Aktualizováno Klaus-Dieter Beck, který stál více než pět let v čele černouhelné firmy OKD, skončí na konci měsíce také v představenstvu mateřské společnosti . Důvody rezignace nebyly v dnešní zprávě pro regulátora blíže specifikovány. Klaus-Dieter Beck působil v představenstvu na pozici nezávislého nevýkonného ředitele a vysloužil si od svých kolegů ve vedení slova díků a přání všeho dobrého v jeho dalším podnikání.
„Klaus, který vykonával pozici generálního ředitele OKD v letech 2007 – 2012, transformoval dříve statní podnik OKD s mnohými odkazy a provozními problémy do pozice regionálního lídra v těžbě uhlí se silnou a zlepšující se bezpečností práce a provozní efektivitou,“ uvedl dnes Ján Fabián, generální ředitel OKD a výkonný ředitel .
Klaus-Dieter Beck byl šéfem OKD od 12. června 2007 do 31. prosince 2012. V představenstvu působil od 8. dubna 2011 v pozici výkonného ředitele a od začátku letošního roku potom jako nezávislý nevýkonný ředitel.
OKD je jediným producentem černého uhlí v České republice, těží ho ve čtyřech dolech na Karvinsku a Frýdecko-Místecku. Je největším zaměstnavatelem v Moravskoslezském kraji. Má přes 13.000 vlastních zaměstnanců, dalších asi 4000 pracovníků pro firmu zajišťuje těžbu uhlí prostřednictvím dodavatelských firem. Vlastníkem OKD je společnost , kterou většinově ovládá investiční společnost BXR Mining B.V. spoluvlastněná finančníkem Zdeňkem Bakalou.
Společnost si minulý rok také prošla změnami v nejvyšším vedení a po pěti letech má nového předsedu představenstva. Mike Salamon tuto nejvyšší pozici i celé představenstvo opustil v říjnu a ve vedení jej podle nahradil Gareth Penny.
Těžební firma v polovině února vykázala za poslední kvartál loňského roku rekordní ztrátu. Představenstvo ale věří, že to bylo dno ztrátových výsledků a představilo novou strategii pro rozvoj společnosti. má podle vedení unikátní pozici, díky níž může využít příležitosti a vyplnit mezeru v rostoucí poptávce po koksovatelném uhlí v Evropě. Těžař proto vypracoval nové dlouhodobé strategické cíle do roku 2017. Hodlá zdvojnásobit prodej koksovatelného uhlí v Evropě na 10 mil. tun ročně prostřednictvím mixu těžebních projektů a marketingových aktivit, a to včetně možného zapojení dovozu zámořského uhlí a akvizic nových projektů.
(Zdroj: , OKD)