Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Existenci nákupních center v USA zachraňují e-commerce firmy

Existenci nákupních center v USA zachraňují e-commerce firmy

5.2.2016 15:01
Autor: Pavel Daniel

Mohou se stát zachránci obchodních center v USA e-commerce firmy? Jde totiž o to, že americká nákupní centra kvůli uzavírání kamenných prodejen čelí tlaku ohledně své další existence. A tu, podle všeho, mohou zachránit e-commerce společnosti. Podle Sandeepa Mathraniho, CEO General Growth Properties (GGP), druhého největšího vlastníka komerčních nemovitostí v USA, v jehož portfoliu je 97 ze 457 nadstandardních nákupních center v zemi, totiž stále více e-commerce firem, a to od Warby Parker až po Amazon, poptává více a více kamenných poboček. „Stejně rychle, jak tradiční maloobchodníci uzavírají své prodejny, roste poptávka dot.com firem po kamenných prodejnách,“ říká GGP.

Dot.com firmy rozšířují prodejní kanály

Nový trend podle Mathraniho svědčí o tom, že velká nákupní centra rozhodně nejsou mrtvá. Amazon například nejnověji uvedl, že hodlá otevřít 300 - 400 kamenných knihkupectví, což je srovnatelné s počtem prodejen, které spravuje společnost Barnes & Noble, považovaná za největšího prodejce knih v USA. Firma má aktuálně 640 obchodů. Trend nástupu e-commerce firem do kamenných prodejen je podle zjištění online deníku Yahoo! Finance! Nyní aktuálním trendem.

Příkladem mohou být podle Yahoo! Finance značky Warby Parker, Bonobos nebo BirchBox. Online optika Warby Parker začala podnikat v roce 2010 a otevřela svůj první kamenný obchod v roce 2013. Dnes jich má přes dvacet. Dot.com prodejce pánského oblečení Bonobos začal působit na trhu v roce 2007 a kvůli rozšíření své působnosti otevřel kamenné pobočky v roce 2011. Díky spolupráci se společností Nordstrom nyní působí ve 20 destinacích po celých USA. Společnost BirchBox, která působí v segmentu „beuaty“ přípravků, otevřela svůj „fyzický“ obchod v roce 2014, tedy čtyři roky poté, co začala působit na internetu. A v roce 2016 chce otevřít další dva kamenné obchody.

Trend otevírání kamenných poboček e-commerce firmami má pokračovat

Statistiky říkají, že až 95 % prodaného zboží kategorie „soft“ nakupují lidé v USA v kamenných obchodech. E-commerce společnosti se proto snaží podle odborníků o vícekanálovou distribuci zboží, při které hrají kamenné obchody významnou roli. Podle Mathraniho navíc díky novým technologiím je trendem v nakupování to, že si zákazník v mobilu porovná zboží a do obchodního domu jej poté přijde skutečně nakoupit.

V minulém roce navyšovaly v USA rozlohy prodejních ploch i firmy zaměřené na módní značky a rychloobrátkové zboží. Například módní značka H & M rozšířila své prodejní plochy v USA o 220 000 čtverečních stop v 10 obchodech, značka Uniqlo přidala 40 000 čtverečních stop ve čtyřech obchodech, podobně jako značka Pink Victoria Secret v devíti obchodech.

Sečteno a podtrženo: Rostoucí poptávka dot.com značek po kamenných obchodech se podle názorů obchodníků odrazí v pokračování trendu růstu e-commerce segmentu. A to je důležitý bod, neboť e-commerce zůstává stále v rané etapě vývoje. Vždyť v roce 2015 činil podíl maloobchodního prodeje a potravin na americkém HDP 30 %, zatímco e-commerce zhruba 2 %.

Podklady: General Growth Properties, Yahoo!Finance, Reuters


Čtěte více:

GoPro - už není tak Pro jako by mohlo být
4.2.2016 12:35
Včera večer oznámila svoje výsledky také společnost GoPro. Ta vyrábí j...
Nejhorší akcie na dalších 30 let
4.2.2016 17:45
V minulém příspěvku jsem se věnoval „nejlepší akcii za posledních 30 l...
Draghi versus Bundesbanka
5.2.2016 9:10
Česká národní banka se odhodlala verbálně natáhnout svůj závazek inter...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
18.11.2018
14:34VW investuje přes bilion korun do elektromobilů a dalších technologií
9:20Česko uctilo 17. listopad. Ceny Paměti národa dostali političtí vězni a přeživší holokaustu
8:04Víkendář: Jak bojovat s agresivitou čínského státního kapitalismu
17.11.2018
16:20Bloomberg: Čtvrteční propad libry byl jen předehrou
8:15Víkendář: Směrem k nacionalistickému žebráctví a vydírání Evropy
16.11.2018
22:02Nvidia před víkendem ztratila pětinu hodnoty
17:48Konec kryptohorečky poslal tržby Nvidia strmě dolů (komentář analytika)  
17:40Vrací návrh brexitové dohody Britům kontrolu?
17:36O2 překvapuje pokračujícím poklesem, Nvidia padá o 17 procent  
17:01Konec týdne s nejistým směrem. Zásah dostaly polovodiče i dolar  
16:53Galerie KODL představuje mimořádná umělecká díla
16:48Technická analýza: Euro dobývá ztracené pozice
16:12Marek Trúchly: Poklesy na O2 využíváme spíše k nákupu (video)
15:09Volkswagen (-3 %) přesune do Kvasin výrobu vozů Passat
14:39Čínské lákadlo, americká rozštěpenost a naše citlivost
12:31Perly týdne: Piketty proti českému miliardáři, bitcoinová trampolína a u nás nové volby
11:14Výhled Applied Materials výrazně zaostává za konsensem (komentář analytika)  
11:10Fed nyní zvyšuje sazby, ale nakonec se vrátí ke kvantitativnímu uvolňování
10:39Libra se po pádu konsoliduje, koruna dál balancuje kolem 26,00  
9:42Ceny průmyslových výrobců v říjnu vzrostly nejvíc od ledna 2012

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
    Nejčtenější zprávy týdne
    Nejdiskutovanější zprávy týdne
    Denní kalendář hlavních událostí
    Nebyla nalezena žádná data