. 

S nejrychlejším růstem výdajů na reklamu letos agentura počítá v mladých tržních ekonomikách, jako je Čína a Indie. ZenithOptimedia také poukazuje na rostoucí popularitu reklamy pro mobilní zařízení, kam patří zejména smartphony a počítačové tablety. 

Agentura Reuters ale připomíná, že nejoblíbenějším způsobem propagace zůstává televizní reklama. Ta se loni na celkových výdajích inzerentů podílela 40 procenty.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data