Akcie internetového gigantu se dnes poprvé za necelých devět let, kdy se obchodují na veřejném trhu, vyšplhaly nad hranici 800 dolarů. Titul tak zdolal další příčku poté, co v roce 2007 pokořil cenu 700 USD, a daří se mu i pod vedením spoluzakladatele společnosti Larryho Page, který ve funkci CEO nahradil v dubnu 2011 Erica Schmidta. Akcie Googlu od jeho nástupu do čela firmy posílily o téměř 35 procent, dnes rostly o více než procento až na dosavadní intradenní rekord 803,91 USD.
Společnost provozující největší internetový vyhledávač na světě si získává důvěru investorů, co do schopnosti stabilně zvyšovat zisk díky svému dominantnímu postavení na trhu internetového vyhledávání a významné pozici na trhu s mobilními přístroji. se, podobně jako společnosti nebo , musí přizpůsobovat rostoucímu zájmu inzerentů o prostor na mobilních platformách. má na trhu mobilní reklamy podle dat EMarketer 53procentní podíl, druhý 8,4procentní podíl.
dosáhl ve čtvrtém čtvrtletí výrazného růstu tržeb o 39 procent. Zhruba 41 procent všech příjmů z digitální reklamy Googlu pochází (dle dat EMarketer za rok 2012) ze Spojených států, kde dominuje internetovému vyhledávání s podílem tří čtvrtin.
Prolomení hranice 800 dolarů přichází více než pět let poté, co překročil cenu 700 dolarů za akcii. To bylo v říjnu 2007 a nedlouho poté se ekonomika dostala do nejhorší recese od druhé světové války a akcie se dostaly do problémů, které vedly ke změně vedení firmy, nástupu Larryho Page.
vstoupil na burzu v srpnu 2004. Cena akcií pro primární nabídku byla stanovena na 85 dolarů a akcie se nikdy pod tuto úroveň nedostaly. Od překonání hranice 700 dolarů se cena propadla nejníže na konci roku 2008, kdy činila 247,30 dolaru. Současná tržní kapitalizace firmy činí více než 260 miliard USD.
Analytici věří, že akcie budou v dalších letech nadále růst. Důvodů je hned několik. Jeho internetový vyhledávač zůstává centrem největší internetové marketingové sítě, jeho stránky YouTube lákají stále více inzerentů a jeho software Android používá více než 600 milionů chytrých telefonů a tabletů, což zvyšuje prostor pro další prodej reklamy.
(Zdroj: Bloomberg, čtk, AP)