Počet registrací nových aut v Evropské unii v červenci vzrostl jen o 0,2 procenta na téměř 852.051 vozů a počet registrací elektromobilů klesl. Na největších evropských trzích byl vývoj smíšený, zatímco v Itálii a Španělsku prodej rostl, ve Francii a v Německu se snížil. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA).
Největším automobilovým trhem v Evropě je Německo, kde se prodej v červenci snížil o 2,1 procenta na 238.263 vozů. Ve Španělsku prodej stoupl o 3,4 procenta a v Itálii o 4,7 procenta. Ve Francii prodej klesl o 2,3 procenta.
Za sedm měsíců letošního roku počet registrací stoupl o 3,9 procenta na více než 6,5 milionu vozů. Na všech čtyřech největších trzích se prodej zvýšil.
Počet registrací bateriových elektromobilů v červenci klesl o 10,8 procenta na 102.705 vozů. Jejich podíl na trhu se pak snížil na 12,1 procenta z 13,5 procenta před rokem. Prodej rostl v Belgii (44,2 procenta), Nizozemsku (8,9 procenta) a Francii (jedno procento). V Německu však klesl o 36,8 procenta. Za sedm měsíců bylo zaregistrováno 815.399 nových elektromobilů, o 0,4 procenta méně než ve stejném období loni.
Prodej vozů s benzinovým motorem v červenci klesl o sedm procent. Mírný růst v Itálii a v Německu nedokázal vykompenzovat propad ve Francii a ve Španělsku. Podobný byl vývoj i u naftových vozů, jejichž prodej klesl o 10,1 procenta. Z velkých trhů rostl prodej naftových vozů jen v Německu, v Itálii, Francii a Španělsku klesl. Podíl vozů se spalovacím motorem, tedy benzinových i naftových, na celkovém prodeji klesl na 46 procent z 50 procent loni v červenci.
Největší automobilkou v regionu zůstal s podílem na celkovém prodeji 26,9 procenta. Firmě v červenci klesl prodej o 2,2 procenta na více než 229.000 vozů. Součástí skupiny je i česká Škoda Auto, jejíž prodej se v červenci zvýšil o 7,6 procenta na 52.391 vozů. Škoda měla v červenci na celkovém prodeji aut v EU podíl 6,1 procenta. Prodej další velké automobilky Stellantis se v červenci snížil o 5,2 procenta a Renaultu o 1,7 procenta.