Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
TV Nova zdražila reklamu v hlavním vysílacím čase, týká se nových kontraktů

TV Nova zdražila reklamu v hlavním vysílacím čase, týká se nových kontraktů

26.08.2013 15:53, aktualizováno: 26.8. 16:03
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Televize Nova, kterou provozuje společnost CET21 spadající do skupiny Central European Media Enterprises (CETV), zdražila reklamu novým zákazníkům ve svém hlavním vysílacím čase označovaném jako super prime-time, tedy od 19:30 do 21:30. Koeficient pro nově nasmlouvané kampaně zvýšila z předchozích 1,35 na 1,5. Vyplývá to z obchodního sdělení, které dnes odeslala klientům. Hlavním cílem je podle televize zaručit zákazníkům exkluzivitu, která vedle vyššího zásahu přinese i lepší zapamatovatelnost odvysílané inzerce. Akcie CETV na pražské burze navyšují zisk až na více než 7 %, stanovily krátkodobě nové denní maximum 92,20 Kč.

Změny se netýkají klientů s již uzavřenými dlouhodobými kontrakty. "Naším cílem je udržení výsadního postavení inzerentů, kteří s námi uzavřeli dlouhodobé kontrakty s přednostním právem alokace do super prime-time," uvedl obchodní tým Novy.

Pro příští rok televize zatím výpočet neupravila, ale "adekvátní" navýšení koeficientu již předpokládá - přijde v momentě, kdy bude vyprodána část kapacity nejsledovanějšího vysílacího času.

Server Mediaguru dnes v této souvislosti upozornil na to, že Nova v případě měsíčního obchodování až do odvolání ruší povinnost rozdělovat inzerci do hlavního vysílacího času a mimo něj.

Nova zavedla pásmo super prime-time v letošním roce jako součást nové obchodní politiky, která mimo jiné přinesla výraznější růst cen. Řada klientů poté v reakci na tyto změny přestala na Nově inzerovat. Návrat ale již postupně oznámili velcí zadavatelé, jako Henkel, Procter&Gamble, Reckitt Benckiser či Plzeňský Prazdroj a další podle vyjádření televize z počátku měsíce jsou v jednání.

Generální ředitel TV Nova Jan Andruško na začátku srpna uvedl, že se nová obchodní politika televizi vyplácí a podíl TV Nova na sledovanosti v červnu rostl, a to díky vyšším strategickým investicím do programu. Podle Andruška má Nova nasmlouváno přes 70 procent ročního objemu očekávaných příjmů z inzerce.

Komerční televize na podzim čeká klíčová bitva o diváky i zadavatele inzerce. TV Nova si chce nadále udržet postavení lídra TV sledovanosti. Konkurenční Prima plánuje nastartovat růst sledovanosti. I v této souvislosti Prima původně zamýšlené podzimní zdražení reklamy zatím odložila na začátek příštího roku.

(Zdroj: čtk, CETV)


Čtěte více:

Andruško (šéf TV Nova) po lednovém poklesu prodané reklamy skoro o 50 % obětuje i celoroční pokles pro vyšší ceny. CETV +6 %
29.01.2013 9:39
Do boje s inzerenty zvyklými na ústupky a slevy letos ostře vyrazila n...
CETV - Nová strategie poslala skupinu do ztráty (komentář k 2Q13)
31.07.2013 11:22
Mediální společnost CETV dnes ráno zveřejnila své výsledky za 2Q13. Ho...
Šéf Novy Andruško: Nová cenová strategie zabírá. Inzerenti se vrací, sledovanost roste
02.08.2013 11:06
Televizi Nova, patřící do mediální skupiny CETV, se blýská na lepší ča...
CETV – Adrian Sarbu dnešním dnem rezignuje na funkci šéfa společnosti. Akcie silně rostou
21.08.2013 13:18
Mediální skupina Central European Media Enterprises, která v Česku pro...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
08.08.2025
17:33Zánik hodnotových akcií
16:21Z Měsíce rovnou na Nasdaq. Vesmírná IPO těží ze zájmu investorů
14:29Make Global Stocks Great Again! Americká cla vrací lesk zahraničním trhům  
13:56Ifo: Hospodářské oživení v Německu nadále brzdí nedostatek zakázek
12:47Perly týdne: Jistota poklesu sazeb a srpnová rally
11:42Komerční banka, a.s.: Výpis z obchodního rejstříku
11:41Zlato dostalo impuls k růstu, zatímco akciové trhy se na směru neshodnou  
11:23Američané nenakupují, přiznal šéf Crocs. Snížený výhled poslal akcie dolů o 30 procent
11:08Eichengreen: Polymarket ukazuje, jak Trump ovlivňuje očekávaný vývoj sazeb a inflace
10:51Nižší deficit, vyšší mzdy: ČNB upravila ekonomickou prognózu pro letošní rok
10:47RMS Mezzanine, a.s.: Vnitřní informace
10:43Rusinko: Trh práce dále ochlazuje, míra nezaměstnanosti vzrostla na 4,4 %
10:38ČSÚ potvrdil zpomalení inflace v červenci, potraviny dál zdražují
10:21Letní útlum náborů zvýšil nezaměstnanost za červenec, volná místa dál ubývají
9:05Rozbřesk: Koruna v reakci na ČNB prolomila úroveň 24,50 EUR/CZK
8:48CSG zamíří na burzu, Trump dosadil do Fedu svého ekonomického poradce a Tesla ruší projekt Dojo. Evropské futures jsou v zeleném  
7:40Podporou jsou ceny elektřiny, distribuce i prodej, říká po zlepšení výhledu ČEZ Martin Novák
07.08.2025
22:00Wall Street neudržela úvodní optimizmus  
18:24CSG údajně zvažuje vstup na burzu. Hlavním trhem Amsterdam, duální listing v Praze?  
17:43Lyft zveřejnil rekordní výsledky, nyní expanduje do Evropy  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Plug Power Inc (06/25 Q2)
Skechers USA Inc (06/25 Q2)
Tempus AI Inc (06/25 Q2, Bef-mkt)
Trump Media & Technology Group Corp (06/25 Q2)
10:00CZ - Nezaměstnanost