Oddělí Marissa Mayerová, CEO ! Inc. „core business“ od společnosti, nebo jí raději prodá? Důvodem této otázky je snaha najít cestu k vyšší ziskovosti firmy. Spin-off hlavních činností by zahrnoval oddělení služeb internetového vyhledávače a divize online reklamy. Tyto dvě části stávající společnosti totiž označila generální ředitelka firmy Mayerová za nejdůležitější poté, co ! ztratilo zájem prodat svůj podíl v Alibaba Group Holding Ltd a vylepšit tak čísla hospodaření.
Tento týden začaly přicházet konkrétnější zprávy o možných řešeních nepříznivé situace v !. Deník The Wall Street Journal například uvedl, že ! plánuje propustit zhruba 15 procent ze svých jedenácti tisíc zaměstnanců a uzavřít nespecifikované divize. Marisa Mayerová již dříve oznámila plány na zvýšení prodeje reklamy společnosti a spuštění mobilních platforem, na kterých stále více uživatelů tráví svůj on-line čas.
! se snaží rozšířit své podnikání na internetu zvýšením reklamních prodejů a služeb vyhledávání na svých zpravodajských a sportovních webech a e-mailové službě. Chce tak více konkurovat divizi Google, společnosti Alphabet Inc. a Inc.
Americká média si ale všimla, že některé aktivistické skupiny investorů tlačí ! spíše k variantě „spin-off“, namísto prodeje „core businessu“. Jenže podle zjištění agentury Reuters si „neaktivistické“ skupiny investorů údajně přejí prodej „core businessu“, namísto čekání na spin-off. Ten by totiž mohl trvat déle než jeden rok. Pravdou ale je, že o hlavní činnosti ! už projevila zájem společnost Communications Inc. a analytici říkají, že na trhu jsou i další potenciální kupci ze segmentu médií či private equity firem. SunTrust Robinson Humphrey předposlední lednový týden ocenil „core business“ ! na 6 až 8 miliard amerických dolarů.
Podle Reuters by finanční výsledky ! za čtvrté čtvrtletí roku 2015 měly uvést v tržbách hodnotu 1,18 miliardy dolarů, což představuje zisk na akcii ve výši 12,5 centů. Podle burzovních statistik příjmy firmy mírně klesají od poloviny roku 2012, tedy doby, kdy do čela společnosti přišla právě Marissa Mayerová. Podíl ! v segmentu online vyhledávání zůstává v USA za poslední tři roky téměř neměnný.