Tabákový gigant International oznámil, že ve třetím čtvrtletí letošního roku dosáhl meziročního růstu upraveného zisku na akcii o 37 procent na 1,37 dolaru, čímž překonal očekávání na úrovni zisku 1,24 dolaru na akcii. Čisté tržby (bez započtení spotřební daně) vzrostly o 26,4 procenta na 8,4 mld. USD vůči konsensu 7,52 mld. USD.
Společnost oznámila navýšení pravidelné čtvrtletí dividendy o 20,3 procenta na anualizovaných 3,08 USD na kmenovou akcii. Firma zároveň dle zprávy zúžila výhled pro celý rok 2011, pro který nově očekává zisk na akcii v rozsahu 4,75 až 4,8 dolaru, což by znamenalo nárůst o 21 až 22,5 procenta vůči roku 2010, kdy EPS dosáhl 3,92 USD. Během čtvrtletí PMI provedla zpětný odkup 21,2 milionu kusů vlastních akcií za 1,4 miliardy dolarů.
Celkový objem dodávek PMI ve čtvrtletí poklesl o 4,4 procenta po vyloučení akvizic, za devět měsíců roku pak celkově o 0,5 procenta. V Evropské unii dodávky cigaret klesly o 3,5 procenta zejména vlivem poklesu celého trhu v čele se Španělskem a klesajícímu tržnímu podílu v čele s Polskem.
Celkový cigaretový trh EU klesl o 3,7 procenta. Tržní podíl PMI v EU klesl o 0,7 procenta na 38,3 procenta, když jeho nárůst ve Francii, Německu a Nizozemí byl převážen negativním vývojem v České republice, Itálii, Polsku, Portugalsku a Španělsku. V regionu EEMA dodávky cigaret vzrostly o 5,1 procenta, taženy zejména rostoucími celkovými trhy zemí Středního Východu. V Asii celkové dodávky cigaret vzrostly o 12,6 procenta, taženy dvouciferným růstem v Indonésii a Japonsku.
V České republice celkový cigaretový trh klesl o 2,3 procenta, dle PMI ovlivněn ještě zvýšením cen cigaret v prvním čtvrtletí roku 2011. Dodávky PMI na tuzemský trh klesly o 9,1 procenta při poklesu tržního podílu o 3,3 procenta na 44,5 procenta. „Pokles je především odrazem pokračující ztráty podílu v segmentu s nízkou marží, zahrnujícím značky Start, Petra a Sparta. Tento pokles byl částečně kompenzován růstem o 0,2 procenta na celkových 7,2 procenta u značky Marlboro, čemuž pomohlo dubnové uvedení Marlboro Core Flavor a Marlboro Gold Touch, a také růstem o 0,7 procenta na celkových 13,4 procenta u značky Red & White,“ uvedla ve zprávě International.