Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Existenci nákupních center v USA zachraňují e-commerce firmy

Existenci nákupních center v USA zachraňují e-commerce firmy

05.02.2016 15:01
Autor: Pavel Daniel

Mohou se stát zachránci obchodních center v USA e-commerce firmy? Jde totiž o to, že americká nákupní centra kvůli uzavírání kamenných prodejen čelí tlaku ohledně své další existence. A tu, podle všeho, mohou zachránit e-commerce společnosti. Podle Sandeepa Mathraniho, CEO General Growth Properties (GGP), druhého největšího vlastníka komerčních nemovitostí v USA, v jehož portfoliu je 97 ze 457 nadstandardních nákupních center v zemi, totiž stále více e-commerce firem, a to od Warby Parker až po Amazon, poptává více a více kamenných poboček. „Stejně rychle, jak tradiční maloobchodníci uzavírají své prodejny, roste poptávka dot.com firem po kamenných prodejnách,“ říká GGP.

Dot.com firmy rozšířují prodejní kanály

Nový trend podle Mathraniho svědčí o tom, že velká nákupní centra rozhodně nejsou mrtvá. Amazon například nejnověji uvedl, že hodlá otevřít 300 - 400 kamenných knihkupectví, což je srovnatelné s počtem prodejen, které spravuje společnost Barnes & Noble, považovaná za největšího prodejce knih v USA. Firma má aktuálně 640 obchodů. Trend nástupu e-commerce firem do kamenných prodejen je podle zjištění online deníku Yahoo! Finance! Nyní aktuálním trendem.

Příkladem mohou být podle Yahoo! Finance značky Warby Parker, Bonobos nebo BirchBox. Online optika Warby Parker začala podnikat v roce 2010 a otevřela svůj první kamenný obchod v roce 2013. Dnes jich má přes dvacet. Dot.com prodejce pánského oblečení Bonobos začal působit na trhu v roce 2007 a kvůli rozšíření své působnosti otevřel kamenné pobočky v roce 2011. Díky spolupráci se společností Nordstrom nyní působí ve 20 destinacích po celých USA. Společnost BirchBox, která působí v segmentu „beuaty“ přípravků, otevřela svůj „fyzický“ obchod v roce 2014, tedy čtyři roky poté, co začala působit na internetu. A v roce 2016 chce otevřít další dva kamenné obchody.

Trend otevírání kamenných poboček e-commerce firmami má pokračovat

Statistiky říkají, že až 95 % prodaného zboží kategorie „soft“ nakupují lidé v USA v kamenných obchodech. E-commerce společnosti se proto snaží podle odborníků o vícekanálovou distribuci zboží, při které hrají kamenné obchody významnou roli. Podle Mathraniho navíc díky novým technologiím je trendem v nakupování to, že si zákazník v mobilu porovná zboží a do obchodního domu jej poté přijde skutečně nakoupit.

V minulém roce navyšovaly v USA rozlohy prodejních ploch i firmy zaměřené na módní značky a rychloobrátkové zboží. Například módní značka H & M rozšířila své prodejní plochy v USA o 220 000 čtverečních stop v 10 obchodech, značka Uniqlo přidala 40 000 čtverečních stop ve čtyřech obchodech, podobně jako značka Pink Victoria Secret v devíti obchodech.

Sečteno a podtrženo: Rostoucí poptávka dot.com značek po kamenných obchodech se podle názorů obchodníků odrazí v pokračování trendu růstu e-commerce segmentu. A to je důležitý bod, neboť e-commerce zůstává stále v rané etapě vývoje. Vždyť v roce 2015 činil podíl maloobchodního prodeje a potravin na americkém HDP 30 %, zatímco e-commerce zhruba 2 %.

Podklady: General Growth Properties, Yahoo!Finance, Reuters


Čtěte více:

GoPro - už není tak Pro jako by mohlo být
04.02.2016 12:35
Včera večer oznámila svoje výsledky také společnost GoPro. Ta vyrábí j...
Nejhorší akcie na dalších 30 let
04.02.2016 17:45
V minulém příspěvku jsem se věnoval „nejlepší akcii za posledních 30 l...
Draghi versus Bundesbanka
05.02.2016 9:10
Česká národní banka se odhodlala verbálně natáhnout svůj závazek inter...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
08.02.2025
9:00Víkendář: Současné obchodní tenze a jedna hypotetická otázka - šlo kdysi obchodně spolupracovat se Sovětským svazem?
07.02.2025
17:37Rozpor mezi optimismem na trzích a fází cyklu, ve které se americké firmy skutečně nachází?
16:55Technologie táhnou trhy dolů, přitížila jim i data  
16:07Názory odborníků z Invesca – „Jak jsme se ponořili do DeepSeek“
15:47Trh práce USA: Ochlazení se nepotvrzuje, data jsou protichůdná a revize velké
14:25Goolsbee: Za 12 – 18 měsíců budou sazby americké centrální banky pravděpodobně výrazně níž
14:09Německý průmysl i vývoz loni klesly, přebytek v obchodu s USA byl ale rekordní
13:53Technologičtí giganti letos investují do AI přes 320 miliard dolarů
12:45Perly týdne: Google černou skříňkou, na trhu namístě určitá rezervovanost
11:25Komentář analytika: Amazon nestíhá uspokojovat poptávku po AI  
10:56DeepSeek láká investory zpět do čínských technologií
10:31S&P500 otevírá blízko historických maxim  
9:05Rozbřesk: ČNB snížila sazby, předpokládá již jen opatrný pokles
8:43Akcie Amazonu klesly po slabých prognózách, Kanaďané podporují vývozní daně na ropu jako odpověď Trumpovi a evropské futures jsou smíšené  
8:24ČEZ, a.s.: Vnitřní informace - Skupina ČEZ dokončila prodej svých polských uhelných aktiv společnosti ResInvest Group
6:06Studie Fidelity International ukazuje, že investoři zůstávají oddaní „E“, „S“ i „G“, nicméně přetrvávají překážky
06.02.2025
22:01Daří se lékům na hubnutí, ale technologie pokulhávají  
17:26ČNB i BoE snížily sazby, Apple v centru geopolitického boje. Trhy v zámoří hledají jasný směr před pátečními makrodaty  
17:10Za jeden procentní bod růstu zisků o jeden procentní bod vyšší valuace?
14:36ČNB snížila základní úrokovou sazbu o čtvrt procentního bodu na 3,75 procenta

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data