Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Dražší list papíru. Nová značka H&M má posílit evropské prodeje

Dražší list papíru. Nová značka H&M má posílit evropské prodeje

30.03.2017 12:22, aktualizováno: 30.3. 12:36
Autor: Jana Knechtlová, Patria Finance

Aktualizováno

Snaha posílit prodeje v Evropě přiměla oděvní řetězec Hennes & Mauritz AB přidat další značku. ARKET, jak se bude nový koncept obchodů s oděvy a zbožím pro domácnost jmenovat, bude pro firmu první takovou novinkou po třech letech, říká společnost, která zároveň reportovala nečekaně vyšší kvartální zisk. Akcie ve Stockholmu rostly dopoledne až o 3,6 procenta, zisky ale později odevzdaly. Pokles naposledy dosahoval zhruba 5,6 procenta.

Hennes & Mauritz AB je druhým největším oděvním řetězcem na světě, jenom horkotěžko se mu ale daří držet krok s oděvním kolosem Inditex. Španělský majitel obchodů Zara více sází na e-commerce. A švédský konkurent hledá další prostor k růstu.

Různé značky pod jednou střechou

H&M dnes oznámila, že začátkem podzimu spustí novou, v pořadí osmou značku ARKET s vlastními produkty a zbožím externích značek, tedy vyjma labelu H&M, které je se zastoupením na 65 trzích světa největší značkou firmy.

„Myslíme si, že je důležité nabízet moderním zákazníkům dohromady různé značky pod jednou střechou…dělat takovéto rozhodnutí za ně,“ řekla webu Businessoffashion.com kreativní ředitelka Arketu Ulrika Bernhardtzová. H&M má nyní pod střechou kromě stejnojmenné značky také labely COS, Monki, Weekday, Cheap Monday, H&M Home a naposledy & Other Stories, která měla premiéru v roce 2014. To, jaké externí značky zákazníci ARKETu najdou, firma neuvedla.

Dražší list papíru

První obchod ARKET (název nepřímo odkazuje na anglický výraz pro trh, ale také na švédské slovo pro list papíru) firma otevře v Londýně. Následovat budou prodejny, rozšířené podle možností o kavárnu, v Bruselu, Kodani, Mnichově. Součástí kampaně je rovněž rozjet online prodej na 18 evropských trzích, a to také na začátku podzimu. Pokud jde o cenovou politiku, ve srovnání s vlajkovou značkou H&M by ceny měly být mírně vyšší. Pánské polokošile by měly začínat na 39 EUR, a stát až 115 EUR, napsal businessoffashion.com.

Společnost dnes zároveň oznámila, že jí zisk před zdaněním za první kvartál finančního roku od prosince do konce února klesl o 3,6 procenta na 3,21 miliardy SEK. To je ale lepší výsledek než tržní odhad nastavený na 3,03 miliardy SEK. Firmě, která obstarává 80 procent svého zboží v Asii, dělá starosti silnější dolar, kvůli kterému jí rostou náklady na nákup oděvů od tamních dodavatelů. Mnoho regionálních měn v Asii je na americkou měnu navázáno. Kromě toho se potýkala s „velmi tvrdými podmínkami“ na mnoha velkých trzích ve střední a jižní Evropě a v USA, uvedl v prohlášení generální ředitel Karl-Johan Persson.

Společnost už dříve uvedla, že prodej jí v únoru poprvé po čtyřech letech klesl. V Německu, které je pro H&M jedním z nejdůležitějších trhů, se minulý měsíc snížila poptávka po oděvech o 9 procent, ukázal průzkum magazínu TextilWirtschaft.

Zdroje: hm.com, businessoffashion.com, BBG, ČTK

 
 

Čtěte více:

Forbes: Nejbohatším člověkem světa je Bill Gates, Čechem Petr Kellner
20.03.2017 18:03
Nejbohatším člověkem na světě zůstává již čtvrtým rokem za sebou zakla...
BMW ukazuje, že tradiční automobilky čekají hodně zajímavé časy
29.03.2017 18:45
Německá automobilka BMW prodala v roce 2012 asi 40 % svých vozů na úvě...
Investoři se s General Motors perou o hotovost firmy
30.03.2017 11:32
Recept na to, jak zvýšit cenu akcií General Motors, vyplatit akcionářů...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
03.02.2023
16:52Velmi dobré makro, slabé výsledky. Akcie odrážejí útoky, dluhopisy ustupují  
16:44Jakub Brukner: Euforická nálada na big techu dostala sprchu. S nákupy bych vyčkával
16:16Analytik k výsledkům Alphabet: Výsledky nic moc, ale AI umíme taky  
15:41Trh práce v USA šokuje velkými čísly i rozpory, brzdí euforii
14:55Podle vývoje M2 míří americká ekonomika do hluboké deflace. Relevantní ukazatel?
13:23Analytik k Amazon po 4Q22: Čekání na návrat ziskovosti  
13:13Výhled technologických gigantů zchladil tržní optimismus  
12:25ČEZ, a.s.: ČEZ podepsal Schuldschein úvěrové smlouvy na 130 mil. EUR
12:05Analytik k výsledkům Apple: Král bez pláště. Prémiová valuace bude muset splasknout  
11:54Velké techy zklamaly, ale sentiment nezlomily. Týden zavřou opět makrodata  
11:41Moneta potěšila silným ziskem, výhled ale signalizuje mráčky na obzoru (komentář analytika)  
11:04Perly týdne: Tahouni digitální revoluce a akcie nereflektující zhoršující se fundament
10:21ČNB zhoršila odhad letošního schodku veřejných financí na 4,5 procenta HDP
9:02Rozbřesk: ČNB se líbí silná koruna, na nižší sazby si budou muset trhy počkat
8:57Zisk Fordu kvůli nedostatku čipů a dalších dílů klesl o 89,4 procenta
8:55Zisk Gilead ve čtvrtletí prudce rostl, pomohly léky na HIV a rakovinu
8:49Ponor futures pro Evropu i Wall Street po smršti výsledků: Apple, Alphabet, Amazon. Také Gen digital (Avast) a doma především Moneta  
8:16MONETA Money Bank, a.s.: Uveřejnění vnitřní informace dne 3. 2. 2023
7:50Moneta ve 2022 zvýšila zisk o 30 procent a kvartálem porazila odhady trhu. Navrhne dividendu 8 korun na akcii
02.02.2023
23:38Výsledky GEN digital (Avast): 14. kvartál růstu "lídra digitální svobody"

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Intesa Sanpaolo SpA (12/22 Q4, Bef-mkt)
Sanofi (12/22 Q4, Bef-mkt)
8:00Assa Abloy AB (12/22 Q4)
12:30Cigna Corp (12/22 Q4)
14:30USA - Míra nezaměstnanosti, s.a.
14:30USA - Průměrná hodinová mzda, y/y
14:30USA - Změna počtu prac. míst
16:00USA - Index ISM ve službách