Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Tlačítko „koupit“? Vyšlápne si Facebook na Amazon?

Tlačítko „koupit“? Vyšlápne si Facebook na Amazon?

30.07.2014 12:14
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Facebook (NASDAQ: FB) testuje své nové tlačítko „koupit“ pro marketéry. Pokud jste ho zahlédli ve svém feedu tak jste mezi šťastnými jedinci. Facebook testuje selektivně s omezeným rozsahem svou novou funkcionalitu, kterou se snaží přiblížit více byznysu Ecommerce. Má Facebook plán praštit přes prsty Amazon ?

První co každého zodpovědného uživatele debetní nebo kreditní karty napadne je – bezpečnost. Bude nakupování na Facebooku bezpečné? Facebook se nechal slyšet, že veškeré přípravy na tuto operaci vždy měly za nutnou podmínku čehokoliv bezpečnost pro uživatele a jeho data. Uživatelé si tak mohou být jistí, že informace o kartě nebudou sdílené s třetí stranou a budou mít možnost si je jak uložit tak pravděpodobně smazat uvnitř Facebooku.

Ecommerce je velký trh. Menší hráči na trhu se jistě budou zajímat, jestli je to cesta, jak konkurovat obrovi typu Amazon. Facebook však vysvětluje, že se nechtějí pouštět do boje s Amazon, jejich byznys je reklama. Pouze umožní prodejcům, aby prodávali své zboží přes Facebook. Jinými slovy Facebook nebude prodávat napřímo vůbec nic, jak vysvětlil při confcallu sám Zuckerberg.

Lidé tíhnou k nákupům online a nákupní aktivita se začíná také přesouvat na mobilní telefony, kde Facebook je dostatečně silný. Lidé tak budou moci koupit, co najdou ve svém newsfeedu. Proto budou příjmy ecommerce obchodníků přivedených díky Facebooku růst na významu.

Twitter to udělá taky

Facebook není jediný, kdo rozšiřuje možnosti monetizace velkého počtu uživatelů. I Twitter reálně uvažuje, že se stane prostředníkem pro Ecommerce byznys. Společnost na začátku tohoto měsíce koupila firmu CardSpring, což je společnost vyvíjející platební systémy. Twitter se jasně vyjádřil, že pracuje na budoucím využití své sítě pro účely Ecommerce. Twitter unikla i nějaká testovací verze tlačítka, to se však nepovedlo ututlat a provedení spatřilo světlo světa. Obrázky, jak by to zhruba mohlo vypadat, prolétly svět rychlostí blesku.

Z toho vyplývá, že ani Facebook, ani Twitter nebudou nic prodávat napřímo, jen se pokusí zvýšit své příjmy z reklamy tím, že budou obchodům dovádět větší množství již rozhodnutých zákazníků. Proto se o válce s Amazon vůbec nedá mluvit, docela dobře to může ve finále dopadnout na příjemnou kooperaci místo soupeření. Společnosti Facebook i Twitter si jsou také vědomy jak silný Amazon je a proto by se nikdy proti němu nepostavily. Ostatně, kdo si troufne postavit se Amazonu?

Pro online marketéry je to možnost, jak přidat další díleček do svého marketingovému mixu a zlepšit dosah kampaně.

Zdroj: Motley Fool


Čtěte více:

FT: Facebook provádí své experimenty na nás
04.07.2014 14:57
Někteří se domnívají, že je přehnané dělat povyk kolem psychologického...
Facebook v 2Q14 zdvojnásobil čistý zisk
24.07.2014 8:20
Největší světová internetová sociální síť Facebook zvýšila ve druhém č...
Raketa s názvem Twitter - akcie po šokujících výsledcích přidaly v aftermarketu 29 %!
30.07.2014 10:27
Sociální síť Twitter včera po trhu vykouzlila svým akcionářům pořádný ...

Váš názor
  • BABA
    30.07.2014 13:25

    Uvidíme, jak velký budget se přesune od těchto "fenoménů", ke startující star, Mr. Jack Ma.
    AMN
Aktuální komentáře
26.11.2025
14:06Oslabující Nvidia je už z pohledu budoucích zisků levnější než index Magnificent Seven
12:22Nové riziko na trhu se stříbrem: zásoby v Číně se propadly nejníže za deset let
11:56FT: Tempo propouštění ve Volkswagenu zpomaluje, dobrovolné odchody váznou
11:35Bankovní asociace zlepšila odhad letošního růstu HDP na 2,5 procenta
11:22Růst akcií se upevňuje, ačkoli Evropa dnes postupuje pouze pomalu  
10:32Medicare vyjednal 71% slevu na Ozempic a Wegovy. Akcie Novo Nordisk na zprávy nereagují
9:58Warner Bros. Discovery chce od zájemců vylepšené nabídky. Netflix rozptyluje antimonopolní obavy
8:53Rozbřesk: Nepřesvědčivá data data o americké spotřebě ulehčují rozhodování Fedu
8:47Kofola snížila výhled, Google dohání AI konkurenci a spotřebitelská důvěra v USA padá  
8:20Stellantis varuje: Přísné emisní limity mohou zlomit evropský autoprůmysl
6:02Co udělá Fed v prosinci?
25.11.2025
22:00Wall Street si připsala třetí rally v řadě; Google jako nový konkurent Nvidie?  
17:44Kofola hlásí pokles tržeb kvůli počasí i cukrové dani. Snižuje výhled na rok 2025
16:33Čínská současnost a poučení pro ostatní
14:59Tykačova skupina Sev.en údajně v lednu 2027 uzavře své uhelné elektrárny
14:10Alphabet míří za čtyřbilionovou tržní hodnotou
13:43Po včerejším propadu svítá naděje: Amycretin od Novo Nordisk hlásí slibné výsledky pro diabetiky i na hubnutí
12:22Evropa se včerejším americkým růstem neinspiruje, obchoduje s malými změnami  
12:05Alibaba překonala odhady tržeb, růst cloudové divize zrychluje
12:01Výsledková sezóna v USA: Nejsilnější růst tržeb od roku 2022 a čtvrtý kvartál v řadě s dvouciferným růstem zisků  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
14:30USA - Objednávky zboží dlouh. spotřeby, m/m
15:45USA - Index aktivity ISM Chicago