Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Existenci nákupních center v USA zachraňují e-commerce firmy

Existenci nákupních center v USA zachraňují e-commerce firmy

05.02.2016 15:01
Autor: Pavel Daniel

Mohou se stát zachránci obchodních center v USA e-commerce firmy? Jde totiž o to, že americká nákupní centra kvůli uzavírání kamenných prodejen čelí tlaku ohledně své další existence. A tu, podle všeho, mohou zachránit e-commerce společnosti. Podle Sandeepa Mathraniho, CEO General Growth Properties (GGP), druhého největšího vlastníka komerčních nemovitostí v USA, v jehož portfoliu je 97 ze 457 nadstandardních nákupních center v zemi, totiž stále více e-commerce firem, a to od Warby Parker až po Amazon, poptává více a více kamenných poboček. „Stejně rychle, jak tradiční maloobchodníci uzavírají své prodejny, roste poptávka dot.com firem po kamenných prodejnách,“ říká GGP.

Dot.com firmy rozšířují prodejní kanály

Nový trend podle Mathraniho svědčí o tom, že velká nákupní centra rozhodně nejsou mrtvá. Amazon například nejnověji uvedl, že hodlá otevřít 300 - 400 kamenných knihkupectví, což je srovnatelné s počtem prodejen, které spravuje společnost Barnes & Noble, považovaná za největšího prodejce knih v USA. Firma má aktuálně 640 obchodů. Trend nástupu e-commerce firem do kamenných prodejen je podle zjištění online deníku Yahoo! Finance! Nyní aktuálním trendem.

Příkladem mohou být podle Yahoo! Finance značky Warby Parker, Bonobos nebo BirchBox. Online optika Warby Parker začala podnikat v roce 2010 a otevřela svůj první kamenný obchod v roce 2013. Dnes jich má přes dvacet. Dot.com prodejce pánského oblečení Bonobos začal působit na trhu v roce 2007 a kvůli rozšíření své působnosti otevřel kamenné pobočky v roce 2011. Díky spolupráci se společností Nordstrom nyní působí ve 20 destinacích po celých USA. Společnost BirchBox, která působí v segmentu „beuaty“ přípravků, otevřela svůj „fyzický“ obchod v roce 2014, tedy čtyři roky poté, co začala působit na internetu. A v roce 2016 chce otevřít další dva kamenné obchody.

Trend otevírání kamenných poboček e-commerce firmami má pokračovat

Statistiky říkají, že až 95 % prodaného zboží kategorie „soft“ nakupují lidé v USA v kamenných obchodech. E-commerce společnosti se proto snaží podle odborníků o vícekanálovou distribuci zboží, při které hrají kamenné obchody významnou roli. Podle Mathraniho navíc díky novým technologiím je trendem v nakupování to, že si zákazník v mobilu porovná zboží a do obchodního domu jej poté přijde skutečně nakoupit.

V minulém roce navyšovaly v USA rozlohy prodejních ploch i firmy zaměřené na módní značky a rychloobrátkové zboží. Například módní značka H & M rozšířila své prodejní plochy v USA o 220 000 čtverečních stop v 10 obchodech, značka Uniqlo přidala 40 000 čtverečních stop ve čtyřech obchodech, podobně jako značka Pink Victoria Secret v devíti obchodech.

Sečteno a podtrženo: Rostoucí poptávka dot.com značek po kamenných obchodech se podle názorů obchodníků odrazí v pokračování trendu růstu e-commerce segmentu. A to je důležitý bod, neboť e-commerce zůstává stále v rané etapě vývoje. Vždyť v roce 2015 činil podíl maloobchodního prodeje a potravin na americkém HDP 30 %, zatímco e-commerce zhruba 2 %.

Podklady: General Growth Properties, Yahoo!Finance, Reuters


Čtěte více:

GoPro - už není tak Pro jako by mohlo být
04.02.2016 12:35
Včera večer oznámila svoje výsledky také společnost GoPro. Ta vyrábí j...
Nejhorší akcie na dalších 30 let
04.02.2016 17:45
V minulém příspěvku jsem se věnoval „nejlepší akcii za posledních 30 l...
Draghi versus Bundesbanka
05.02.2016 9:10
Česká národní banka se odhodlala verbálně natáhnout svůj závazek inter...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
12.12.2025
22:00Wall Street se propadla nejvíce za tři týdny; stačilo pár komentářů k AI  
17:36Třetí fáze akciového trhu: těšení se na přínosy nových technologií
16:04Apple vs. AI bublina. Proč investoři hledají útočiště u výrobce iPhonu?
14:04Českou ekonomiku zatím táhne spotřeba a investice, ale zpomalení je na obzoru
12:37Euforie nevydržela. Akcie Broadcomu po konferenčním hovoru klesají kvůli obavám o ziskovost v AI  
12:20Michal Strnad plánuje expanzi. Chce z CSG udělat lídra evropského obranného průmyslu a zvažuje IPO v Amsterdamu
12:09Perly týdne: Bublina není důvod k prodeji
10:50Po euforii přichází korekce: Broadcom hlásí silné tržby a vyšší dividendu, ale AI výhled zůstává nejasný
9:55Nová cílová cena Patrie pro Komerční banku: Prostor pro růst se zmenšuje  
8:58Nová cílovka pro Komerční banku, renesance evropských dluhopisů a úspěch Eli Lilly  
8:52Rozbřesk: Odloží Evropská komise zákaz hybridních automobilů? Automobilky by tento krok uvítaly
6:10Investiční výhled 2026: Kondice ekonomik, inflace a blížící se volby  
11.12.2025
22:00Oracle po výsledcích propadá, ostatním se ale daří  
17:03Tři akciové fáze posledního čtvrt století a poučení pro dnešek
16:58EK zvažuje pětiletý odklad zákazu spalovacích motorů pro hybridní vozy
16:28WSJ:Trump po válce plánuje americké investice v Rusku včetně těžby vzácných kovů
15:41J&T ARCH INVESTMENTS - Konference pro investory
14:47Traders Talk: Fed je více holubičí, Oracle překazil rally a investoři hledají stabilitu
13:28Životní úroveň v ČR loni vzrostla na 91 procent průměru EU, je na úrovni Slovinska
12:34Partners HoldCo, a.s.: OZNÁMENÍ O ZMĚNĚ SLOŽENÍ VÝBORU PRO AUDIT

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
8:00UK - Průmyslová výroba, y/y