chce příští rok přijít s prvními samořízenými taxíky. Uvedl to v pondělí šéf společnosti vyrábějící elektrovozy Elon Musk. Jeho firma by tak mohla začít konkurovat Uberu a dalším provozovatelům alternativních taxislužeb dříve, než se čekalo, napsala agentura DPA.
S myšlenkou sítě "Tesla Network" přišla Muskova firma již v roce 2016. Jejím prostřednictvím by majitelé mohli svá auta poslat vydělávat jako autonomně řízené taxíky v době, kdy je nepotřebují. Nabízet vyrobené vozy tímto způsobem chce i sama firma. "Výtěžnost vozu tak bude pětkrát vyšší," ujišťuje podle agentury AFP Musk.
Pokud službu včas schválí úřady, chce ji vizionář, který vyvíjí i vysokorychlostní podzemní přepravní systém Hyperloop a se svými raketami SpaceX hodlá dopravovat lidi na Mars, začít nabízet v některých částech Spojených států v roce 2020. To by bylo podle agentury DPA o rok dříve, než plánuje robotickou taxislužbu spustit v Miami a ve Washingtonu . Musk je ale známý tím, že ohlašované termíny často nedodrží.
Samořízené vozy ke komerčním cestám již nabízí sesterská firma Googlu Waymo na předměstí arizonského města Phoenix. Zatím je ale u volantu jistí živý řidič.
Na rozdíl od většiny ostatních firem vsadil Musk při vývoji samořídící technologie především na kamery. Drahé laserové radary, které prozkoumávají okolí, podle agentury DPA nepoužívá. Místo nich vyvíjí software mimo jiné za použití obrazů z kamer aut, která již brázdí ulice.
ve středu zveřejní čtvrtletní hospodářské výsledky. Poté, co se loni dostala do zisku, čeká se nyní opět ztráta. Váznou totiž dodávky vozu Model 3 na trh.
Firma před výsledky také zareagovala na videozáznam sdílený na čínské sociální síti, který zobrazuje explozi zaparkovaného vozu Model S. Podle uživatelů sociální sítě Weibo byl videozáznam pořízen v Šanghaji. Agentura Reuters nicméně uvedla, že zatím nebyla schopna původ záznamu prověřit.
"Okamžitě jsme na místo vyslali tým a podporujeme místní úřady při zjišťování faktů," uvedla . "Podle toho, co zatím víme, neutrpěl nikdo zranění," dodala.
Od roku 2013 bylo podle Reuters zaznamenáno nejméně 14 případů vznícení elektromobilů , většinou po nehodě. tvrdí, že její vozy jsou zhruba desetkrát méně náchylné k požáru než automobily s benzinovým pohonem.
Analytici tvrdí, že nejnovější incident pravděpodobně nebude mít výraznější dopad na odbyt společnosti v Číně. "Tesla měla incidenty s požáry už dříve, na její pověst v Číně to však nemělo velký vliv," uvedl analytik Alan Kang ze společnosti LMC Automotive.