Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Luxus se přesouvá online; 3 největší holdingy možná spojí síly na internetu

Luxus se přesouvá online; 3 největší holdingy možná spojí síly na internetu

08.06.2015 16:27
Autor: Kristýna Zahradníková, Patria Online

Internet změnil nákupní zvyklosti bohatých a značky na tento trend musí reagovat. Nejjasnějším indikátorem, že se tomu tak již děje, je právě letošní transakce mezi online platformou Net-a-Porter, jejíž vlastníkem je švýcarský luxusní holding Richemont a italským Yoox. Tato fúze byla o to větší událostí z toho důvodu, že na poli luxusu se z obav o ztrátu exkluzivity tradičně internetových prodejů společnosti velmi dlouho stranily.

Luxus online
Jak se ovšem zdá, několik souvisejících faktorů luxusní značky podcenily. Zejména potom to, že internet jako takový změnil návyky bohaté klientely. Navíc je zde nárůst kupujících z Číny, kteří mají online nákupy ve velké oblibě, digitální know-how generace přelomu tisíciletí, která používá sociální sítě mimo jiné ke sledování cen, pokles reklamních příjmů módních časopisů a v neposlední řadě naprostá všudypřítomnost internetu v chytrých zařízeních. Tyto faktory naznačují, že i luxusní průmysl má co měnit.

Online prodeje jsou však stále v luxusním sektoru pouze špičkou ledovce. V loňském roce odpovídaly pouze 6 % z celkových prodejů luxusního zboží. Včetně prodejů, které proběhly sice v kamenném obchodě, ale byly poháněny předchozím internetovým vyhledáváním, to v minulém roce byla přibližně čtvrtina všech prodejů. Digitalizace luxusu se projevila nejvýrazněji na transparentnosti cenové politiky značek, najednou bylo přes internet krásně vidět, že ten samý produkt stojí v Pekingu podstatně více než například v Paříži. V globálním odvětví luxusu, kde jsou vysoké ceny symbolem společenského statusu a touhy, tak internet prozradí cenovou politiky po několika kliknutích. Tento fakt však například u čínských zákazníků vede k rostoucímu pocitu, že byly soustavně a dlouhodobě okrádáni.

Luxury graphics.png 

Zdroj: FT


Richemont, Kering, LVMH – společně na internetu?

Richemont si je dobře vědom nutnosti posílení pozice na internetovém trhu. Předseda představenstva Johann Rupert proto vyzval majitele Louis Vuitton LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton a vlastníka Gucci, holding Kering, aby spojily své síly a vytvořily tak maloobchodní luxusní webovou stránku, která by obstála v konkurenci největších světových online prodejců.

Rupert, miliardář z Jižní Afriky, který ovládá švýcarský Richemont, vlastníka 20 luxusních značek mezi něž patří i klenotnictví Cartier, uvedl, že již hovořil s Bernardem Arnaultem z LVMH i Keringem na téma vstupu těchto dvou velkých luxusních holdingů na platformu Yoox Net-a-Porter. K tomuto kroku se Rupert odhodlal z toho důvodu, že výrobci luxusního zboží potřebují soustředit své síly na poli e-commerce, aby byli schopni měřit se se stále vzrůstající konkurencí.

I přes nedávnou fúzi portálu Net-a-Porter, který patří právě Richemontu s konkurenčním webem Yoox se Rupert na summitu Financial Times k tématu luxusního byznysu v Monaku dnes vyjádřil v tom smyslu, že tato platforma není stále dost velká. Konkrétně tak svým luxusním rivalům LVMH a Keringu nabídl podíl na vlastním kapitálu Yoox Net-a-Porter, pokud se zavážou k prodeji svých luxusních značek přes tuto online platformu.

Yoox Net-a-Porter versus Amazon
Yoox a Net-a-Porter oznámily plány na fúzi letos v březnu a vykazují momentálně kombinované roční tržby za rok 2014 ve výši 1,3 miliardy eur. Amazon.com Inc, který nabízí sekce věnované luxusním hodinkám a šperkům měl v loňském roce příjmy ve výši 89 miliardy dolarů. Rupert již minulý měsíc uvedl, že kapitálové výdaje Amazonu jsou ohromující. Cie. Financiere Richemont, sídlící v Ženevě, se již delší dobu netají tím, že chce z Yoox Net-a-Porter udělat dominantní neutrální platformu pro trh s luxusním zbožím.

