Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Existenci nákupních center v USA zachraňují e-commerce firmy

Existenci nákupních center v USA zachraňují e-commerce firmy

05.02.2016 15:01
Autor: Pavel Daniel

Mohou se stát zachránci obchodních center v USA e-commerce firmy? Jde totiž o to, že americká nákupní centra kvůli uzavírání kamenných prodejen čelí tlaku ohledně své další existence. A tu, podle všeho, mohou zachránit e-commerce společnosti. Podle Sandeepa Mathraniho, CEO General Growth Properties (GGP), druhého největšího vlastníka komerčních nemovitostí v USA, v jehož portfoliu je 97 ze 457 nadstandardních nákupních center v zemi, totiž stále více e-commerce firem, a to od Warby Parker až po Amazon, poptává více a více kamenných poboček. „Stejně rychle, jak tradiční maloobchodníci uzavírají své prodejny, roste poptávka dot.com firem po kamenných prodejnách,“ říká GGP.

Dot.com firmy rozšířují prodejní kanály

Nový trend podle Mathraniho svědčí o tom, že velká nákupní centra rozhodně nejsou mrtvá. Amazon například nejnověji uvedl, že hodlá otevřít 300 - 400 kamenných knihkupectví, což je srovnatelné s počtem prodejen, které spravuje společnost Barnes & Noble, považovaná za největšího prodejce knih v USA. Firma má aktuálně 640 obchodů. Trend nástupu e-commerce firem do kamenných prodejen je podle zjištění online deníku Yahoo! Finance! Nyní aktuálním trendem.

Příkladem mohou být podle Yahoo! Finance značky Warby Parker, Bonobos nebo BirchBox. Online optika Warby Parker začala podnikat v roce 2010 a otevřela svůj první kamenný obchod v roce 2013. Dnes jich má přes dvacet. Dot.com prodejce pánského oblečení Bonobos začal působit na trhu v roce 2007 a kvůli rozšíření své působnosti otevřel kamenné pobočky v roce 2011. Díky spolupráci se společností Nordstrom nyní působí ve 20 destinacích po celých USA. Společnost BirchBox, která působí v segmentu „beuaty“ přípravků, otevřela svůj „fyzický“ obchod v roce 2014, tedy čtyři roky poté, co začala působit na internetu. A v roce 2016 chce otevřít další dva kamenné obchody.

Trend otevírání kamenných poboček e-commerce firmami má pokračovat

Statistiky říkají, že až 95 % prodaného zboží kategorie „soft“ nakupují lidé v USA v kamenných obchodech. E-commerce společnosti se proto snaží podle odborníků o vícekanálovou distribuci zboží, při které hrají kamenné obchody významnou roli. Podle Mathraniho navíc díky novým technologiím je trendem v nakupování to, že si zákazník v mobilu porovná zboží a do obchodního domu jej poté přijde skutečně nakoupit.

V minulém roce navyšovaly v USA rozlohy prodejních ploch i firmy zaměřené na módní značky a rychloobrátkové zboží. Například módní značka H & M rozšířila své prodejní plochy v USA o 220 000 čtverečních stop v 10 obchodech, značka Uniqlo přidala 40 000 čtverečních stop ve čtyřech obchodech, podobně jako značka Pink Victoria Secret v devíti obchodech.

Sečteno a podtrženo: Rostoucí poptávka dot.com značek po kamenných obchodech se podle názorů obchodníků odrazí v pokračování trendu růstu e-commerce segmentu. A to je důležitý bod, neboť e-commerce zůstává stále v rané etapě vývoje. Vždyť v roce 2015 činil podíl maloobchodního prodeje a potravin na americkém HDP 30 %, zatímco e-commerce zhruba 2 %.

Podklady: General Growth Properties, Yahoo!Finance, Reuters


Čtěte více:

GoPro - už není tak Pro jako by mohlo být
04.02.2016 12:35
Včera večer oznámila svoje výsledky také společnost GoPro. Ta vyrábí j...
Nejhorší akcie na dalších 30 let
04.02.2016 17:45
V minulém příspěvku jsem se věnoval „nejlepší akcii za posledních 30 l...
Draghi versus Bundesbanka
05.02.2016 9:10
Česká národní banka se odhodlala verbálně natáhnout svůj závazek inter...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
09.12.2025
22:03Wall Street bez jasného směru: Trhy vyčkávají na rozhodnutí a prognózu Fedu, novinky k exportním omezením Nvidie  
17:28Valuace amerického trhu a jedno „skoro nic“, které se za pár let stává významnou věcí
16:09Bitcoinové ETF od BlackRocku má vysoký roční výnos, většina investorů ale na něj zatím nedosáhla
14:30Goldman Sachs: Optimismus ustupuje, investoři hledají příležitosti mimo AI
13:41Colt CZ získal povolení k převzetí Synthesie za více než 23 miliard Kč
12:50Ford a Renault spojují síly. Dostupné elektromobily jako nová strategie
12:04Rostoucí výnosy přibrzdily akcie v rozletu  
10:52Nová cílová cena a doporučení Patrie: Silná rozvaha a dividendy Philip Morris ČR drží atraktivitu i přes vyšší náklady  
10:48Pavel jmenoval Babiše premiérem, vládu jmenuje v pondělí zatím bez Turka
10:07Rozbřesk: Stojí před eurodolarem nejen Fed, ale znovu i děravý francouzský rozpočet?
9:36Vítězství pro Nvidii: Trump jí povolil vývoz do Číny, analytici ale varují před ztrátou výhody
9:04Německý export v říjnu držel tempo, dovoz se propadl o více než procento
8:50J&T ARCH INVESTMENTS SICAV, a.s.: Vnitřní informace
8:40Nepřátelská nabídka Paramountu, restrukturalizace PepsiCo a spojení Ford-Renault  
6:44Investiční výhled Patria Finance: Pět klíčových témat pro rok 2026  
08.12.2025
17:43Jedno americké dluhové finance fiction
15:59PODCAST Týdenní výhled: Fed míří ke snížení sazeb, ECB u nich dosáhla dna a Netflix pod tlakem  
15:29Paramount neskládá zbraně. Učinil nepřátelskou nabídku na koupi Warner Bros. za 30 dolarů za akcii
13:11Magnum Ice Cream se odštěpila od Unileveru a debutuje na amsterdamské burze
12:23Schnabelová: Další krok ECB bude zvýšení sazeb, ale ne brzy

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
AutoZone Inc (11/25 Q1, Bef-mkt)
GameStop Corp (10/25 Q3, Aft-mkt)
thyssenkrupp AG (09/25 Q4, Bef-mkt)
16:00USA - Nově otevřená prac. místa