Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Existenci nákupních center v USA zachraňují e-commerce firmy

Existenci nákupních center v USA zachraňují e-commerce firmy

05.02.2016 15:01
Autor: Pavel Daniel

Mohou se stát zachránci obchodních center v USA e-commerce firmy? Jde totiž o to, že americká nákupní centra kvůli uzavírání kamenných prodejen čelí tlaku ohledně své další existence. A tu, podle všeho, mohou zachránit e-commerce společnosti. Podle Sandeepa Mathraniho, CEO General Growth Properties (GGP), druhého největšího vlastníka komerčních nemovitostí v USA, v jehož portfoliu je 97 ze 457 nadstandardních nákupních center v zemi, totiž stále více e-commerce firem, a to od Warby Parker až po Amazon, poptává více a více kamenných poboček. „Stejně rychle, jak tradiční maloobchodníci uzavírají své prodejny, roste poptávka dot.com firem po kamenných prodejnách,“ říká GGP.

Dot.com firmy rozšířují prodejní kanály

Nový trend podle Mathraniho svědčí o tom, že velká nákupní centra rozhodně nejsou mrtvá. Amazon například nejnověji uvedl, že hodlá otevřít 300 - 400 kamenných knihkupectví, což je srovnatelné s počtem prodejen, které spravuje společnost Barnes & Noble, považovaná za největšího prodejce knih v USA. Firma má aktuálně 640 obchodů. Trend nástupu e-commerce firem do kamenných prodejen je podle zjištění online deníku Yahoo! Finance! Nyní aktuálním trendem.

Příkladem mohou být podle Yahoo! Finance značky Warby Parker, Bonobos nebo BirchBox. Online optika Warby Parker začala podnikat v roce 2010 a otevřela svůj první kamenný obchod v roce 2013. Dnes jich má přes dvacet. Dot.com prodejce pánského oblečení Bonobos začal působit na trhu v roce 2007 a kvůli rozšíření své působnosti otevřel kamenné pobočky v roce 2011. Díky spolupráci se společností Nordstrom nyní působí ve 20 destinacích po celých USA. Společnost BirchBox, která působí v segmentu „beuaty“ přípravků, otevřela svůj „fyzický“ obchod v roce 2014, tedy čtyři roky poté, co začala působit na internetu. A v roce 2016 chce otevřít další dva kamenné obchody.

Trend otevírání kamenných poboček e-commerce firmami má pokračovat

Statistiky říkají, že až 95 % prodaného zboží kategorie „soft“ nakupují lidé v USA v kamenných obchodech. E-commerce společnosti se proto snaží podle odborníků o vícekanálovou distribuci zboží, při které hrají kamenné obchody významnou roli. Podle Mathraniho navíc díky novým technologiím je trendem v nakupování to, že si zákazník v mobilu porovná zboží a do obchodního domu jej poté přijde skutečně nakoupit.

V minulém roce navyšovaly v USA rozlohy prodejních ploch i firmy zaměřené na módní značky a rychloobrátkové zboží. Například módní značka H & M rozšířila své prodejní plochy v USA o 220 000 čtverečních stop v 10 obchodech, značka Uniqlo přidala 40 000 čtverečních stop ve čtyřech obchodech, podobně jako značka Pink Victoria Secret v devíti obchodech.

Sečteno a podtrženo: Rostoucí poptávka dot.com značek po kamenných obchodech se podle názorů obchodníků odrazí v pokračování trendu růstu e-commerce segmentu. A to je důležitý bod, neboť e-commerce zůstává stále v rané etapě vývoje. Vždyť v roce 2015 činil podíl maloobchodního prodeje a potravin na americkém HDP 30 %, zatímco e-commerce zhruba 2 %.

Podklady: General Growth Properties, Yahoo!Finance, Reuters


Čtěte více:

GoPro - už není tak Pro jako by mohlo být
04.02.2016 12:35
Včera večer oznámila svoje výsledky také společnost GoPro. Ta vyrábí j...
Nejhorší akcie na dalších 30 let
04.02.2016 17:45
V minulém příspěvku jsem se věnoval „nejlepší akcii za posledních 30 l...
Draghi versus Bundesbanka
05.02.2016 9:10
Česká národní banka se odhodlala verbálně natáhnout svůj závazek inter...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
03.07.2020
17:46Ukázkové „V“ oživení globální ekonomiky
17:10Spolkový sněm schválil ústup od uhelné energetiky v Německu do roku 2038
16:45Závěr týdne bez Ameriky. Převládl výběr zisků  
16:25Kofola pozastavuje dividendovou politiku, dokud nevyhodnotí dopady pandemie
14:56Fidelity: Evropský maloobchod se zotavuje, ale luxusní zboží potřebuje ty, kteří hodně utrácí
14:10Zuckerberg: Zadavatelé reklamy se brzy na facebook vrátí
13:29Fitch v pololetí zhoršila rekordní počet státních ratingů a ještě prý nekončí
13:26Jiří Rusnok a Vít Bárta (ČNB): Koronakrize a výzvy pro měnovou politiku
12:54Perly týdne: Leninova Tesla, evropské „čínské“ oživení a u nás „běžná praxe“ berňáku
10:56Koronavirus bankovky neničí, lidé jich hromadí více
10:54Bloomberg: Boeing se chystá ukončit výrobu letadel Jumbo Jet
10:43Akcie beze směru i po slušných datech  
9:10Rozbřesk: Díky vládním opatřením se nezaměstnanost drží v Evropě stále nízko
9:00Komerční banka, a. s. - Oznámení o výsledku rozhodování distanční (per rollam) Valné hromady společnosti
8:41Komerčka nevyplatí dividendu, v USA se dnes neobchoduje  
8:33Deutsche Bank zvažuje pomoc bankovní divizi krachující Wirecard
7:47Zaplacenou 4% daň z nabytí bytové jednotky v rodinném domě lze žádat zpět
5:44Bank of America: Tři důvody, proč být nyní u akcií optimistický
02.07.2020
22:03Wall Street poskočila na výborných číslech z trhu práce
17:41Neohrozitelná firma

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data