Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
TV Nova zdražila reklamu v hlavním vysílacím čase, týká se nových kontraktů

TV Nova zdražila reklamu v hlavním vysílacím čase, týká se nových kontraktů

26.08.2013 15:53, aktualizováno: 26.8. 16:03
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Televize Nova, kterou provozuje společnost CET21 spadající do skupiny Central European Media Enterprises (CETV), zdražila reklamu novým zákazníkům ve svém hlavním vysílacím čase označovaném jako super prime-time, tedy od 19:30 do 21:30. Koeficient pro nově nasmlouvané kampaně zvýšila z předchozích 1,35 na 1,5. Vyplývá to z obchodního sdělení, které dnes odeslala klientům. Hlavním cílem je podle televize zaručit zákazníkům exkluzivitu, která vedle vyššího zásahu přinese i lepší zapamatovatelnost odvysílané inzerce. Akcie CETV na pražské burze navyšují zisk až na více než 7 %, stanovily krátkodobě nové denní maximum 92,20 Kč.

Změny se netýkají klientů s již uzavřenými dlouhodobými kontrakty. "Naším cílem je udržení výsadního postavení inzerentů, kteří s námi uzavřeli dlouhodobé kontrakty s přednostním právem alokace do super prime-time," uvedl obchodní tým Novy.

Pro příští rok televize zatím výpočet neupravila, ale "adekvátní" navýšení koeficientu již předpokládá - přijde v momentě, kdy bude vyprodána část kapacity nejsledovanějšího vysílacího času.

Server Mediaguru dnes v této souvislosti upozornil na to, že Nova v případě měsíčního obchodování až do odvolání ruší povinnost rozdělovat inzerci do hlavního vysílacího času a mimo něj.

Nova zavedla pásmo super prime-time v letošním roce jako součást nové obchodní politiky, která mimo jiné přinesla výraznější růst cen. Řada klientů poté v reakci na tyto změny přestala na Nově inzerovat. Návrat ale již postupně oznámili velcí zadavatelé, jako Henkel, Procter&Gamble, Reckitt Benckiser či Plzeňský Prazdroj a další podle vyjádření televize z počátku měsíce jsou v jednání.

Generální ředitel TV Nova Jan Andruško na začátku srpna uvedl, že se nová obchodní politika televizi vyplácí a podíl TV Nova na sledovanosti v červnu rostl, a to díky vyšším strategickým investicím do programu. Podle Andruška má Nova nasmlouváno přes 70 procent ročního objemu očekávaných příjmů z inzerce.

Komerční televize na podzim čeká klíčová bitva o diváky i zadavatele inzerce. TV Nova si chce nadále udržet postavení lídra TV sledovanosti. Konkurenční Prima plánuje nastartovat růst sledovanosti. I v této souvislosti Prima původně zamýšlené podzimní zdražení reklamy zatím odložila na začátek příštího roku.

(Zdroj: čtk, CETV)


Čtěte více:

Andruško (šéf TV Nova) po lednovém poklesu prodané reklamy skoro o 50 % obětuje i celoroční pokles pro vyšší ceny. CETV +6 %
29.01.2013 9:39
Do boje s inzerenty zvyklými na ústupky a slevy letos ostře vyrazila n...
CETV - Nová strategie poslala skupinu do ztráty (komentář k 2Q13)
31.07.2013 11:22
Mediální společnost CETV dnes ráno zveřejnila své výsledky za 2Q13. Ho...
Šéf Novy Andruško: Nová cenová strategie zabírá. Inzerenti se vrací, sledovanost roste
02.08.2013 11:06
Televizi Nova, patřící do mediální skupiny CETV, se blýská na lepší ča...
CETV – Adrian Sarbu dnešním dnem rezignuje na funkci šéfa společnosti. Akcie silně rostou
21.08.2013 13:18
Mediální skupina Central European Media Enterprises, která v Česku pro...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
23.04.2024
22:02Wall Street má za sebou druhou rally v řadě; je to již definitivní návrat k růstu?  
17:56Akciová korekce, prudký obrat finančních podmínek a dopad akciového trhu na celou ekonomiku
17:36Vrací se důvěra ve výsledky? Techy vedou Wall Street vzhůru  
16:43Korekce na amerických akciích ještě neskončila, varují stratégové
14:19WEBINÁŘ za okamžik: Jak na DIP? A na čem čeští investoři letos nejvíce vydělali? 23. dubna od 16:00
14:07Moneta vyplatí z loňského zisku dividendy 4,6 miliardy, tedy devět korun na akcii
13:52Komentář analytika: Slabší prodeje Pepsico v Severní Americe byly kompenzovány silným růstem na mezinárodních trzích  
13:43Sázky na akcie staré ekonomiky pomohly fondu překonat benchmark
13:38MONETA Money Bank, a.s.: Uveřejnění informace z valné hromady 23. 4. 2024
12:36Prodej iPhonů v Číně v prvním čtvrtletí klesl nejvíce od roku 2020
11:28Česká národní banka příští týden podle Michla možná ještě sníží úrokové sazby
11:13České firmy by většinou uvítaly zavedení eura, ukázal průzkum Deloitte
10:55Světové ceny potravin by letos podle ekonomů z Oxford Economics měly klesnout
10:49Koruna nehledí na podpůrné komentáře, zatímco akcie ve světě se dál zvedají  
10:35Robustní ceny elektromobilů od Renaultu a nižší náklady kompenzují pomalejší poptávku na trhu
9:06Rozbřesk: Česko v pasti NIMBYsmu. Holub z ČNB preferuje snížení sazeb o 50bps
8:50ČNB nemusí se snižováním sazeb spěchat, v USA údajně hrozí prohloubení výprodejů a futures jsou zelené  
6:38FX Strategie: Fed zpomalí tempo kvantitativního utahování, a to přibrzdí dolar v krasojízdě. Přijde smršť důležitých makro-dat  
22.04.2024
17:32Téměř rekordní relativní nezájem o dluhopisy, akcie tančí na hudbu budoucnosti
16:48Techy se zvedají, ale Wall Street se nedaří nahrazovat páteční ztráty  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
10:00DE - Index podnikatelského klimatu Ifo
14:30USA - Objednávky zboží dlouh. spotřeby, m/m