Americká společnost se po diskuzi s Evropskou komisí a úřady na ochranu spotřebitelů rozhodla upravit podmínky používání své internetové sociální sítě a jasně vysvětlit, jakým způsobem nakládá s údaji o uživatelích. Informovala o tom dnes Evropská komise ve své tiskové zprávě. Akcie rostou na trhu Nasdaq před 16:30 SELČ o zhruba 2 %.
Facebook podle komise zahrne do podmínek používání nový text, ve kterém vysvětlí, že poskytuje uživatelům své služby zdarma výměnou za souhlas se sdílením jejich dat a s tím, že budou vystaveni reklamě. "Uživatelé nyní jasně pochopí, že jejich data jsou touto sociální sítí využívána k prodeji cílené reklamy," uvedla evropská komisařka pro spravedlnost a ochranu spotřebitele Věra Jourová.
Facebook podle komise dokončí realizaci přislíbených opatření nejpozději do letošního června. Komise bude spolu s úřady na ochranu spotřebitelů tento proces monitorovat. Pokud by firma své závazky nesplnila, mohly by úřady přikročit k sankcím.
Facebook je největší internetová sociální síť na světě. Přístup podniku k ochraně soukromí se loni dostal do centra pozornosti po zprávě, že analytická společnost Cambridge Analytica neoprávněně získala informace o desítkách milionů uživatelů jeho sítě a využila je mimo jiné při vývoji softwarových nástrojů pro podporu volební kampaně Donalda Trumpa.