Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Dražší list papíru. Nová značka H&M má posílit evropské prodeje

Dražší list papíru. Nová značka H&M má posílit evropské prodeje

30.03.2017 12:22, aktualizováno: 30.3. 12:36
Autor: Jana Knechtlová, Patria Finance

Aktualizováno

Snaha posílit prodeje v Evropě přiměla oděvní řetězec Hennes & Mauritz AB přidat další značku. ARKET, jak se bude nový koncept obchodů s oděvy a zbožím pro domácnost jmenovat, bude pro firmu první takovou novinkou po třech letech, říká společnost, která zároveň reportovala nečekaně vyšší kvartální zisk. Akcie ve Stockholmu rostly dopoledne až o 3,6 procenta, zisky ale později odevzdaly. Pokles naposledy dosahoval zhruba 5,6 procenta.

Hennes & Mauritz AB je druhým největším oděvním řetězcem na světě, jenom horkotěžko se mu ale daří držet krok s oděvním kolosem Inditex. Španělský majitel obchodů Zara více sází na e-commerce. A švédský konkurent hledá další prostor k růstu.

Různé značky pod jednou střechou

H&M dnes oznámila, že začátkem podzimu spustí novou, v pořadí osmou značku ARKET s vlastními produkty a zbožím externích značek, tedy vyjma labelu H&M, které je se zastoupením na 65 trzích světa největší značkou firmy.

„Myslíme si, že je důležité nabízet moderním zákazníkům dohromady různé značky pod jednou střechou…dělat takovéto rozhodnutí za ně,“ řekla webu Businessoffashion.com kreativní ředitelka Arketu Ulrika Bernhardtzová. H&M má nyní pod střechou kromě stejnojmenné značky také labely COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, H&M Home a naposledy & Other Stories, která měla premiéru v roce 2014. To, jaké externí značky zákazníci ARKETu najdou, firma neuvedla.

Dražší list papíru

První obchod ARKET (název nepřímo odkazuje na anglický výraz pro trh, ale také na švédské slovo pro list papíru) firma otevře v Londýně. Následovat budou prodejny, rozšířené podle možností o kavárnu, v Bruselu, Kodani, Mnichově. Součástí kampaně je rovněž rozjet online prodej na 18 evropských trzích, a to také na začátku podzimu. Pokud jde o cenovou politiku, ve srovnání s vlajkovou značkou H&M by ceny měly být mírně vyšší. Pánské polokošile by měly začínat na 39 EUR, a stát až 115 EUR, napsal businessoffashion.com.

Společnost dnes zároveň oznámila, že jí zisk před zdaněním za první kvartál finančního roku od prosince do konce února klesl o 3,6 procenta na 3,21 miliardy SEK. To je ale lepší výsledek než tržní odhad nastavený na 3,03 miliardy SEK. Firmě, která obstarává 80 procent svého zboží v Asii, dělá starosti silnější dolar, kvůli kterému jí rostou náklady na nákup oděvů od tamních dodavatelů. Mnoho regionálních měn v Asii je na americkou měnu navázáno. Kromě toho se potýkala s „velmi tvrdými podmínkami“ na mnoha velkých trzích ve střední a jižní Evropě a v USA, uvedl v prohlášení generální ředitel Karl-Johan Persson.

Společnost už dříve uvedla, že prodej jí v únoru poprvé po čtyřech letech klesl. V Německu, které je pro H&M jedním z nejdůležitějších trhů, se minulý měsíc snížila poptávka po oděvech o 9 procent, ukázal průzkum magazínu TextilWirtschaft.

Zdroje: hm.com, businessoffashion.com, BBG, ČTK

 
 

Čtěte více:

Forbes: Nejbohatším člověkem světa je Bill Gates, Čechem Petr Kellner
20.03.2017 18:03
Nejbohatším člověkem na světě zůstává již čtvrtým rokem za sebou zakla...
BMW ukazuje, že tradiční automobilky čekají hodně zajímavé časy
29.03.2017 18:45
Německá automobilka BMW prodala v roce 2012 asi 40 % svých vozů na úvě...
Investoři se s General Motors perou o hotovost firmy
30.03.2017 11:32
Recept na to, jak zvýšit cenu akcií General Motors, vyplatit akcionářů...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
17.11.2025
10:27EPH a TotalEnergies zakládají společný podnik za 10,6 miliardy eur
9:07Japonská ekonomika klesla poprvé za šest čtvrtletí. Tokio připravuje stimulační balíček
8:51Apple chystá éru po Cookovi, Google investuje miliardy do datových center a Labubu hype slábne  
6:09Wells Fargo věří Caterpillaru. Vidí u něj silný potenciál díky AI jako motor růstu
16.11.2025
15:00The Economist: Honba za superinteligencí a svět změněný AI, za kterou nikdo neplatí
10:19Víkendář: Čím se liší lepší a horší centrální banky?
15.11.2025
14:52Ambiciózní Musk a raná fáze AI cyklu
9:55Víkendář: Vysoká inflace posledních let a „nadřazenost“ jejího cílování
14.11.2025
22:04Americké akciové indexy pod tlakem medvědů  
17:24Jeden z největších monetárních „experimentů“ historie
17:09Footshop a.s.: Zveřejnění finančních výsledků za Q3
15:50Švýcarsko se dohodlo s USA na snížení dovozního cla z 39 na 15 procent
15:33Goldman Sachs: Prosincové snížení sazeb by bylo namístě, inflace je povzbudivá a trh práce slabší
13:44UBS: Rok 2026 přinese „novou éru Evropy“. Sázejte na akcie GOTCHA
12:43Eurostat: Růst ekonomiky EU ve třetím čtvrtletí zrychlil na 0,3 procenta
11:47Perly týdne: Během internetové bubliny to bylo jiné
11:36UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o šesté výplatě úrokového výnosu a splacení jistiny dluhopisu
11:16Akcie se dostaly pod tlak obav z Fedu a valuací  
11:01Britská rozpočtová nejistota: Reevesová ustupuje od daňových plánů, trhy reagují výprodejem
10:51MONETA Money Bank, a.s.: Akcionáři schválili výplatu mimořádné dividendy 4 Kč na akcii

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data