Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Ostrá strategie stála TV Nova v polovině února propad prodané reklamy o 60 % (+komentář)

Ostrá strategie stála TV Nova v polovině února propad prodané reklamy o 60 % (+komentář)

01.03.2013 12:01, aktualizováno: 1.3. 12:05

Aktualizováno

Televize Nova, která dosud platila za výrazný zdroj zisku pro mateřskou skupinu CETV (101,5 CZK, -0,88%), letos vytáhla do boje proti stále větším slevám poskytovaným inzerentům a rozhodla se svůj reklamní prostor naopak zdražit. Zatímco za měsíc leden se největší české komerční televizi prodeje reklamy meziročně propadly skoro o 50 procent, v prvních dvou týdnech měsíce února byl podle informací HN propad již skoro 60%. Nova nicméně ode dneška zdražuje svou reklamu ještě víc.

Na začátku letošního roku Nova pod vedením Jana Andruška zdražila podle inzerentů reklamu až o třetinu a odmítla poskytovat svým reklamním klientům obvyklé 10-15% slevy. Nyní i po lednovém propadu prodané reklamy na polovinu, který se podle Hospodářských novin odrazil i ve snížení celkových investic do televizní reklamy o 17 procent meziročně na 1,2 miliardy korun, a 58% propadu za období od 1. do 19. února hodlá Nova zvýšit ceny reklamy zhruba o další pětinu. Dosavadní cenová politika přitom pomohla konkurenční televizi Prima k růstu objemu prodané reklamy za zmíněnou část února o 17 procent.

Inzerenti na TV Nova mají od nového roku dvě možnosti - buď se zavážou k dlouhodobé smlouvě na několik měsíců až rok, a získají záruku nejnižší ceny, nebo mohou podstatně dráž prostor nakupovat na základě měsíčních kontraktů.

„Řada klientů byla na reklamním trhu zvyklá na to, že si každý rok koupí ten samý produkt a bude zase a znova vyžadovat 10-15% slevu. My jsme se rozhodli, že tímto způsobem již dále fungovat nebudeme,“ uvedl v lednu k razantní změně strategie šéf Novy Jan Andruško. K lednovému propadu prodané reklamy na polovinu dodal: „To je situace, kterou jsme přepokládali“. Nová má podle jejího ředitele plný mandát k tomu, aby ceny držela a neustupovala. „Pokud nám klesají prodeje, neznamená to, že se děje něco zásadního, my máme letos v plánu prodat méně reklamy,“ uvedl před měsícem Andruško pro HN. Nová strategie TV Nova podle něho sice může posílit objemy reklamy u konkurence, ale jeho televize chce hájit novou cenovou politiku i nadále.

Deník dnes dále s odvoláním na data agentury Aegis Media píše, že televizní reklama je v České republice aktuálně nejdražší v celém regionu střední a východní Evropy. Dodává, že existují spekulace, že se management CETV snaží snížit hodnotu společnosti, aby tak vytvořil cestu dosud těsně minoritnímu vlastníkovi Time Warner (53,17 USD, -0,26%) s podílem 49,9 procenta k levnějšímu získání majority. Zástupci Novy ale tyto zvěsti kategoricky odmítají.

Skupina CETV se v posledním kvartále loňského roku propadla do ztráty do ztráty 503,1 mil. USD (včetně minorit) - tedy výrazně pod konsensus -103,5 mil. USD, když zaúčtovala jednorázový odpis hodnoty svých aktiv ve výši 522,5 milionů dolarů. Nečekané odpisy CETV vykázané za čtvrtý kvartál zahrnují položku 297,9 milionu dolarů v souvislosti s goodwillem v Bulharsku a České republice a položku ve výši 180,6 milionu dolarů v souvislosti s úplným odepsáním vysílacích licencí v Bulharsku, Rumunsku a na Slovensku.

„Těžká doba vyžaduje odvážné kroky: zvýšení cen za reklamu a zvýšení poplatků za distribuci našich kanálů provozovateli kabelových a satelitních platforem,“ uvedl ve středu po výsledcích CETV generální ředitel Adrian Sarbu.

