Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Existenci nákupních center v USA zachraňují e-commerce firmy

Existenci nákupních center v USA zachraňují e-commerce firmy

5.2.2016 15:01
Autor: Pavel Daniel, Patria Online

Mohou se stát zachránci obchodních center v USA e-commerce firmy? Jde totiž o to, že americká nákupní centra kvůli uzavírání kamenných prodejen čelí tlaku ohledně své další existence. A tu, podle všeho, mohou zachránit e-commerce společnosti. Podle Sandeepa Mathraniho, CEO General Growth Properties (GGP), druhého největšího vlastníka komerčních nemovitostí v USA, v jehož portfoliu je 97 ze 457 nadstandardních nákupních center v zemi, totiž stále více e-commerce firem, a to od Warby Parker až po Amazon, poptává více a více kamenných poboček. „Stejně rychle, jak tradiční maloobchodníci uzavírají své prodejny, roste poptávka dot.com firem po kamenných prodejnách,“ říká GGP.

Dot.com firmy rozšířují prodejní kanály

Nový trend podle Mathraniho svědčí o tom, že velká nákupní centra rozhodně nejsou mrtvá. Amazon například nejnověji uvedl, že hodlá otevřít 300 - 400 kamenných knihkupectví, což je srovnatelné s počtem prodejen, které spravuje společnost Barnes & Noble, považovaná za největšího prodejce knih v USA. Firma má aktuálně 640 obchodů. Trend nástupu e-commerce firem do kamenných prodejen je podle zjištění online deníku Yahoo! Finance! Nyní aktuálním trendem.

Příkladem mohou být podle Yahoo! Finance značky Warby Parker, Bonobos nebo BirchBox. Online optika Warby Parker začala podnikat v roce 2010 a otevřela svůj první kamenný obchod v roce 2013. Dnes jich má přes dvacet. Dot.com prodejce pánského oblečení Bonobos začal působit na trhu v roce 2007 a kvůli rozšíření své působnosti otevřel kamenné pobočky v roce 2011. Díky spolupráci se společností Nordstrom nyní působí ve 20 destinacích po celých USA. Společnost BirchBox, která působí v segmentu „beuaty“ přípravků, otevřela svůj „fyzický“ obchod v roce 2014, tedy čtyři roky poté, co začala působit na internetu. A v roce 2016 chce otevřít další dva kamenné obchody.

Trend otevírání kamenných poboček e-commerce firmami má pokračovat

Statistiky říkají, že až 95 % prodaného zboží kategorie „soft“ nakupují lidé v USA v kamenných obchodech. E-commerce společnosti se proto snaží podle odborníků o vícekanálovou distribuci zboží, při které hrají kamenné obchody významnou roli. Podle Mathraniho navíc díky novým technologiím je trendem v nakupování to, že si zákazník v mobilu porovná zboží a do obchodního domu jej poté přijde skutečně nakoupit.

V minulém roce navyšovaly v USA rozlohy prodejních ploch i firmy zaměřené na módní značky a rychloobrátkové zboží. Například módní značka H & M rozšířila své prodejní plochy v USA o 220 000 čtverečních stop v 10 obchodech, značka Uniqlo přidala 40 000 čtverečních stop ve čtyřech obchodech, podobně jako značka Pink Victoria Secret v devíti obchodech.

Sečteno a podtrženo: Rostoucí poptávka dot.com značek po kamenných obchodech se podle názorů obchodníků odrazí v pokračování trendu růstu e-commerce segmentu. A to je důležitý bod, neboť e-commerce zůstává stále v rané etapě vývoje. Vždyť v roce 2015 činil podíl maloobchodního prodeje a potravin na americkém HDP 30 %, zatímco e-commerce zhruba 2 %.

Podklady: General Growth Properties, Yahoo!Finance, Reuters


Čtěte více:

GoPro - už není tak Pro jako by mohlo být
4.2.2016 12:35
Včera večer oznámila svoje výsledky také společnost GoPro. Ta vyrábí j...
Nejhorší akcie na dalších 30 let
4.2.2016 17:45
V minulém příspěvku jsem se věnoval „nejlepší akcii za posledních 30 l...
Draghi versus Bundesbanka
5.2.2016 9:10
Česká národní banka se odhodlala verbálně natáhnout svůj závazek inter...

Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
29.3.2017
17:12Komerční banka, ČEZ stáhly Prahu do červeného, navzdory optimismu v Evropě
16:52Do čeho investují automobilky? Do výzkumu, vývoje a elektromobility
16:51Euro klesá vůči libře. Brexitem to ale není  
15:401 630 miliard vsazeno na posílení koruny. Spálíte se, varuje stratég spekulanty
15:17Technická analýza: Libra v reakci na Brexit mírně klesla. Může ale formovat nový růstový trend
14:26UNIMEX GROUP, uzavřený investiční fond, a. s.: Pozvánka na řádnou valnou hromadu
13:12Britská vláda aktivovala článek 50. Odchod Spojeného království z EU oficiálně začal
12:41Brexit i na burze. Fúze Deutsche Börse a LSE je zase u ledu
11:15Jaderný Westinghouse je v bankrotu. Toshiba jej vyčlení z účetnictví
10:44Dolar se vzpamatoval a roste, koruna už vyhlíží konec kvartálu  
10:38Vítězství Le Penové? Šok pro trhy by byl pětkrát větší než kolem Řecka, říká UBS
9:32Technická analýza: Eurodolar zpět u 1,08. Nyní přemýšlí, na jakou stranu se vydá
9:16Rozbřesk: Velká Británie oficiálně zahájila rozlučku s EU, libra zůstává ve střehu
8:53Přenese se optimismus z evropských akciových trhů dnes také Prahy?  
8:36Příznivá nálada v Asii roste. Jak dlouho vydrží?  
6:48Boj končí, SUV zvítězila a z Porsche už je úplně jiná firma
28.3.2017
22:01Americké trhy pokračovaly v růstu, dnes vývoj podpořila březnová spotřebitelská důvěra
19:08Nudná akcie, která s přehledem vítězí nad technologickými hvězdami
17:51Na firemní kultuře záleží. Ovlivňuje rizika, může překazit fúzi
17:36Technická analýza: DAX opět vykazuje růst. Budou investoři vybírat zisky?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
16:00USA - Rozjednané prodeje domů, m/m