Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Luxus se přesouvá online; 3 největší holdingy možná spojí síly na internetu

Luxus se přesouvá online; 3 největší holdingy možná spojí síly na internetu

08.06.2015 16:27
Autor: Kristýna Zahradníková, Patria Online

Internet změnil nákupní zvyklosti bohatých a značky na tento trend musí reagovat. Nejjasnějším indikátorem, že se tomu tak již děje, je právě letošní transakce mezi online platformou Net-a-Porter, jejíž vlastníkem je švýcarský luxusní holding Richemont a italským Yoox. Tato fúze byla o to větší událostí z toho důvodu, že na poli luxusu se z obav o ztrátu exkluzivity tradičně internetových prodejů společnosti velmi dlouho stranily.

Luxus online
Jak se ovšem zdá, několik souvisejících faktorů luxusní značky podcenily. Zejména potom to, že internet jako takový změnil návyky bohaté klientely. Navíc je zde nárůst kupujících z Číny, kteří mají online nákupy ve velké oblibě, digitální know-how generace přelomu tisíciletí, která používá sociální sítě mimo jiné ke sledování cen, pokles reklamních příjmů módních časopisů a v neposlední řadě naprostá všudypřítomnost internetu v chytrých zařízeních. Tyto faktory naznačují, že i luxusní průmysl má co měnit.

Online prodeje jsou však stále v luxusním sektoru pouze špičkou ledovce. V loňském roce odpovídaly pouze 6 % z celkových prodejů luxusního zboží. Včetně prodejů, které proběhly sice v kamenném obchodě, ale byly poháněny předchozím internetovým vyhledáváním, to v minulém roce byla přibližně čtvrtina všech prodejů. Digitalizace luxusu se projevila nejvýrazněji na transparentnosti cenové politiky značek, najednou bylo přes internet krásně vidět, že ten samý produkt stojí v Pekingu podstatně více než například v Paříži. V globálním odvětví luxusu, kde jsou vysoké ceny symbolem společenského statusu a touhy, tak internet prozradí cenovou politiky po několika kliknutích. Tento fakt však například u čínských zákazníků vede k rostoucímu pocitu, že byly soustavně a dlouhodobě okrádáni.

Luxury graphics.png 

Zdroj: FT


Richemont, Kering, LVMH – společně na internetu?

Richemont si je dobře vědom nutnosti posílení pozice na internetovém trhu. Předseda představenstva Johann Rupert proto vyzval majitele Louis Vuitton LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton a vlastníka Gucci, holding Kering, aby spojily své síly a vytvořily tak maloobchodní luxusní webovou stránku, která by obstála v konkurenci největších světových online prodejců.

Rupert, miliardář z Jižní Afriky, který ovládá švýcarský Richemont, vlastníka 20 luxusních značek mezi něž patří i klenotnictví Cartier, uvedl, že již hovořil s Bernardem Arnaultem z LVMH i Keringem na téma vstupu těchto dvou velkých luxusních holdingů na platformu Yoox Net-a-Porter. K tomuto kroku se Rupert odhodlal z toho důvodu, že výrobci luxusního zboží potřebují soustředit své síly na poli e-commerce, aby byli schopni měřit se se stále vzrůstající konkurencí.

I přes nedávnou fúzi portálu Net-a-Porter, který patří právě Richemontu s konkurenčním webem Yoox se Rupert na summitu Financial Times k tématu luxusního byznysu v Monaku dnes vyjádřil v tom smyslu, že tato platforma není stále dost velká. Konkrétně tak svým luxusním rivalům LVMH a Keringu nabídl podíl na vlastním kapitálu Yoox Net-a-Porter, pokud se zavážou k prodeji svých luxusních značek přes tuto online platformu.

Yoox Net-a-Porter versus Amazon
Yoox a Net-a-Porter oznámily plány na fúzi letos v březnu a vykazují momentálně kombinované roční tržby za rok 2014 ve výši 1,3 miliardy eur. Amazon.com Inc, který nabízí sekce věnované luxusním hodinkám a šperkům měl v loňském roce příjmy ve výši 89 miliardy dolarů. Rupert již minulý měsíc uvedl, že kapitálové výdaje Amazonu jsou ohromující. Cie. Financiere Richemont, sídlící v Ženevě, se již delší dobu netají tím, že chce z Yoox Net-a-Porter udělat dominantní neutrální platformu pro trh s luxusním zbožím.

