Mediální skupina Central European Media Enterprises (CETV) by se měla vrátit k čistému zisku v roce 2011 spolu s tím, jak firmy začnou opět investovat do reklamy, uvedl to v rozhovoru pro agenturu Bloomberg generální ředitel společnosti Adrian Sarbu.
„Pokud vezmeme v úvahu opravné položky a pohyby devizových kurzů, očekáváme návrat k zisku v roce 2011,“ řekl šéf a dodal, že očekává obrat na trzích pravděpodobně na konci roku 2009, na některých trzích pak až v roce 2010.
Sarbu dále varoval, že druhé čtvrtletí bylo pro mediální skupinu CETV, do které spadá i česká televize , stejně “obtížné“ jako první tři měsíce letošního roku, a proto lze podle něj za toto období očekávat také podobný meziroční percentuální pokles zisku jako v prvním kvartále.
Za první čtvrtletí roku 2009 hospodařila společnost s čistou ztrátou 44,4 milionů dolarů. Tento výsledek přitom negativně ovlivnilo přecenění bulharských operací ve výši 82 mil. USD. Po odečtení jednorázových položek vyšel zisk na jednu akcii firmy na 0,12 USD, zatímco konsensus trhu odhadoval 0,225 USD/akcie. by mělo oznámit výsledky za druhý kvartál dne 29. července a aktuální konsensus agentury Bloomberg počítá se ziskem na akcii bez jednorázových položek na úrovni 0,30 USD/akcie.
Mediální agentura OMD nedávno oznámila, že očekává, že výdaje na reklamu v tuzemských médiích letos kvůli ekonomické krizi s výjimkou internetu klesnou. Webová reklama sice poroste, ale pomaleji než dřív. Celkové reklamní výdaje v tuzemsku včetně venkovní reklamy se mají letos podle OMD snížit o 21,9 % na 22,43 miliardy korun (více ZDE). Globální výdaje na reklamu by podle aktuálního odhadu mediální agentury GroupM měly letos klesnout o 4,4 % na 425 mld. USD.
(Zdroj: Bloomberg, Patria, ČTK)