Facebook (NASDAQ: FB) testuje své nové tlačítko „koupit“ pro marketéry. Pokud jste ho zahlédli ve svém feedu tak jste mezi šťastnými jedinci. Facebook testuje selektivně s omezeným rozsahem svou novou funkcionalitu, kterou se snaží přiblížit více byznysu Ecommerce. Má Facebook plán praštit přes prsty Amazon ?
První co každého zodpovědného uživatele debetní nebo kreditní karty napadne je – bezpečnost. Bude nakupování na Facebooku bezpečné? Facebook se nechal slyšet, že veškeré přípravy na tuto operaci vždy měly za nutnou podmínku čehokoliv bezpečnost pro uživatele a jeho data. Uživatelé si tak mohou být jistí, že informace o kartě nebudou sdílené s třetí stranou a budou mít možnost si je jak uložit tak pravděpodobně smazat uvnitř Facebooku.
Ecommerce je velký trh. Menší hráči na trhu se jistě budou zajímat, jestli je to cesta, jak konkurovat obrovi typu Amazon. Facebook však vysvětluje, že se nechtějí pouštět do boje s Amazon, jejich byznys je reklama. Pouze umožní prodejcům, aby prodávali své zboží přes Facebook. Jinými slovy Facebook nebude prodávat napřímo vůbec nic, jak vysvětlil při confcallu sám Zuckerberg.
Lidé tíhnou k nákupům online a nákupní aktivita se začíná také přesouvat na mobilní telefony, kde Facebook je dostatečně silný. Lidé tak budou moci koupit, co najdou ve svém newsfeedu. Proto budou příjmy ecommerce obchodníků přivedených díky Facebooku růst na významu.
Twitter to udělá taky
Facebook není jediný, kdo rozšiřuje možnosti monetizace velkého počtu uživatelů. I Twitter reálně uvažuje, že se stane prostředníkem pro Ecommerce byznys. Společnost na začátku tohoto měsíce koupila firmu CardSpring, což je společnost vyvíjející platební systémy. Twitter se jasně vyjádřil, že pracuje na budoucím využití své sítě pro účely Ecommerce. Twitter unikla i nějaká testovací verze tlačítka, to se však nepovedlo ututlat a provedení spatřilo světlo světa. Obrázky, jak by to zhruba mohlo vypadat, prolétly svět rychlostí blesku.
Z toho vyplývá, že ani Facebook, ani Twitter nebudou nic prodávat napřímo, jen se pokusí zvýšit své příjmy z reklamy tím, že budou obchodům dovádět větší množství již rozhodnutých zákazníků. Proto se o válce s Amazon vůbec nedá mluvit, docela dobře to může ve finále dopadnout na příjemnou kooperaci místo soupeření. Společnosti Facebook i Twitter si jsou také vědomy jak silný Amazon je a proto by se nikdy proti němu nepostavily. Ostatně, kdo si troufne postavit se Amazonu?
Pro online marketéry je to možnost, jak přidat další díleček do svého marketingovému mixu a zlepšit dosah kampaně.
Zdroj: Motley Fool