Rakouské stavební společnosti (21,32 EUR, -1,04%) klesl provozní zisk ve třetím čtvrtletí o čtyři procenta, což je více, než se čekalo. Na odhady nedosáhl ani objem výkonu, který se v minulém kvartálu snížil podesáté v řadě. Vyplývá z výsledků, které dnes ráno firma oznámila. je přední stavební společností ve střední a východní Evropě. Firma, která působí i v České republice, poukazuje na mírné zhoršení podmínek ve stavebnictví v tomto roce, kvůli kterému si podniky víc konkurují cenami.
Čistý zisk společnosti za třetí kvartál stagnoval na 114 milionech eur. Provozní zisk EBIT klesl na 162,44 milionu eur, zatímco analytici v průzkumu Reuters v průměru očekávali zisk o 15 milionů eur vyšší. Výnosy se meziročně snížily o tři procenta na skoro 3,97 miliardy eur. Společnost to zdůvodnila pokračujícími obtížemi na polském trhu, kde skončil prudký rozvoj ve výstavbě. ale tvrdí, že v zemi zaznamenal první náznaky mírného obratu k lepšímu.
Pokud jde o výhled na celý letošní rok, společnost očekává, že propad v Polsku bude kompenzovat růst výstavby například v Rakousku nebo v Maďarsku. Hodnota stavebních prací podle nové prognózy letos dosáhne „skoro stejné“ úrovně jako loni, kdy činila 14 miliard eur. Firma původně čekala, že hodnota stavebních prací zůstane zhruba stejná.
Z pohledu provozního zisku dnes potvrdil dřívější prognózu. „Společnost nadále očekává, že její provozní zisk (EBIT) ve fiskálním roce 2013 vzroste minimálně na 260 milionů eur,“ píše se v dnešním prohlášení.
„Věříme v naše domácí trhy v Německu a Rakousku, kde je v současnosti v oboru stavebnictví spousta práce,“ uvedl po výsledcích Thomas Birtel, generální ředitel společnosti .
Akcie po výsledcích mírně ztrácejí a ze včerejší závěrečné úrovně mírně nad hladinou 21,55 EUR se sesouvají o více než procento níže. Od začátku roku je titul o 5,5 procenta výše, zatímco za posledních 12 měsíců byl růst 3,40.
V tuzemsku patří mezi přední poskytovatele služeb v oblasti dopravního, pozemního a inženýrského stavitelství. Vlastní i síť obaloven, provozovaných pod značkou Bohemia Asfalt. Pod názvem Kamenolomy ČR pak v několika lokalitách těží kámen.
(Zdroj: Bloomberg, ČTK, Strabag)