Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
McDonald’s v kleštích; tržby se znovu propadly

McDonald’s v kleštích; tržby se znovu propadly

9.3.2015 16:07
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Společnost McDonald’s Corp. dnes oznámil své celosvětové prodeje za měsíc únor a akcionářům to příliš radost neudělalo. Obecně tržby největšího řetězce rychlých občerstvení na světě spadly tržby o 1,7 %. Podruhé v řadě a podruhé v tomto roce. Podle geografického dělení nejhůře performovala oblast APMEA (APMEA - Asie, Pacifik, Střední Východ a Afrika). Tržby se zde propadly o 4,4 % yoy, když v lednu propadaly dokonce o 12,6 % yoy.

Propad byl způsoben hlavně poklesem výkonu v Japonsku zapříčiněný stále negativním vnímáním společnosti kvůli nedávným skandálům spojeným s používáním prošlého nebo nekvalitního kuřecího masa. Negativní efekt těchto událostí byl částečně kompenzován dobrými čísly díky čínskému novému roku a dále také dobrým výkonem dalších trhů jako Austrálie. Pro McDonald’s po sérii skandálů spojených s bezpečností jídla v APMEA bude pro rok 2015 klíčové znovu vybudovat důvěru ve značku a její produkty.

Evropa v únoru byla jediná oblast, která držela obrazně řečeno “prapor vysoko” když tržby rostly o 0,7 % yoy. Hlavními trhy, které táhly evropské tržby, bylo Německo a Velká Británie. Ty byly částečně ochlazovány špatnými výsledky v Rusku. Celkově dobrý výsledek byl dosažen kombinací oblíbených položek ze základního menu vhodně doplňovaných o nové typy produktů.

Na grafu níže si můžete prohlédnout tři hlavní oblasti, které McDonald’s sleduje v měsíčním intervalu.
mcd_tržby

Domácí trh v USA se také potýká s problémy a hlavně velkou konkurencí nových progresivních řetězců. Tržby v USA padají o 4 %. Když McDonald’s sám ve své zprávě k únorovým tržbám sám přiznává, že čelí tvrdé konkurenci, kdy se preference spotřebitelů mění a výsledky reflektují tuto proměnu.

V hlubším pohledu je nebezpečné pro McDonald’s najít správnou rovnováhu mezi těmi zákazníky, kteří nic měnit nechtějí a chtějí jíst dál nezdravá, tučná jídla s vysokým obsahem prázdných kalorií. A mezi těmi, kteří jsou nespokojeni s nutričními hodnotami jídla ve fast-foodu a chtěli by změnu co se jídla i rozsáhlosti menu týče. Změna musí být citlivá, musí zaujmout nespokojené, ale neodradit skalní fanoušky McDonald’s. Jinak paradoxně může mít negativní dopad na výsledky společnosti, kdy noví zákazníci půjdou jinam a současní McDonald’s opustí.

Akcie na zveřejněná čísla nereagovala nijak extrémně, v pre-marketu se propadla do jednoho procenta a po otevření hlavního trhu umazala část ztrát.

Zdroj: firemní data, Bloomberg


Čtěte více:

Tesla bude v Číně propouštět; šéf čínské divize má nůž na krku kvůli špatným prodejům
9.3.2015 15:00
Známý výrobce elektrických aut Elona Muska - Tesla Motors Inc (TSLA.O)...
Kvantitativní uvolňování - den první
9.3.2015 15:16
Dnešním dnem odstartovala Evropská centrální banka svůj program nákupu...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data