Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Andruško (šéf TV Nova) po lednovém poklesu prodané reklamy skoro o 50 % obětuje i celoroční pokles pro vyšší ceny. CETV +6 %

Andruško (šéf TV Nova) po lednovém poklesu prodané reklamy skoro o 50 % obětuje i celoroční pokles pro vyšší ceny. CETV +6 %

29.1.2013 9:39, aktualizováno: 29.1. 11:54

Aktualizováno

Do boje s inzerenty zvyklými na ústupky a slevy letos ostře vyrazila největší komerční televize na českém trhu a výrazný přispívatel k výsledkům mediální skupiny CETV (116 CZK, 5,94%) – televize Nova. Její šéf Jan Andruško na prahu roku v rozhovoru pro Hospodářské noviny připouští, že změna obchodní politiky byla letos poměrně razantní, ale Nova je prý na tvrdé vyjednávání připravena a nebojí se ani aktuálního poklesu objemu prodané reklamy.

„Divák Novy byl za posledního půl roku přehlcen reklamou a efektivita spotů klesala,“ vysvětluje změnu v reklamní strategii generální ředitel Novy Jan Andruško v dnešním rozhovoru pro Hospodářské noviny. Do obchodu s reklamou vstoupila Nova se změněnými obchodními podmínkami, na které si mnozí inzerenti stěžují. Nyní mají totiž jen dvě možnosti - buď se zavážou k dlouhodobé smlouvě na několik měsíců až rok, a získají záruku nejnižší ceny, nebo mohou podstatně dráž prostor nakupovat na základě měsíčních kontraktů.

„Řada klientů byla na reklamním trhu zvyklá na to, že si každý rok koupí ten samý produkt a bude zase a znova vyžadovat 10-15% slevu. My jsme se rozhodli, že tímto způsobem již dále fungovat nebudeme,“ komentuje razantní změnu strategie šéf Novy.

Podle informací hospodářských novin byla výrazná i odpověď inzerentů – prodeje reklamy na měsíc leden meziročně klesly skoro o 50 procent. „To je situace, kterou jsme přepokládali,“ připouští propad objemu prodané reklamy Andruško a dodává, že Nová má plný mandát k tomu, aby ceny „držela a neustupovala“. „Pokud nám klesají prodeje, neznamená to, že se děje něco zásadního, my máme letos v plánu prodat méně reklamy.

Andruško v rozhovoru pro HN přiznává, že nová strategie TV Nova může posílit objemy reklamy u konkurence, ale hodlá hájit novou cenovou politiku i nadále. „Máme rozjednáno řádově 250-300 klientských kontraktů, řada z nich je podepsána nebo těsně před podpisem,“ popisuje současný stav s tím, že leden a únor je stejně období snížené poptávky po reklamě po vánočních svátcích. Inzerentům ale vzkazuje, že kdo nemá s Novou uzavřený dlouhodobý kontrakt, nemůže letos počítat se slevami ve vysoké sezóně a reklama pro ně podraží.

Výsledek letošního boje české televize Nova s inzerenty bude důležitý i pro mateřskou skupinu Central European Media Enterprises (CETV). Nova je totiž její nejziskovější součástí. „Zpráva o poklesu prodané reklamy TV Nova může být pro CETV negativní, opakujeme naše doporučení “prodat” s cílovou cenou 5,3 USD,“ zhodnotil zprávu Tomáš Tomčány, analytik Patria Direct.

Podle Tomčányho se Nova na celkových tržbách skupiny podílí z jedné třetiny (na příjmech z vysílacího segmentu pak z 37 procent). Za prvních devět měsíců loňského roku poklesly tržby TV Nova v lokální měně o 6,6 procenta meziročně a marže OIBDA se zhoršila z předloňských 44,8 procenta na 38,9 procenta a tento trend bude podle odhadu analytika Patria Direct nejspíš pokračovat i letos. Výsledky za celý rok 2012 skupina CETV představí 27. února. Zvykem přitom bývá, že při celoročních výsledcích zazní i výhled pro další rok.

Nova podle Andruška také chystá další kanál. Bude se jmenovat Telka a odstartuje v průběhu února. Na co se nový kanál zaměří, ale generální ředitel televizní jedničky na českém trhu zatím neprozradil. Pouze uvedl, že portfolio sedmi kanálů Nova nyní dále rozšiřovat nehodlá.

Předsedkyně Rady pro rozhlasové a televizní vysílání Kateřina Kalistová ČTK dnes řekla, že sedmý program Novy se bude jmenovat Kanál 7. Zaměřen bude na archivní pořady z oblasti dramatické tvorby, zábavy, zpravodajství a publicistiky. O udělení licence k novému programu bude RRTV rozhodovat na některém z nejbližších zasedání. To příští se uskuteční 5. února.

Do portfolia volně šířených programů Novy kromě hlavního kanálu patří Nova Cinema, na muže zaměřený Fanda a komediální Smíchov. Skupina Nova dále provozuje placené stanice Nova Sport a česko slovenskou verzi MTV. Kanál 7 má být stejně jako Fanda a Smíchov vysílán ve 4. multiplexu.

Akcie CETV po včerejším poklesu v Praze o půl procenta na 109,5 na Wall Street zakončily se ziskem 5,34 procenta při ceně 6,12 USD, tedy asi 116,9 . Dnes titul v na českém trhu předvádí růst na 14denní vrchol a se zisky přes 6 procent se dostává až nad 116 .


Čtěte více:

CETV – Riziko naředění po 3Q výrazně roste (změna cílové ceny)
1.11.2012 10:31
Mediální společnost CETV (103,35 CZK, -5,62%) včera ráno zveřejnila vý...
CETV – S&P snižuje rating, výhled „negativní“ kvůli „neudržitelné“ kapitálové struktuře
30.11.2012 15:09
Kapitálovou strukturu CETV pro několik příštích let nyní hodnotíme jak...
Česká televize loni poprvé předstihla Novu v celodenní sledovanosti, ta vede v primetime
3.1.2013 12:40
Česká televize loni dosáhla podílu na celodenní sledovanosti u diváků ...
Nova chystá další kanál. Bude se jmenovat Telka a odstartuje v průběhu února
28.1.2013 11:40
Skupina Nova chtěla nový kanál dát divákům ke svým 19. narozeninám, kt...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data