Generální ředitel Novy Jan Andruško očekává, že na podzim bude jednat s ostatními mediálními hráči o dvojím měření televizní sledovanosti, které má nastat od příštího roku. Andruško to řekl na dnešní konferenci týdeníku MarketingSalesMedia Život na hraně. Diskuse by se podle něj ale neměla odehrávat veřejně.
Druhé peoplemetrové měření hodlá spustit Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS) v lednu příštího roku. Sdružení, jehož zakládajícími členy jsou právě Nova a agentura Médea, vzniklo jako reakce na poslední výběrové řízení dosavadního provozovatele, jímž je Asociace televizních organizací (ATO). Kvůli výsledku tendru se Nova dostala do sporu s ostatními mediálními hráči. Podle některých názorů druhé měření sledovanosti bude znamenat především další náklady pro inzerenty a mediální agentury.
Souběžné měření, které poskytne dvojí údaje o sledovanosti televizních pořadů, podle Andruška není správné, nemělo by přetrvávat a v zásadě by podle něj ani nemělo vznikat. Neupřesnil ale, jakou variantu do budoucna bude prosazovat. "Tu diskusi si musíme udělat mezi sebou, neměli bychom ji otevírat tady," řekl na konferenci Andruško s tím, že hlavní hráči si dodneška nastalou situaci zcela nevyříkali.
Druhé peoplemetrové měření pro SPMS připravuje agentura Nielsen, která první zkušební údaje bude mít již v listopadu. ATO využívá služeb agentury Mediaresearch.