Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Luxus se přesouvá online; 3 největší holdingy možná spojí síly na internetu

Luxus se přesouvá online; 3 největší holdingy možná spojí síly na internetu

08.06.2015 16:27
Autor: Kristýna Zahradníková, Patria Online

Internet změnil nákupní zvyklosti bohatých a značky na tento trend musí reagovat. Nejjasnějším indikátorem, že se tomu tak již děje, je právě letošní transakce mezi online platformou Net-a-Porter, jejíž vlastníkem je švýcarský luxusní holding Richemont a italským Yoox. Tato fúze byla o to větší událostí z toho důvodu, že na poli luxusu se z obav o ztrátu exkluzivity tradičně internetových prodejů společnosti velmi dlouho stranily.

Luxus online
Jak se ovšem zdá, několik souvisejících faktorů luxusní značky podcenily. Zejména potom to, že internet jako takový změnil návyky bohaté klientely. Navíc je zde nárůst kupujících z Číny, kteří mají online nákupy ve velké oblibě, digitální know-how generace přelomu tisíciletí, která používá sociální sítě mimo jiné ke sledování cen, pokles reklamních příjmů módních časopisů a v neposlední řadě naprostá všudypřítomnost internetu v chytrých zařízeních. Tyto faktory naznačují, že i luxusní průmysl má co měnit.

Online prodeje jsou však stále v luxusním sektoru pouze špičkou ledovce. V loňském roce odpovídaly pouze 6 % z celkových prodejů luxusního zboží. Včetně prodejů, které proběhly sice v kamenném obchodě, ale byly poháněny předchozím internetovým vyhledáváním, to v minulém roce byla přibližně čtvrtina všech prodejů. Digitalizace luxusu se projevila nejvýrazněji na transparentnosti cenové politiky značek, najednou bylo přes internet krásně vidět, že ten samý produkt stojí v Pekingu podstatně více než například v Paříži. V globálním odvětví luxusu, kde jsou vysoké ceny symbolem společenského statusu a touhy, tak internet prozradí cenovou politiky po několika kliknutích. Tento fakt však například u čínských zákazníků vede k rostoucímu pocitu, že byly soustavně a dlouhodobě okrádáni.

Luxury graphics.png 

Zdroj: FT


Richemont, Kering, LVMH – společně na internetu?

Richemont si je dobře vědom nutnosti posílení pozice na internetovém trhu. Předseda představenstva Johann Rupert proto vyzval majitele Louis Vuitton LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton a vlastníka Gucci, holding Kering, aby spojily své síly a vytvořily tak maloobchodní luxusní webovou stránku, která by obstála v konkurenci největších světových online prodejců.

Rupert, miliardář z Jižní Afriky, který ovládá švýcarský Richemont, vlastníka 20 luxusních značek mezi něž patří i klenotnictví Cartier, uvedl, že již hovořil s Bernardem Arnaultem z LVMH i Keringem na téma vstupu těchto dvou velkých luxusních holdingů na platformu Yoox Net-a-Porter. K tomuto kroku se Rupert odhodlal z toho důvodu, že výrobci luxusního zboží potřebují soustředit své síly na poli e-commerce, aby byli schopni měřit se se stále vzrůstající konkurencí.

I přes nedávnou fúzi portálu Net-a-Porter, který patří právě Richemontu s konkurenčním webem Yoox se Rupert na summitu Financial Times k tématu luxusního byznysu v Monaku dnes vyjádřil v tom smyslu, že tato platforma není stále dost velká. Konkrétně tak svým luxusním rivalům LVMH a Keringu nabídl podíl na vlastním kapitálu Yoox Net-a-Porter, pokud se zavážou k prodeji svých luxusních značek přes tuto online platformu.

Yoox Net-a-Porter versus Amazon
Yoox a Net-a-Porter oznámily plány na fúzi letos v březnu a vykazují momentálně kombinované roční tržby za rok 2014 ve výši 1,3 miliardy eur. Amazon.com Inc, který nabízí sekce věnované luxusním hodinkám a šperkům měl v loňském roce příjmy ve výši 89 miliardy dolarů. Rupert již minulý měsíc uvedl, že kapitálové výdaje Amazonu jsou ohromující. Cie. Financiere Richemont, sídlící v Ženevě, se již delší dobu netají tím, že chce z Yoox Net-a-Porter udělat dominantní neutrální platformu pro trh s luxusním zbožím.

