Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Apple měl loni nejúspěšnější v product placementu ve filmech

Apple měl loni nejúspěšnější v product placementu ve filmech

28.2.2011 13:21
Autor: ČTK

Firma Apple (348,16 USD, 1,54%) byla loni v USA nejúspěšnější v rámci filmového product placementu, tedy reklamy na své produkty přímo ve filmu, v nejnavštěvovanějších amerických filmech. Podle průzkumu zveřejněného na internetových stránkách Brandchannel se produkty Applu, jako počítače, iPady a iPody, objevily ve 30 procentech filmů, které se v minulém roce umístily na první příčce v návštěvnosti v kinech.

Filmem, ve kterém se objevilo nejvíce reklamy na zboží, se pak stal Iron Man 2. Brandchannel zde zaznamenal 64 identifikovatelných produktů. Celkem společnost ve 33 filmech, které se loni na kratší či delší dobu probojovaly na první příčku v návštěvnosti, objevila 591 značek nebo produktů, což je v průměru 17,9 na jeden film. V roce 2009 průměr činil 17,5 značky nebo produktu na film.

Apple se loni mimo jiné objevil ve filmech jako Kick-Ass, Benga v záloze a Toy Story 3: Příběh hraček. Apple překonal v product placementu i značky jako Chevrolet, Ford (15,07 USD, 2,52%) a Nike (87,98 USD, 1,69%), které obsadily druhé místo, každá s podílem 24 procent.

Apple patřil se svými produkty mezi nejúspěšnější i za posledních deset let. V období 2001 až 2010 se objevil ve více než třetině nejnavštěvovanějších filmů, tedy ve 112 z 334 filmů. Obsadil tak druhou příčku za Fordem, který byl ve 144 filmech. Třetí skončila Coca-Cola (64,31 USD, 0,67%), která byla v 96 filmech.

Brandchannel udílí každoročně firmám a filmům s největším product placementem cenu Brandcameo. Cenu za celoživotní úspěch ve filmech za loňský rok obdržel výrobce zbraní Glock za svoji účast v akčních filmech. Zbraně od firmy Glock se objevily jako záhadná zahraniční zbraň ve filmu Fešák Johny a vypracovaly se až na běžnou součást akčních filmů jako Salt, Benga v záloze a Město. Loni Glocku v product placementu v amerických nejoblíbenějších filmech patřila třetí příčka, napsala agentura Reuters.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data