Švédskému prodejci oděvů vzrostl v prvním fiskálním čtvrtletí letošního roku provozní zisk na 725 milionů švédských korun z 458 milionů SEK ve stejném období loni. Uvedla to společnost v dnešním prohlášení. Analytici přitom očekávali, že firma se propadne do ztráty, protože spotřebitelé v souvislosti s inflací omezili své výdaje. Akcie ve Stockholmu rostou o více než 9 %.

Podle průzkumu agentury Refinitiv mezi analytiky měla firma vykázat ztrátu 1,1 miliardy SEK. Již dříve firma uvedla, že její tržby se za tři měsíce do konce února zvýšily o 12 procent na 54,87 miliardy SEK. V místních měnách tržby stouply o tři procenta. Bez zahrnutí Ruska, Běloruska a Ukrajiny byly tržby vyšší o 16 procent.
Firma uvedla, že konsolidace výdělků její platformy s použitým oblečením Sellpy zvýšila zisk o zhruba jednu miliardu SEK. Varovala ale, že celkové prodeje v jarní sezoně v řadě zemí zaostávají kvůli chladnému počasí.
Společnost vykazuje známky toho, že se jí daří dostat náklady pod kontrolu. Stále se však potýkala s problémy v konkurenci s hlavním rivalem, španělskou firmou Inditex, vlastníkem řetězce Zara a dalších značek. Ohrožují ji také expandující internetoví prodejci takzvané rychlé módy, jako jsou SHEIN a Temu.
Společnost byla založena v roce 1947 a je druhým největším oděvním řetězcem na světě. Kromě hlavní značky vlastní i značky COS, Monki, Weekday, & Other Stories, HOME, ARKET a Afound. Provozuje 4664 obchodů v 77 zemích, včetně České republiky.
Zdroj: ČTK, Patria