Mediální agentura ZenithOptimedia snížila odhad letošního růstu celosvětových výdajů na reklamu kvůli nepokojům na Blízkém východě a v severní Africe a důsledkům březnového zemětřesení v Japonsku. Výdaje podle nové prognózy stoupnou o 4,2 procenta namísto dříve předpokládaných 4,6 procenta.
Agentura ZenithOptimedia upozornila, že televizní reklama v Egyptě během tamních nepokojů prakticky zmizela. Dodala, že japonské televize v týdnech po zemětřesení nahradily většinu reklamních spotů různými oznámeními veřejné správy.
Za letošním růstem výdajů na reklamu by měly z velké části stát rozvíjející se trhy, jako například Čína. Ve Spojených státech, které jsou největším reklamním trhem na světě, se letos výdaje na reklamu podle prognózy ZenithOptimedia zvýší o 2,5 procenta, napsala agentura AP.
ZenithOptimedia rovněž potvrdila prognózu, že Čína v letošním roce předstihne Německo a stane se třetím největším trhem s reklamou na světě. Předpověděla také, že internet se v roce 2013 stane druhým nejpopulárnějším reklamním médiem po televizi, a předstihne tak noviny.