Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Alibaba má první továrnu, expanduje mimo internetový prodej

Alibaba má první továrnu, expanduje mimo internetový prodej

16.09.2020 12:39
Autor: Redakce, Patria.cz

Čínská společnost Alibaba Group, která se soustředí hlavně na internetový prodej, dnes ve východočínském městě Chang-čou představila svou pilotní továrnu. Snaží se o takzvanou chytrou výrobu. Oznámení ilustruje expanzi společnosti mimo její hlavní oblast podnikání a směrem k dodavatelským řetězcům internetového prodeje, uvedla agentura Reuters.

Továrnu provozuje divize Xunxi Digital Technology a nyní se bude soustředit na práci s oděvními společnostmi, uvedla skupina v prohlášení. V doprovodném videu pak firma uvedla, že na základě dat, která získává z internetového obchodu, vyhledávání a prodeje, značkám pomůže předvídat oblíbené položky a ty dostat rychle na trh.

V roce 2016 zakladatel Alibaby Jack Ma označil takzvanou novou výrobu za jeden z pěti trendů, které považuje za budoucí obchodní příležitosti skupiny. Ostatními čtyřmi oblastmi měly být inovovaný prodej, technologie, finance a energie.

Přechod skupiny směrem k výrobě přichází v době, kdy se hlavní hráči internetového prodeje v Číně snaží hledat cesty užší spolupráce s množstvím tamních továren. Konkurenční společnost Pinduoduo se v oblasti internetového prodeje například prosadila tím, že výrobce láká k přímému prodeje zákazníkům.

Otevření továrny bylo též dalším krokem Alibaby mimo svět internetu. V roce 2016 skupina představila svůj první kamenný obchod s potravinami Freshippo. Řetězec má nyní stovky poboček v obchodních centrech po celé Číně.

Výkonnost akcií Alibaba Group (ADS) na burze v New Yorku za posledních 5 let:

Alibaba továrna chytrá Čína 

Zdroje: ČTK

Graf: Patria.cz


Čtěte více:

Tržby i zisk čínského prodejce Alibaba překonaly očekávání
20.08.2020 13:47
Čínský internetový obchod Alibaba Group Holding zvýšil v prvním finanč...
Pod růstem tržeb Alibaby je podepsán především čínský spotřebitel (komentář analytika)
20.08.2020 17:32
Čínská e-commerce jednička představila solidní sadu čísel za F1Q21, kt...
Jakub Brukner: Napětí mezi velmocemi Alibabě nesvědčí
21.08.2020 17:30
Napětí mezi Spojenými státy a Čínou čínskému internetovému obchodu Ali...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data