Kering již v současnosti funguje s Yoox na principu joint venture a Yoox tak řídí e-commerce pro většinu jeho módních značek a brandů koženého zboží vyjma jeho vlajkové lodi Gucci. Naopak skupiny jak o Prada nebo LVMH se doposud soustředily spíše na uchování hodnoty značky skrze muzea současného umění v módních metropolích, jako jsou Milán či Paříž.

Od spolupráce s dalšími značkami si Yoox Net-a-Porter slibuje rozšíření nabídky a nákupního zážitku srovnatelného s největšími online maloobchodníky. Platforma plánuje po dokončení fúze prodat akcie v hodnotě až 200 mil. eur, aby umožnila vstup novým strategickým investorům. Jak se Rupert vyjádřil v konferenčním hovoru na konci května, internetový maloobchod je hra pro velké kluky a pro slabochy v ní není místo.

Zdroj: FT, BBG


Čtěte více:

Erdogan dosáhl Pyrrhova vítězství, trhy ovládli prodejci
08.06.2015 10:39
Strana tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana podle předběžných ...
O2 CR - PPF představila nabídkové ceny na odkup akcií O2 a CETIN (názor analytika)
08.06.2015 14:05
Skupina PPF dnes ráno oznámila, že v rámci dobrovolného veřejného návr...
Ani summit G7 se nevyhnul řeckému tématu
08.06.2015 13:05
Vrcholná schůzka skupiny G7 byla zahájena včera na jihu Bavorska. Pře...
Goldman Sachs: Směr evropské akcie
08.06.2015 14:20
Valuace evropských akcií se nyní podle Goldman Sachs pohybují více než...

Váš názor
  • Eshop jako novodobá televizní zábava
    11.06.2015 13:58

    Témata o luxusu a fashion od Vás čtu nejraději. Zlato a Čínu přenechte druhým. Např.p,Kovalovskému a p.Soustružníkovi. A jeden zajímavý rozhovor, který by vás mohl zajímat. http://video.ft.com/4288021745001/Yoox-Net-a-Porter-merger-perfect-fit/Companies
    AMN
Aktuální komentáře
18.04.2024
22:02S&P 500 poklesl popáté v řadě; investoři čekají na Netflix  
17:45Růst cen akcií a cena za riziko
17:23DJIA dnes v čele a ECB se od Fedu neodpoutá  
15:59Deloitte: Cena nájemného v prvním čtvrtletí vzrostla o procento na 295 Kč/m2
15:48Jak na DIP? A na čem čeští investoři letos nejvíce vydělali? Zjistěte na webináři Patrie v úterý 23. dubna od 16:00
15:20Lee: I kdyby sazby šly letos dolů jen jednou, pro akcie by to stále bylo dobré prostředí
12:56Vasle: Rozdílná měnová politika ECB a Fedu má své limity
11:52Výhled TSMC překonal odhady díky podpoře poptávky po AI čipech
11:36Akcie se zvedají. Jak pevnou oporu dodají firmy?  
9:54Ifo: Německé firmy letos plánují snižování investic
9:05Rozbřesk: Zachrání Super-Mario (znovu) Evropu?
8:45EU nebude formálně vyšetřovat investici Microsoftu do OpenAI
8:30Evropa čelí podle guvernéra BoE menší inflační hrozbě než USA, Microsoft se vyhne vyšetřování kvůli akvizici Open AI a futures jsou zelené  
6:40Fidelity International: Německá medvědí data jsou příznivá pro německé státní dluhopisy
17.04.2024
22:01Zámořské akciové indexy nedokázaly zvrátit úvodní pokles  
18:46Martin Uher: Rozruch na dluhopisech, české banky a zranitelné USA
17:32Wall Street mezi výsledky a sazbami dál klesá  
17:14Jednoduchý scénář: Inflace neklesá, Fed nesnižuje, inflace klesá, Fed snižuje
16:01Tesla žádá akcionáře o obnovení odměn pro Muska, v Indii chce investovat až 3 mld. dolarů
14:36Komentář analytika: Objednávky ASML prudce klesají, avšak výhled zůstává nezměněn  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data