Aktualizováno Americký výrobce sportovního oblečení, obuvi a doplňků Under Armour dnes před trhem zveřejnil výsledky za druhé čtvrtletí tohoto roku. Upravený zisk na akcii dosáhl ve druhém kvartále 7 centů a překonal tak očekávání analytiků ve výši 5 centů na akcii. Upravený zisk na akcii zahrnuje dopad akvizic Endomondo a MyFitneessPal. Čistý zisk meziročně klesl o 17 procent na 15 milionů dolarů.
Očekávání analytiků (761,8 milionů dolarů) předčily i tržby za druhé čtvrtletí ve výši 784 milionů dolarů. Z pohledu jednotlivých segmentů tvořily tržby z prodeje oblečení 515 milionů dolarů, stouply tak meziročně o 23 procenta a to převážně díky prodejům kousků základní výbavy a tréninkového oblečení. Tržby za obuv se zvýšily dokonce o 40 procent na 154 milionů dolarů a to díky expanzi běžecké obuvi a produktů Stephena Curryho. Doplňky stouply meziročně o 329 procent na 83 milionů dolarů. Tržby tak ve druhém kvartále podpořil hlavně prodej obuvi. Čisté tržby ve druhém čtvrtletí rostly meziročně o 29 procent. Na měnově neutrální bázi čisté tržby meziročně stouply dokonce o 31 procent.
Hrubá marže ve druhém čtvrtletí dosáhla 48,4 %, tedy mírně méně než očekávání analytiků ve výši 48,7 procenta. Klesla tak ze 49,2 procenta ve stejném období loňského roku, odrazil se na ní dopad vývoje měnových kurzů a plánované výdaje na leteckou nákladní přepravu.
Hotovost a peněžní ekvivalenty meziročně ke 30. červnu klesly o 43 procent na 171 milionů dolarů.
Under Armour zlepšil výhled pro letošní rok. Nově očekává celoroční tržby ve výši 3,84 miliardy dolarů, původně 3,78 miliardy. Provozní zisk očekává též společnost lepší než původních 400 až 408 milionů dolarů a to v rozmezí 405 až 408 milionů dolarů. Výhled odráží jak čistý dopad akvizice Connected Fitness, tak i negativní dopad silného dolaru na provozní marži z hlediska mezinárodního podnikání.

Akcie Under Armour aktuálně v premarketu připisují okolo 1 procenta.
Zdroj: BBG, Under Armour