Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Šéf Novy Andruško: Nová cenová strategie zabírá. Inzerenti se vrací, sledovanost roste

Šéf Novy Andruško: Nová cenová strategie zabírá. Inzerenti se vrací, sledovanost roste

2.8.2013 11:06, aktualizováno: 2.8. 11:35

Aktualizováno

Televizi Nova, patřící do mediální skupiny CETV, se blýská na lepší časy, řada inzerentů se v poslední době vrací a obchodní politika se televizi vyplácí. Uvedl to v rozhovoru pro Hospodářské noviny generální ředitel TV Nova Jan Andruško.

Podíl TV Nova na sledovanosti ve věkové skupině 15 až 54 let vzrostl v červnu na 36,4 %, v porovnání s 32,3 % o rok dříve. Podle Andruška stojí za růstem sledovanosti zvýšení strategických investic do programu. Odmítl zároveň, že by podíl na sledovanosti vzrostl díky menšímu objemu reklamy v důsledku změny obchodní politiky. „Je třeba si uvědomit, že rosteme už od září minulého roku, a to jsme byli loni na podzim takřka vyprodaní,“ řekl šéf TV Nova.

Andruško uvedl, že Nova má nasmlouváno přes 70 procent ročního objemu očekávaných příjmů z inzerce. Co do podílu na příjmech z televizní reklamy dosavadní jedničku předběhla v prvním pololetí konkurenční televize Prima. Nova ztratila velké inzerenty poté, co letos dramaticky zvýšila ceny za reklamu. Hlavní inzerenti jako Henkel a Procter & Gamble, kteří loni utratili dohromady za reklamu na Nově zhruba 1,8 miliardy korun, se ovšem podle HN na tuto stanici vracejí poté, co Nova začala svou cenovou politiku zmírňovat a poskytovat slevy.

Podle analytika Patria Direct Tomáše Tomčányho je dnešní zpráva o růstu sledovanosti TV Nova pro akcie mateřské CETV neutrální. „Očekáváme určité zlepšení hospodaření v 2H13 v ČR s tím, jak se inzerenti začali vracet.“ 

 
„Naše nová obchodní politika měla za cíl narovnat ceny na trhu, v některých případech je zvýšit, což nyní vidíme, že se nám podařilo. Nárůst našich cen je v prvním pololetí v dvouciferné výši,“ řekl Andruško s tím, že z dlouhodobého hlediska považuje novou obchodní politiku za efektivní. „Řada klientů, s nimiž jsme neměli v prvním pololetí uzavřenou smlouvu, se k nám po poměrně dlouhém a tvrdém vyjednávání vrací. My jsme s naší strategií navýšení cen uspěli,“ řekl. Firma je podle něj v ohledu nastavených cen konzistentní a neustupuje. „Budeme se snažit realizovat příjmy, které by alespoň částečně vyrovnaly ten propad v prvním pololetí,“ dodal šéf Novy s očekáváním silné podzimní sezóny. 

Nova sází na vlastní tvorbu

Andruško včera představil program podzimního vysílání. "Šest dní v týdnu nabízíme silnou vlastní tvorbu," uvedl s tím, že je to poprvé od roku 2005, kdy Nova v takovémto rozsahu obsazuje hlavní vysílací čas. Nova počítá s pokračováním nového seriálu Doktoři z Počátků, tradiční Ordinace v růžové zahradě i Gymplu. Vysílat bude také reality show Výměna manželek. Jediný zbývající den, sobotu, vyhradí pro premiérové filmy.
 
Původní seriály televize Nova se na podzim mimo jiné utkají s reality show konkurenční Primy, která se vrací s kdysi populárními VyVolenými. "Uvidíme, jak jim to bude fungovat. My z našich výzkumů víme, že divák si žádá vlastní tvorbu, fiction tvorbu. To znamená seriály, filmy," odhadl šéf Novy. Z ostatních pořadů bude pokračovat také seriál Ulice, magazíny Víkend nebo Na vlastní oči. Novinkou má být naopak sitcom PanMáma s Milanem Šteindlerem v hlavní roli. 

Široký výběr mají podle Novy přinést i menší stanice. Na Smíchově nebudou chybět například sitcomy 2 socky, Zlatá sedmdesátá, Plný dům nebo Sígři ve výslužbě: Made in USA. Filmová stanice Nova Cinema přinese například oscarového Milionáře z chatrče režiséra Dannyho Boyla, drama Vévodkyně, romantické drama Umírající zvíře nebo snímek Už tady nežijeme. Nova Cinema v premiéře také odvysílá thriller Nic než pravda. Na nejmladší stanici Telka diváci najdou pořady zlatého fondu TV Nova, kde nebudou chybět zábavní show Chcete být milionářem, Rychlý prachy nebo Zlatá mříž. 

Andruško při několika příležitostech připomněl růst sledovanosti v uplynulém období u televizních stanic, webových portálů i projektu Voyo. Nova se podle něj stala nejsilnější mediální skupinou díky takzvané "multikanálové strategii". Za poslední rok jí přibyly tři stanice Telka, Smíchov a Fanda, čímž jejich počet stoupl na sedm. Sledovanost si podle Andruška ale udržuje i hlavní stanice a nedochází k tzv. kanibalizaci.

Mediální skupina Central European Media Enterprises, pod níž spadá společnost CET21 provozující TV Nova, ve středu odhalila slabší sadu výsledků hospodaření za první kvartál i první pololetí letošního roku a prodloužila sérii negativních zpráv zhoršením celoročního výhledu, a to na úrovni výnosů i provozního výsledku OIBDA (jádrového zisku).

(Zdroj: HN, čtk, CETV)


Čtěte více:

České komerční televize: Prima stabilnější, Nova podbízivá?
3.8.2012 15:42
Zatímco Prima je podle expertů v rukou správného manažera, vedení Novy...
CETV – Novu v příjmech z reklamy poprvé předběhla Prima (komentář)
9.7.2013 10:04
Druhá největší komerční televize v Česku Prima v prvním pololetí poprv...
Majitel televize Prima nezklamal ziskovostí a potěšil růstem tržeb, výnosy v ČR +47 %
18.7.2013 16:24
Švédský mediální koncern Modern Times Group, do kterého spadá i česká ...
CETV - Nová strategie poslala skupinu do ztráty (komentář k 2Q13)
31.7.2013 11:22
Mediální společnost CETV dnes ráno zveřejnila své výsledky za 2Q13. Ho...
CETV (až -5 %) zhoršila celoroční výhled výnosů i OIBDA. Růst reklamy na českém trhu čeká ještě letos
31.7.2013 15:22
Mediální skupina Central European Media Enterprises, která dnes odhali...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data