Zatímco koncern v prvním pololetí zaznamenal výrazný pokles provozního zisku o 33 % na 6,7 miliardy eur, zatímco jeho česká značka Škoda Auto hlásí růst zisku i prodejů. Škoda dosáhla historicky nejlepšího čtvrtletního výsledku díky silné poptávce po elektrických SUV a modelu Kodiaq. naopak čelil tlaku kvůli clům, restrukturalizaci a nižší marži u elektromobilů.
Německá automobilová skupina v prvním pololetí hospodařila s provozním ziskem 6,7 miliardy eur (164,5 miliardy Kč), což je meziroční pokles o 33 procent. Prodej aut pak největší automobilka v Evropě zvýšila na 4,36 milionu z 4,34 milionu před rokem. Tržby z prodeje aut klesly v pololetí o 0,3 procenta na 158 miliard eur.
Ve druhém čtvrtletí koncernu klesl provozní zisk meziročně o 29 procent na 3,8 miliardy eur. To odpovídá provozní marži 4,7 procenta. Jako důvod automobilka uvedla cla a náklady na restrukturalizaci a také zvýšený prodej elektrických modelů s nižší marží. Tržby ve druhém čtvrtletí klesly na 80,6 miliardy eur.
Tržby i prodeje Škoda Auto narostly
Automobilka Škoda Auto v prvním pololetí zvýšila provozní zisk zhruba o 12 procent na téměř 1,29 miliardy eur (31,5 miliardy Kč). Celkový prodej aut se pak zvýšil na 582.000 z 548.000 před rokem. Pololetní tržby Škoda meziročně zvýšila na 15,07 miliardy eur z 13,65 miliardy eur ve stejném období loni.
Koncern rovněž uvedl, že Škoda dosáhla ve čtvrtletí provozní marže 8,5 procenta a zaznamenala nejlepší čtvrtletní výsledek v historii se zhruba 740 miliony eur (18,2 miliardy Kč). Meziroční nárůst prodeje vozů Škoda o 6,3 procenta podle automobilky souvisí především se silnou poptávkou po elektrických modelech SUV Elroq a Enyaq. Zvýšila se také poptávka po modelu Kodiaq. Na indickém trhu se podle zprávy dařilo modelu Kylaq.
Podrobné výsledky hospodaření zveřejní Škoda Auto v pondělí.