Luxusní holding Kering zveřejnil výsledky za první polovinu tohoto roku. Zisk skupiny luxusních značek překonal očekávání hlavně díky neočekávanému růstu tržeb značky Gucci.
Provozní zisk Keringu v první polovině roku 2015 klesl o 5,4 procenta na 773 milionů eur a to hlavně kvůli značným investicím do marketingu a komunikace s cílem oživit značku . Navzdory poklesu však zisk překonal očekávání analytiků ve výši 758 milionů eur. Překvapením nejen pro analytiky byl růst tržeb Gucci. Srovnatelné tržby vlajkové značky Keringu ve drahém čtvrtletí vzrostly o 4,6 procenta, analytici přitom očekávali jejich pokles a to o 3,2 procenta. Tržby Gucci se tak vrátily k růstu po téměř dvou letech poté, co v prvním kvartále klesly dokonce o 7,9 procenta.
Pařížský kering již v únoru uvedl, že letošní rok bude pro jeho největší značku Gucci rokem změn a to nejen z hlediska managementu, kreativy nebo distributorů, ale i představení nových produktů. Právě tato opatření měla Gucci pomoci navrátit se k růstu, což se jak ukazují poslední výsledky daří ještě rychleji než se čekalo. Otázkou zůstává, zda trend růstu Gucci vydrží i dlouhodobě. Z hlediska organického růstu tak byly výsledky Keringu jednoznačně pozitivním překvapením a to nejen díky Gucci, ale i úspěchu Bottega Veneta v Japonsku.
Tržby skupiny Kering dosáhly v prvním pololetí 5,5 miliardy eur, meziročně tak stouply o 17 procent. Na srovnatelné bázi vzrostly o 3,5 procenta. Srovnatelné tržby značky Bottega Veneta za druhé čtvrtletí stouply o 9,3 procenta, i ty tak předčily očekávání analytiků ve výši 5 procent.
Růst Gucci podpořily nákupy čínských turistů v Japonsku, ale i západní Evropě stejně tak jako prodeje zlevněného zboží přímo v Číně. V Číně Gucci nabízela slevy ve výši až 50 procent, zbavovala se totiž zásob zboží navrženého bývalým kreativním ředitelem. Tyto kroky se pozitivně odrazily na prodejích, dolehly však na samotný zisk značky, který se propadl v první polovině roku o 4,9 procenta.
Jak se vyjádřil CEO skupiny Kering Francois-Henri Pinault, vedení je spokojeno zejména právě s výsledky Gucci. Kering se v reakci na zpomalování poptávky po luxusním zboží v některých částech Asie, kde společnost generovala v loňském roce 40 procent tržeb, snaží oživit svou největší značku. Nejen zisku Keringu se dotýká propad na trhu v Hongkongu, kde se prozatím situace s ohledem na podnikatelské klima nezlepšuje. Kering tak v případě, že se mu nepodaří vyjednat nové podmínky nájmů, uvažuje o uzavření některých obchodů v Hongkongu a Macau.
Kolekce nového kreativního ředitele Gucci Alessandra Michele byla představena v New Yorku v červnu a velmi dobře přijata. Na pulty butiků se dostane na konci třetího čtvrtletí. Co se týče výhledu na druhou polovinu tohoto roku, počítá Kering s pokračováním negativního trendu ve velkoobchodě, ovšem v daleko menším měřítku ne v tomto pololetí.
Vývoj ceny akcií Keringu za poslední 3 dny.
Akcie Keringu dnes po včerejším zveřejnění výsledků připisují téměř 7 procent.
Zdroj: Reuters, BBG