Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Vladimír Bezděk: S ČSOB Pojišťovnou chci být trojkou pojišťovacího trhu

Vladimír Bezděk: S ČSOB Pojišťovnou chci být trojkou pojišťovacího trhu

16.7.2015 17:00
Autor: Pavel Daniel, Patria Online

ČSOB Pojišťovna má nového ředitele: Vladimíra Bezděka. A ten se pustil do naplňování strategie firmy se vší silou. „Chci, aby se z ČSOB Pojišťovny stala minimálně trojka českého pojišťovacího trhu,“ řekl v exkluzivním rozhovoru pro Patrii Online. Podle něj je na českém trhu řada příležitostí, na kterých je třeba intenzivně pracovat.

Patria Online: S jakými cíli nastupujete do čela ČSOB Pojišťovny?

ČSOB Pojišťovna patří k viditelným hráčům na českém trhu a je zde potenciál i ambice dále růst. V tuto chvíli už se zabýváme novou strategií, která by nám měla pomoci ve splnění náročných cílů, které jsme si stanovili. Jedním z nich je například výrazné zvýšení tržního podílu a přiblížení se pozici trojky na trhu.

Patria Online: Skupina ČSOB je nejsilnější na trhu v nabídce bankopojištění, jak chcete tuto specifickou nabídku služeb rozvíjet?

Bankopojištění je základním kamenem naší dlouhodobé koncepce s cílem „postavit skutečnou bankopojišťovnu“, kde cílovým stavem bude komplexní nabídka finančních služeb pod jednou střechou s využitím všech synergií, které ze spojení banky a pojišťovny plynou. Vedle retailových klientů banky nechceme nechat stranou pozornosti ani podnikatelský segment.

Patria Online: Dlouhá léta jste působil v oboru penzijních systémů, jak se dají tyto zkušenosti využít při řízení pojišťovací společnosti?

Je pravda, že v oblasti penzí se pohybuji již řadu let, ale ani v oblasti pojišťovnictví nejsem nováčkem. Na Slovensku jsem řídil třetí největší pojišťovnu na trhu. Po zkušenostech z Aegonu a životního pojištění v České republice jsem mohl nahlédnout v Generali na Slovensku do problematiky "neživota", vidět retail i korporátní pojištění, obchod, provoz, likvidaci atd. Věřím, že to byly užitečné a cenné zkušenosti, které mi nyní pomohou.

Patria Online: Dá se ještě více propojit nabídka bankovních a investičních služeb ČSOB s pojišťovacími službami? Pokud ano, jak?
Zlepšovat se můžeme neustále, ale musíme k tomu mít data, abychom věděli jak. Jinými slovy, abychom si nemysleli, co klient potřebuje, ale věděli, co klient potřebuje. Díky synergiím s bankou umíme naše klienty poznat a pochopit velmi dobře a zde se naskýtá množství inspirativních cest. Už nyní pracujeme na několika produktových inovacích, například k platebním kartám. Dále využíváme naše znalosti o klientech k lepšímu stanování pojistného u takových produktů jako je povinné ručení či havarijní pojištění. Díky znalosti finanční situace klienta mu můžeme vhodně nastavit limity životního pojištění a další věci samozřejmě připravujeme. 

Vladimír_Bezděk
 Vladimír Bezděk

Patria Online: Česká populace rychle stárne, jak se to podle Vás odrazí nejen na nabídce služeb ČSOB Pojišťovny, ale i v rámci nabídky budoucích služeb?

To, že se zvyšuje počet obyvatel zastupující generaci okolo důchodového věku je fakt. Nedíváme se na něj skepticky. Naopak, je to podle nás příležitost a v minulosti jsme již některé z našich produktů upravili tak, aby byly dostupnější i pro generaci našich rodičů. Přidali jsme nová krytí rizik, přizpůsobili služby v rámci cestovního pojištění. Možná demografický vývoj spolu s pokračováním trendu bohatnutí společnosti přinese prostor i pro nové produkty, jako je třeba pojištění soběstačnosti, známé spíše pod anglickou značkou LTCI (Long term care insurance).

Patria Online: Jakým způsobem chcete posilovat tržní postavení ČSOB Pojišťovny na českém trhu a můžeme čekat navyšování podílu?

Už jsem to „nakousl“ v první odpovědi. Zvýšení tržního podílu je jedním z mých prvořadých úkolů. Už máme první nápady, jakou cestou se vydat k dosažení tohoto cíle. Prozrazovat je však nehodlám, nechci napovídat konkurenci. Určitě ale mohu říct, že se tak bude dít vždy s ohledem na klienta, jeho potřeby a kvalitu služeb. V maximální míře se chceme opřít o možnosti a kapacity naší finanční skupiny v ČR. Současně ale budeme pracovat na posílení i externích distribučních kanálů a třeba i hledání alternativních distribučních příležitostí.

Patria Online: S jakými riziky musí pojišťovnictví počítat v krátkodobém horizontu, v rámci již shora uvedených otázek? Geopolitické a ekonomické podmínky na trzích vůči rizikům se obecně zhoršují, přinese to nějaké změny v nastavení cenové politiky ČSOB Pojišťovny?