"Zpráva o poklesu prodané reklamy TV Nova může být pro CETV negativní a zřejmě negativně ovlivní výsledek celé skupiny ve 1Q13," upozornil analytik Patria Direct Tomáš Tomčány. Podle Tomčányho se totiž Nova na celkových tržbách skupiny CETV podílí z jedné třetiny.


(Zdroj: HN, CETV)


Čtěte více:

Andruško (šéf TV Nova) po lednovém poklesu prodané reklamy skoro o 50 % obětuje i celoroční pokles pro vyšší ceny. CETV +6 %
29.01.2013 9:39
Do boje s inzerenty zvyklými na ústupky a slevy letos ostře vyrazila n...
CETV (-12,5 %) srazil odpis půl miliardy do hluboké ztráty. Zvažuje prodej aktiv i nové akcie
27.02.2013 7:46
Mediální skupina Central European Media Enterprises (CETV) oznámila v ...
CETV - Rekordní ztráta kvůli odpisům aktiv (komentář)
27.02.2013 11:58
Mediální společnost CETV (95,9 CZK, -7,83%) dnes ráno zveřejnila výsle...
CETV: Oživení nebylo dostatečné, výhled je
27.02.2013 14:23
Výdaje na televizní reklamu ve čtvrtém kvartále nadále v meziročním sr...

Váš názor
  • Backfire
    01.03.2013 14:37

    Haagská a Ženevská konvence zakazují: targeted murdering, mimosoudní popravy, mučení, nastěhovávání obyvatelstva agresora na území napadeného, upalování civilistů zaživa fosforem. Výše uvedené konání je považováno za válečné zločiny. Pokud nějaká TV stanice příliš často vysílá pořady glorifikující, obhajující či zlehčující výše uvedené válečné zločiny, je vcelku pochopitelné, že určitou část inzerentů může přejít chuť. Je tady něco, co snad nelze pochopit ?
    Detective
    • Re: Backfire
      01.03.2013 16:13

      "Vy jste ale bedna, pane vachmajstr"
      Jirka
Aktuální komentáře
28.11.2025
12:16Webinář Investiční trefy a přešlapy 2025 s Pavlem Mokošem již 4. prosince
11:24Výpadek a zkrácené obchodování naznačují nevýrazný konec týdne  
11:16Jan Bureš: HDP znovu překvapilo pozitivně, česká ekonomika jede na "plný plyn"
10:38PODCAST Trhy & Bohatství: Průmyslové nemovitosti byly na investičním trhu léta popelkou, říká Milan Kratina
9:50Merz: Uděláme vše, aby nenastal „tvrdý předěl“ v automobilovém průmyslu
9:08Rozbřesk: ČNB zpřísňuje pravidla pro investiční hypotéky
8:45Výpadek na CME, Deutsche Boerse má zájem o Allfunds a evropský luxus se vrátí k růstu  
6:00Gundlach: Upínání se k úspěchům z minulosti je pro investora velkým nebezpečím, staré dolarové paradigma už nefunguje
27.11.2025
18:15Trhy se zatím chovají podobně, jako po roce 1997…
15:25DoubleLine Capital: Dluhopisy jsou hodně zranitelné, akcie tak maximálně na 40 % portfolia
14:58FT: Čínské firmy trénují modely AI v cizině, aby měly přístup k čipům od Nvidie
14:39UNICAPITAL Invest VI a.s.: Oznámení o třetí výplatě úrokového výnosu
13:42Alibaba rozšiřuje nabídku produktů poháněných AI. Spustila prodej chytrých brýlí
13:22Doosan Škoda Power zmodernizuje další blok Elektrárny Opatovice
12:23Průzkum ČSOB: Optimismus firem a podnikatelů je na 3,5letém maximu
12:00Apple letos po 14 letech dodá více smartphonů než Samsung. Vedení si má udržet i v dalších letech
11:42UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.: Oznámení výplaty úrokového výnosu z hypotečních zástavních listů, ISIN XS2188802404
10:01Levné čínské automobilové součástky zaplavují německý trh
9:41Německý sportovní gigant na prodej. O Pumu je zájem v Číně, akcie rostou o 14 procent
8:48Rozbřesk: Německo razantně zlevní energie průmyslu. Oslabí konkurenceschopnost ČR?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
9:00CZ - HDP, y/y
14:00DE - Harmonizovaný CPI, y/y