Nejhodnotnější značkou na světě zůstává s hodnotou 145,9 miliardy USD (3,6 bilionu Kč), hlavně díky úspěchu jeho přístroje iPhone 6. Na druhém místě skončila americká internetová firma Google, která odsunula na třetí příčku jihokorejský . Nejvlivnější, nebo také nejlépe rozeznatelnou značkou, se stala firma díky úspěchu nejnovějšího dílu Hvězdných válek. Vyplývá to z žebříčku sestavovaného společností Brand Finance.
Většinu firem v první desítce tvoří americké firmy. Výjimkou je na třetím místě a čínská firma na devátém místě, kam se posunula z loňského 11. místa. Nově se do první desítky dostala také firma . Naopak z první desítky letos vypadl řetězec s rychlým občerstvením a .
Brand Finance upozornila hlavně na silný výkon několika čínských značek. Hodnota značky aplikace pro zasílání zpráv WeChat, která patří firmě Tencent Holdings, stoupla o 83 procent na 6,5 miliardy dolarů. Hodnota značky realitní firmy Evergrande Real Estate Group se dokonce více než zdvojnásobila.
Značkou s nejhorším výkonem je v letošním žebříčku kvůli svému emisnímu skandálu. Hodnota této značky klesla o 12 miliard dolarů na 18,9 miliardy USD a propadla se na 57. příčku z loňské 18. pozice.
Při tvorbě hodnoty značky vychází Brand Finance ze specifických finančních údajů a z údajů o příjmech. Jinak je tomu při hodnocení vlivu, nebo také síly značky, které bere v úvahu i další ukazatele, jako obeznámenost, věrnost či marketingové a reklamní výdaje. Nejvlivnější značka tak v žebříčku nejhodnotnějších značek skončila na 24. příčce.
Nejhodnotnější značky světa
Zdroj:brandirectory.com
Zdroj:ČTK