Po Symantecu a je na nákupech také . Investuje 70 milionů dolarů do německé společnosti SoundCloud. Ta se specializuje na online stream hudby.
se zapojil do kola financování SoundCloudu. Toto kolo podle svého výsledku ohodnotilo SoundCloud na 700 milionů dolarů. Kolik nakonec přesně investoval do této společnosti CEO firmy Jack Dorsay neuvedl. Nicméně potvrdil, že má podíl v SoundCloudu.
Investice byla provedena prostřednictvím společnosti Ventures a důvodem bylo to, že chce podpořit snahu lidí ze SoundCloud. Služba a společnost SoundCloud vznikla jako platforma pro nové umělce, kde mohou zdarma publikovat svojí tvorbu. Hudba je ovšem volně dostupná. SoundCloud připravil předplatného pro licencovaný obsah stejně jako Spotify, a mnoho dalších. Tomu předcházela jednání s jednotlivými hudebními vydavatelstvími o možnosti prodávat jejich obsah přes stránky SoundCloudu. Cena předplatného je konkurenceschopná – tedy 10 USD za měsíc.
Předplatné je klíčové pro přežití SoundCloudu. Společnosti sice rychle rostou tržby, ale celkově se potácí ve ztrátě. V roce 2014 přes 39 milionů EUR. Hlavní bude, jak SoundCloud uspěje proti takové konkurenci jako je Spotify, nebo Google Music. Na druhou stranu SoundCloud se věnuje streamované hudbě dlouhodobě a má v tom letité zkušenosti. Uvidíme, jestli je dokáže zúročit při boji o zákazníky.
Obecně vzato je podivné, když firma typu , která dlouhodobě bojuje s nalezením úspěšného business modelu, sama investuje do dalších firem. Akcie Twitteru se od posledního lokálního vrcholu propadly přes 60 %. bojuje jak na Twitteru, tak se svými dvěma dalšími aplikacemi pro video – Vine a Periscope. Největším problémem je neschopnost soustavně nabírat nové uživatele a těch pak využít pro marketingové účely.
Aktuálně se pohybuje cena hluboko pod hladinou ceny IPO, za kterou vstupoval na burzu. Před převzetím LinkedInu Microsoftem se dokonce spekulovalo, že by mohl někdo převzít, možná i nebo někdo jiný. To se však nakonec nestalo.

Zdroj: Recode, FT, SoundCloud web, Bloomberg