Pojišťovnictví se bude muset vypořádat s implementací připravovaných legislativních změn, které ve snaze ochrany spotřebitele ovlivní zejména konstrukci pojistných produktů a způsob jejich prodeje (zprostředkování). V tuto chvíli se jedná o „velkou“ novelu zákona o pojišťovacích zprostředkovatelích. Tato novela v sobě již zahrnuje některá pravidla dle MiFID (zákon o podnikání na kapitálových trzích) a rovněž principy dalších dvou evropských předpisů IDD (Insurance Distribution Directive) a PRIIPs (Packaged Retail and Insurance-dased Investment Products), které vejdou v platnost v roce 2017.
Cenová politika obecně musí být senzitivní vůči jakýmkoliv vlivům, nejenom rizikům. V minulosti jsme již prokázali, že se s touto problematikou umíme vypořádat především ve prospěch klienta.

Patria Online: Jaké jsou v tuzemsku příležitosti přicházet na trh s nějakými netradičními či novými pojišťovacími službami?

Příležitostí je pořád celá řada. Tak jak se mění chování populace,  mění se i potřeby v oblasti pojištění. Například před pár lety téměř nikdo netušil co je to DRON. V dnešní době už to ví každý školák. A my jsme byli první pojišťovnou, která pro ně v České republice vymyslela havarijní pojištění. Dalším příkladem je pojištění závažných onemocnění Best Doctors, u nás novinka, v zahraničí dávno vyzkoušená věc, ale právě naše pojišťovna ji před dvěma lety uvedla na náš trh. Možnosti tedy byly, jsou a budou, stačí se jenom dívat a ve správnou chvíli do toho jít. 

Patria Online: Jak budete klienty motivovat k tomu, aby se více zajišťovali proti rizikům (nejen finančním)?

Spíše než cestou „marketingových pozlátek“ chceme v lidech probouzet potřebu se pojistit. V zahraničí je pojištění běžnou součástí rodinného rozpočtu, velmi důležitou - přirozeně, nenuceně. U nás se o pojištění stále uvažuje odlišně. Proto ČSOB pojišťovna vyvíjí úsilí v oblasti edukace klientů v tématice pojištění. Uvědomujeme si, že je třeba klientům poskytnou adekvátní informace a analýzou potřeb klienta mu ukázat, jak prospěšné může pojištění být a zvláště v okamžicích, kdy k nám osud není shovívavý. Je to ovšem běh na dlouhou trať.

Patria Online: Bude podle Vás růst nabídka zajišťovacích produktů kvůli zániku II. Důchodového pilíře, který zavedla Nečasova vláda?

Na tuhle otázku není jednoduchá odpověď. Je vůbec otázkou, jak bude chtít vláda řešit tuhle palčivou oblast. Pojištění může být zajímavý nástroj pro zajištění na stáří, který navíc obsahuje ochranu proti následkům různých rizik. Jako jsou například úraz, vážné choroby či invalidita. Hodně však závisí na tom, jaké legislativní stimuly stát navrhne.

Ing. Vladimír Bezděk M. A. (nar. 1974)

Vladimír Bezděk vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze a ekonomii na University of Manchester v Anglii. Svou pracovní dráhu zahájil v roce 1997 v České národní bance (ČNB). Za více než devět let působení v ČNB prošel několika útvary a pozicemi. Byl členem Národní ekonomické rady vlády (NERV). V období 2004 - 2005 a rovněž v roce 2010 vedl expertní skupiny vlády ČR zabývající se přípravou penzijní reformy (tzv. Bezděkova komise). V letech 2007 - 2010 působil jako generální ředitel a předseda představenstva v AEGON Česká republika. V roce 2010 se stal šéfem Generali na Slovensku. Od léta 2013 byl generálním ředitelem a předsedou představenstva Penzijní společnosti České pojišťovny. Začátkem roku 2014 se stal prezidentem Asociace penzijních společností. Je ženatý a má čtyři děti.


Čtěte více:

Konsolidace na trhu burzovních makléřů Patrii posílí, říká CEO Patria Finance Jiří Vyskočil
15.7.2015 16:50
Téměř přesně před rokem se Jiří Vyskočil stal ředitelem společnosti Pa...
Vladimír Bezděk: S ČSOB Pojišťovnou chci být trojkou pojišťovacího trhu
16.7.2015 17:00
ČSOB Pojišťovna má nového ředitele: Vladimíra Bezděka. A ten se pustil...
Změna obchodníka s cennými papíry: Projděte si nejčastější dotazy!
17.7.2015 13:00
Oznámení o ukončení činnosti obchodníka s cennými papíry brokerjet Č...

Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
  • Pan ředitel Bezděk se nás snaží přesvědčit,
    17.7.2015 13:42

    že to nové koště je z dobrého materiálu. Moje zkušenost s pobočkovou pracovnicí byla tristní. Nedokázala mi nabídnout pojistnou smlouvu, jakou Kooperativa nabídla s úsměvem (a to na Kooperativu mám pifku).
    Harp.
  •  
    17.7.2015 10:57

    ty jsi taky dobrej, vyhlášení jak z před 10 let, to už máš asi 10 trafiku za ty tvoje rádoby výpočty penzí
    mark
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
IHS Markit Ltd (05/16 Q2, Bef-mkt)
8:00Wolseley PLC (07/16 Q4)
16:00USA - Index spotř. důvěry Conference Board
22:15NIKE Inc (08/16 Q1)