Kering již v současnosti funguje s Yoox na principu joint venture a Yoox tak řídí e-commerce pro většinu jeho módních značek a brandů koženého zboží vyjma jeho vlajkové lodi Gucci. Naopak skupiny jak o Prada nebo LVMH se doposud soustředily spíše na uchování hodnoty značky skrze muzea současného umění v módních metropolích, jako jsou Milán či Paříž.

Od spolupráce s dalšími značkami si Yoox Net-a-Porter slibuje rozšíření nabídky a nákupního zážitku srovnatelného s největšími online maloobchodníky. Platforma plánuje po dokončení fúze prodat akcie v hodnotě až 200 mil. eur, aby umožnila vstup novým strategickým investorům. Jak se Rupert vyjádřil v konferenčním hovoru na konci května, internetový maloobchod je hra pro velké kluky a pro slabochy v ní není místo.

Zdroj: FT, BBG


Čtěte více:

Erdogan dosáhl Pyrrhova vítězství, trhy ovládli prodejci
08.06.2015 10:39
Strana tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana podle předběžných ...
O2 CR - PPF představila nabídkové ceny na odkup akcií O2 a CETIN (názor analytika)
08.06.2015 14:05
Skupina PPF dnes ráno oznámila, že v rámci dobrovolného veřejného návr...
Ani summit G7 se nevyhnul řeckému tématu
08.06.2015 13:05
Vrcholná schůzka skupiny G7 byla zahájena včera na jihu Bavorska. Pře...
Goldman Sachs: Směr evropské akcie
08.06.2015 14:20
Valuace evropských akcií se nyní podle Goldman Sachs pohybují více než...

Váš názor
  • Eshop jako novodobá televizní zábava
    11.06.2015 13:58

    Témata o luxusu a fashion od Vás čtu nejraději. Zlato a Čínu přenechte druhým. Např.p,Kovalovskému a p.Soustružníkovi. A jeden zajímavý rozhovor, který by vás mohl zajímat. http://video.ft.com/4288021745001/Yoox-Net-a-Porter-merger-perfect-fit/Companies
    AMN
Aktuální komentáře
26.11.2025
6:02Co udělá Fed v prosinci?
25.11.2025
22:00Wall Street si připsala třetí rally v řadě; Google jako nový konkurent Nvidie?  
17:44Kofola hlásí pokles tržeb kvůli počasí i cukrové dani. Snižuje výhled na rok 2025
16:33Čínská současnost a poučení pro ostatní
14:59Tykačova skupina Sev.en údajně v lednu 2027 uzavře své uhelné elektrárny
14:10Alphabet míří za čtyřbilionovou tržní hodnotou
13:43Po včerejším propadu svítá naděje: Amycretin od Novo Nordisk hlásí slibné výsledky pro diabetiky i na hubnutí
12:22Evropa se včerejším americkým růstem neinspiruje, obchoduje s malými změnami  
12:05Alibaba překonala odhady tržeb, růst cloudové divize zrychluje
12:01Výsledková sezóna v USA: Nejsilnější růst tržeb od roku 2022 a čtvrtý kvartál v řadě s dvouciferným růstem zisků  
11:45Prodeje aut v EU čtvrtý měsíc po sobě rostou, do října meziročně o 1,4 procenta
10:27Dominance Nvidie v ohrožení? O čipy Googlu má zájem Meta
9:04Rozbřesk: Koruna sleduje vývoj za hranicemi, dolar drží pozice navzdory holubičí rétorice Fedu
9:02Doosan Škoda Power poklesly tržby i zisk, podepsala ale nejvýznamnější zakázku za poslední dekádu
9:00Amazon plánuje posílit AI infrastrukturu pro vládu USA za 50 miliard dolarů
8:43Americké akcie ožily, Doosanu klesly tržby i zisk, evropské futures jsou smíšené  
6:07AI tituly ztrácí dech. Technický ukazatel naznačuje u těchto akcií šanci na obrat
24.11.2025
17:22Zlato, akcie a důvěra ve finanční aktiva
16:41Dominik Rusinko: Rozpočtové patálie aneb co čekat od nové vlády  
14:46PODCAST Týdenní výhled: O číslech Nvidie, korekci na AI i gigantovi, který jí vzdoruje  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
14:30USA - Objednávky zboží dlouh. spotřeby, m/m
15:45USA - Index aktivity ISM Chicago