Kering již v současnosti funguje s Yoox na principu joint venture a Yoox tak řídí e-commerce pro většinu jeho módních značek a brandů koženého zboží vyjma jeho vlajkové lodi Gucci. Naopak skupiny jak o Prada nebo LVMH se doposud soustředily spíše na uchování hodnoty značky skrze muzea současného umění v módních metropolích, jako jsou Milán či Paříž.

Od spolupráce s dalšími značkami si Yoox Net-a-Porter slibuje rozšíření nabídky a nákupního zážitku srovnatelného s největšími online maloobchodníky. Platforma plánuje po dokončení fúze prodat akcie v hodnotě až 200 mil. eur, aby umožnila vstup novým strategickým investorům. Jak se Rupert vyjádřil v konferenčním hovoru na konci května, internetový maloobchod je hra pro velké kluky a pro slabochy v ní není místo.

Zdroj: FT, BBG


Čtěte více:

Erdogan dosáhl Pyrrhova vítězství, trhy ovládli prodejci
08.06.2015 10:39
Strana tureckého prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana podle předběžných ...
O2 CR - PPF představila nabídkové ceny na odkup akcií O2 a CETIN (názor analytika)
08.06.2015 14:05
Skupina PPF dnes ráno oznámila, že v rámci dobrovolného veřejného návr...
Ani summit G7 se nevyhnul řeckému tématu
08.06.2015 13:05
Vrcholná schůzka skupiny G7 byla zahájena včera na jihu Bavorska. Pře...
Goldman Sachs: Směr evropské akcie
08.06.2015 14:20
Valuace evropských akcií se nyní podle Goldman Sachs pohybují více než...

Váš názor
  • Eshop jako novodobá televizní zábava
    11.06.2015 13:58

    Témata o luxusu a fashion od Vás čtu nejraději. Zlato a Čínu přenechte druhým. Např.p,Kovalovskému a p.Soustružníkovi. A jeden zajímavý rozhovor, který by vás mohl zajímat. http://video.ft.com/4288021745001/Yoox-Net-a-Porter-merger-perfect-fit/Companies
    AMN
Aktuální komentáře
26.07.2024
22:00Optimistický závěr týdne  
17:33Fungovalo to dobře a pak najednou vůbec
16:54Akcie se zvedají, ale namísto návratu technologií probíhá rotace do tradiční ekonomiky  
15:59EU oficiálně zahájila řízení se sedmi členskými státy kvůli vysokým deficitům
15:47Rozkol mezi top techy a zbytkem trhu nebyl stabilní. Probíhá hledání nové rovnováhy, soudí exmanažerka Goldman Sachs
13:58Perly týdne: Korekce ano, medvědí trh ne
12:25Jakub Blaha: Automobilky mají za sebou katastrofický týden  
11:50Sabotáže ve Francii na prahu olympijských her: Koordinované žhářské útoky zasáhly železnici
11:46Jak se postavit k technologiím při nynějších korekcích na trhu? Neutíkala bych plošně od velkých i vybírala mezi menšími, říká Rebecca Patterson
11:43Mercedes po poklesu potávky po elektromobilů a slabých prodejích v Číně snižuje výhled
10:46Evropa zvedá hlavu, poté co se to Wall Street nepodařilo  
9:25Rozbřesk: Americká ekonomika odmítá zahájit přistávací manévr
8:51Evropské indexy zahájí smíšeně, Mercedes snížil odhad ziskové marže  
6:24Investiční nápady na akciové i sektorové sázky podle portfolio manažera
25.07.2024
17:54Ekonomům predikce recesí moc nejdou. Co k ní nyní říkají trhy vládních a korporátních dluhopisů?
17:06Evropa v červeném, Amerika bojuje za zlepšení. Data tlumí dopad výsledků  
16:11IBM se vzepřela výprodeji technologií a po výsledcích roste  
15:31Tomáš Vlk: Ekonomika USA rostla v 2Q překvapivě rychle díky spotřebitelům  
15:12Tempo růstu americké ekonomiky ve druhém čtvrtletí zrychlilo na 2,8 procenta
14:07Zisk Harley-Davidson díky poptávce po dražších motocyklech vzrostl o 23 pct.

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data