Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
TV Nova zdražila reklamu v hlavním vysílacím čase, týká se nových kontraktů

TV Nova zdražila reklamu v hlavním vysílacím čase, týká se nových kontraktů

26.08.2013 15:53, aktualizováno: 26.8. 16:03
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Televize Nova, kterou provozuje společnost CET21 spadající do skupiny Central European Media Enterprises (CETV), zdražila reklamu novým zákazníkům ve svém hlavním vysílacím čase označovaném jako super prime-time, tedy od 19:30 do 21:30. Koeficient pro nově nasmlouvané kampaně zvýšila z předchozích 1,35 na 1,5. Vyplývá to z obchodního sdělení, které dnes odeslala klientům. Hlavním cílem je podle televize zaručit zákazníkům exkluzivitu, která vedle vyššího zásahu přinese i lepší zapamatovatelnost odvysílané inzerce. Akcie CETV na pražské burze navyšují zisk až na více než 7 %, stanovily krátkodobě nové denní maximum 92,20 Kč.

Změny se netýkají klientů s již uzavřenými dlouhodobými kontrakty. "Naším cílem je udržení výsadního postavení inzerentů, kteří s námi uzavřeli dlouhodobé kontrakty s přednostním právem alokace do super prime-time," uvedl obchodní tým Novy.

Pro příští rok televize zatím výpočet neupravila, ale "adekvátní" navýšení koeficientu již předpokládá - přijde v momentě, kdy bude vyprodána část kapacity nejsledovanějšího vysílacího času.

Server Mediaguru dnes v této souvislosti upozornil na to, že Nova v případě měsíčního obchodování až do odvolání ruší povinnost rozdělovat inzerci do hlavního vysílacího času a mimo něj.

Nova zavedla pásmo super prime-time v letošním roce jako součást nové obchodní politiky, která mimo jiné přinesla výraznější růst cen. Řada klientů poté v reakci na tyto změny přestala na Nově inzerovat. Návrat ale již postupně oznámili velcí zadavatelé, jako Henkel, Procter&Gamble, Reckitt Benckiser či Plzeňský Prazdroj a další podle vyjádření televize z počátku měsíce jsou v jednání.

Generální ředitel TV Nova Jan Andruško na začátku srpna uvedl, že se nová obchodní politika televizi vyplácí a podíl TV Nova na sledovanosti v červnu rostl, a to díky vyšším strategickým investicím do programu. Podle Andruška má Nova nasmlouváno přes 70 procent ročního objemu očekávaných příjmů z inzerce.

Komerční televize na podzim čeká klíčová bitva o diváky i zadavatele inzerce. TV Nova si chce nadále udržet postavení lídra TV sledovanosti. Konkurenční Prima plánuje nastartovat růst sledovanosti. I v této souvislosti Prima původně zamýšlené podzimní zdražení reklamy zatím odložila na začátek příštího roku.

(Zdroj: čtk, CETV)


Čtěte více:

Andruško (šéf TV Nova) po lednovém poklesu prodané reklamy skoro o 50 % obětuje i celoroční pokles pro vyšší ceny. CETV +6 %
29.01.2013 9:39
Do boje s inzerenty zvyklými na ústupky a slevy letos ostře vyrazila n...
CETV - Nová strategie poslala skupinu do ztráty (komentář k 2Q13)
31.07.2013 11:22
Mediální společnost CETV dnes ráno zveřejnila své výsledky za 2Q13. Ho...
Šéf Novy Andruško: Nová cenová strategie zabírá. Inzerenti se vrací, sledovanost roste
02.08.2013 11:06
Televizi Nova, patřící do mediální skupiny CETV, se blýská na lepší ča...
CETV – Adrian Sarbu dnešním dnem rezignuje na funkci šéfa společnosti. Akcie silně rostou
21.08.2013 13:18
Mediální skupina Central European Media Enterprises, která v Česku pro...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
05.05.2025
6:29Co čeká kapitálové trhy v příštích deseti letech podle Amundi?
04.05.2025
14:44Co dělat, když se dlouhodobé dluhopisy chovají jako akcie? Postřehy Fidelity
8:31Víkendář: Prudký růst ziskovosti evropských bank jako důsledek protiinflační politiky ECB
03.05.2025
14:37PIMCO: Přichází změna investičního paradigmatu, posun k novému ale bude trvat dlouho
8:21Víkendář: Podle nové studie hrála politika ECB při snižování inflace jen podružnou roli
02.05.2025
17:20Evropa směřuje k rovnováze, USA se budou letos (opět) spoléhat na spotřebitele?
16:48TikTok dostal v EU pokutu 530 milionů eur za nedostatky při ochraně dat
16:19S&P 500 stoupá a přesně po měsíci maže ztráty z cel  
16:16Reuters: ČNB pravděpodobně sníží úrokové sazby, ale zůstává opatrná
15:41Trh práce v zámoří dál podporuje akcie. Útlum zaměstnanosti se nekoná  
14:23Dubnový deficit rozpočtu se prohloubil, příjmová strana se ale lepší
13:53Morgan Stanley: Trh s humanoidními roboty dosáhne na 5 bilionů dolarů
13:50Výsledky ropných gigantů Chevronu a Exxonu: Zisky klesají, ale strategie zůstává
13:45LVMH propustí přes tisíc zaměstnanců. Důvodem jsou problémy na klíčových trzích
13:23Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí prodej o 8,2 procenta na 238.600 aut
13:06Perly týdne: Americké akcie za zenitem, Čína pod tlakem
12:44Prodej vozů Tesla ve Švédsku v dubnu klesl o 81 procent, propadá se i jinde
12:20Inflace v eurozóně si v dubnu udržela tempo růstu, tlačily ji nahoru zejména služby
12:16WOOD & Company, investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s: Výroční zpráva za rok 2024
12:06Březnová nezaměstnanost v EU stagnovala na 5,8 %. Nejnižší byla v Česku

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Berkshire Hathaway Inc (03/25 Q1)
ON Semiconductor Corp (03/25 Q1, Bef-mkt)
Palantir Technologies Inc (03/25 Q1, Aft-mkt)
Tyson Foods Inc (03/25 Q2, Bef-mkt)
Vertex Pharmaceuticals Inc (03/25 Q1, Aft-mkt)
16:00USA - Index ISM ve službách
22:05Ford Motor Co (03/25 Q1)
22:05Mattel Inc (03/25 Q1)
22:15Clorox Co/The (03/25 Q3)