Kraft Heinz snížil výhled tržeb i zisku na celý rok poté, co generální ředitel firmy označil současnou spotřebitelskou náladu v USA za jednu z nejhorších za poslední dekádu. Firma čelí tlaku inflace, slabšímu růstu na rozvíjejících se trzích i očekávaným dopadům amerického shutdownu. Připravuje se také na rozdělení byznysu do dvou samostatných společností.
Kraft Heinz snížil svůj výhled tržeb, když nálada amerických spotřebitelů klesla podle CEO této firmy na historické minimum. „V současnosti máme jednu z nejhorších spotřebitelských nálad za poslední desetiletí,“ řekl generální ředitel Carlos Abrams-Rivera během středečního hovoru s analytiky. Za třetí čtvrtletí Kraft Heinz vykázal pokles organických tržeb (bez vlivu měn a dalších položek) o 2,5 %, což je více než očekávali analytici. Poklesly tržby z kávy, uzenin, mražených snacků a některých dochucovadel. Akcie Kraft Heinz klesají o 3,4 %.

Společnost nyní očekává, že organické čisté tržby za celý rok klesnou o 3 % až 3,5 %, a zároveň snížil výhled zisku. Původně předpokládala pokles o 1,5 % až 3,5 %. Kraft Heinz uvedl jako důvody pomalejší růst na rozvíjejících se trzích a „tlak“ v americkém maloobchodu, píše Bloomberg.
Vyšší ceny způsobené inflací a očekávané negativní dopady amerického shutdownu na omezení financování potravinových poukázek vytvářejí pro americké spotřebitele „náročné prostředí“. „Očekáváme, že tyto tlaky přetrvají i po čtvrtém čtvrtletí, což povede k delšímu zotavení spotřebitele.“
Výrobce produktů Kraft Mac & Cheese a kečupu Heinz se zároveň připravuje na rozdělení svého podnikání, které je stále plánováno na druhou polovinu příštího roku. Kraft Heinz se snaží přesvědčit investory o svém plánu rozdělit značky do dvou samostatných společností v době, kdy se spotřebitelé obecně odklánějí od průmyslově zpracovaných potravin. Jedna část bude zahrnovat nejrychleji rostoucí značky, včetně dochucovadel jako kečup Heinz a balených jídel, zatímco druhá bude sdružovat pomaleji rostoucí základní potraviny, jako jsou uzeniny Oscar Mayer a Lunchables.