Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
4 klíče k tomu, aby GoPro uspělo

4 klíče k tomu, aby GoPro uspělo

26.06.2014 14:12
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Nadšenci do extrémních sportů používají GoPro stejně tak jako blázni co vyskočí z letadla s prknem v několika kilometrech. V mnoha směrech IPO výrobce kamer dává mnoha investorům podobný šok. Hlavně ocenění jejich akcií. Ocenění je vysoko a rizika jsou více než jasná. Cena 24 USD za akcii katapultuje hodnotu firmy k cca. 3 mld. USD s poměrem cena k zisku vyšší než Apple.

Tato cena není pravděpodobně postavena jen na fundamentálních číslech o prodejích této vynikající kamery. Cena je postavena na potenciálu jak monetizovat videa vytvořená všemi těmi nadšenci kolem světa.

Otázka, která ovšem trápí střízlivé investory je ta – jak GoPro dokáže monetizovat videa svých uživatelů když takový Twitter měl dlouhou dobu problém udělat to samé a měl řadu celebrit a významných lidí, kteří využívají jeho služeb k dobru tohoto světa. Ještě o mnoho dříve jsme se poučili, že být jen dot-com firma také nestačí.
Tady je seznam věcí, které mohou firmu jak poslat do nebes, ale také potopit.


Neprůhlední trh

Transparentnost je bez diskuzí jeden z největší deviz všech podniků ať už jde o technologie nebo cokoliv jiného. Tak jako na Zillow uživatelé milují možnost prohlédnout si data o prodejích dlouho do minulosti. Bude vždy zajímavé podívat se na to, co nikdy v životě dělat nebudete. To je příležitost pro GoPro – ať už jde o back-country snowboarding na Aljašce nebo free-solo horolezectví nad útesy na Havaji.
Na druhou stranu – příliš nekvalifikovaných informací také škodí. I když bude mít GoPro hodiny a hodiny skvělých videí, které vás ohromí. Musí být setříděné, snadno vyhledávatelné a neustále obnovované. Nikdo, ani ten nejzarytější spotřebitel, který si vysnil svůj produkt a teď ho hledá na internetu, bude jistě rád i za minimum pomoci jak správně odfiltrovat to co hledá online. A to samé bude platit pro videa.

Fragmentace
Tak jak rychle vyrostly specializované weby pro freelancery bude důležité pro GoPro vybudovat snadno škálovatelnou platformu pro hledání externích spolupracovníků, kteří budou schopní pomocí GoPro vyprodukovat obsah podle zadání klienta. Na druhou stranu je potřeba si ohlídat, aby se po prvním kontaktu a zakázce nespojil producent videa a zákazník mimo platformu GoPro tak jak se to stalo serveru Care.com, který byl určen pro hledání chův. Podle zkušeností zakladatelů rodiče po několika měsících přestali službu využívat úplně, protože našli okruh chův, se kterými spolupracovali dlouhodobě. Je třeba proto budovat loajalitu k nastavenému systému.

Vysoké náklady na provoz
Jeden z dalších důvodů proč uživatelé mají rádi transparentnost, je jejich víra ve snižování nákladů pomocí agregace všech poskytovatelů na jedno místo. Je celkem jedno jestli se jedná o telefonní tarify nebo hypoteční úvěry. Háček je v tom, že systém musí snižovat náklady pro obě strany. Jinak to dlouhodobě udržitelný model není. V případě GoPro, kdy videa lze nahrát na YouTube a firma se se snaží objevit cestu na herní konzole a zabudované zábavní systémy v autech, to znamená, že se musí rozhodnout, jestli společnost směřovat směrem k tržišti videí, mediální společnosti nebo sociální síti. Odpověď na takovou otázku skýtá klíč k jejímu správnému ohodnocení.

Potřeba lidskosti
Technologie zjednodušují život v mnoha směrech. Ale fokus na přílišnou jednoduchost může mít negativní dopad na odezvu. Spotřebitelé žijí, dýchají a hlavně reagují na barevné obrázky, chytrý vzhled a starou dobře udělanou reklamu. Bezduché odlidštěné portály nemají příliš šanci na úspěch.
Naštěstí pro GoPro tohle bude ta část, kde budou extrémně precizní. Není nic moc, co by bylo vizuálně více přitažlivé než obrázky z extrémních sportů od těch nejlepších na světě ve špičkové kvalitě.

Zdroj: MarketWatch

 


Čtěte více:

Populární výrobce kamer GoPro míří na burzu a plánuje získat až 100 mil. USD
20.05.2014 8:58
Americký výrobce sportovních minikamer GoPro vstoupí se svými akciemi ...

Váš názor
  • GoPro?
    27.06.2014 12:15

    Pletu se, když si myslím, že GoPro je hlavně výrobce malých videokamer. GoPro hraje roli nástroje na vytváření obsahu pro různé věci včetně sociálních sítí a je celkem jedno jestli ta síť je YOUTUBE nebo cokoli jiného... Pokud se ale nemýlím, tak mě připadá článek buď špatně pochopený nebo přeložený. Mrzí mě, že Patria Online jde takhle dolů s kvaiitou.
    Pooh
Aktuální komentáře
10.05.2024
22:05Warren Buffett výrazněji promluvil do obchodování s Applem  
17:36Likvidita a akcie v letošním roce – jiný a přitom stále stejný příběh
16:58Spotřebitelé čekají vyšší inflaci a kazí tím investorům závěr týdne  
15:15Japonská automobilka Honda zvýšila celoroční zisk o 70 procent na rekord
15:01Počet vážně ohrožených hypoték v USA roste?
13:22Akcie Novavax dramaticky rostou na dohodě se Sanofi na kombinaci vakcíny proti covid-19 a chřipce
12:51Perly týdne: Tři hlavní investiční příběhy současnosti
11:35Výsledky Groupon: Tržby se konečně po 8 letech vrátily k růstu  
10:42Růstový sentiment se drží, přispívá i Čína  
10:12Gen očekává pro fiskální rok 2025 příjmy u 4 miliard dolarů. Roli prezidenta opouští Ondřej Vlček
9:25Nezaměstnanost v ČR v dubnu klesla na 3,7 procenta, volných míst ubylo
9:07Britská ekonomika se ve čtvrtletí vymanila z recese, vzrostla o 0,6 procenta
8:52Evropa míří k pozitivnímu zahájení, podle Spurného je i v Česku ve hře slovenský model sektorové daně  
8:51Rozbřesk: Spotřebitelé začínají (konečně!) utrácet. Korunu povzbudil silný maloobchod, vyhlíží zápis ze zasedání ČNB
8:19USA chystají cla na dovoz elektromobilů z Číny, píše Bloomberg
09.05.2024
22:01Slabý trh práce pomohl trhům  
18:03Zlato a akcie – cykly a trend
16:54Snížení sazeb se blíží, naznačuje BoE. Také data vyzněla příznivě  
16:48Japonská automobilka Nissan téměř zdvojnásobila celoroční zisk
16:05Evropský ziskový motor se s recesí ve zpětném zrcátku roztáčí, stratégové Citi vidí signál k dalšímu zlepšení

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data