Výrobce zmrzliny Magnum či oblíbené majonézy Hellmann’s dnes zveřejnil výsledky za druhé čtvrtletí a první pololetí tohoto roku. Tržby ve druhém kvartále bez vlivu fluktuace měnových kurzů, odštěpení a akvizic rostly tempem 2,9 procenta, což předčilo očekávání analytiků ve výši 2,5 procenta. K dobrým výsledkům Unileveru pomohly hlavně lepší než očekáváné zisky v Latinské Americe. Růst tržeb tak oproti 2,8 procentům v prvním kvartále zrychlil. O 2,9 procenta rostly tržby i za první polovinu roku.
Čistý zisk za první polovinu tohoto roku se propadl o 11 procent na 2,7 miliardy eur. Provozní zisk v prvním pololetí se snížil o 13 procent na 3,8 miliardy eur. Obrat se potom zvýšil o 12 procent na 27 miliard. Pozitivní vliv měnových výkyvů vyčíslil na 10 procent.
Poptávka ale podle vyjádření Unileveru zůstává slabší a objemy na trzích, na kterých se společnost pohybuje, jsou víceméně beze změn. se však vzpamatovává ze slabých výsledků v loňském roce. Silné výkonnosti se společnost dočkala na rozvíjejících se trzích, růst v Evropě a Severní Americe byl zanedbatelný.
S cílem přilákat zákazníky, kteří jsou ochotní více utrácet převzal prémiové značky péče o pleť jako jsou Murad a Dermalogica a vytvořil tak novou globální obchodní divizi. Zároveň pracuje expanzi obchodních aktivit v Číně a to skrze partnerství s čínským gigantem e-commerce Alibaba. , do jehož portfolia znače se řadí například i čaje Lipton, kosmetika Dove nebo zmrzlina Ben & Jerry's očekává zlepšení objemů prodejů v průběhu roku. Například v Latinské Americe se společnosti dařil a tržby v regionu rostly o 13,3 procenta, i když toto zvýšení bylo způsobeno převážně vyššími cenami.

Akcie Unileveru ve středu v Amsterdamu rostly o 0,7 procenta. Dnes po oznámení výsledků připisují okolo 0,5 procenta.
Zdroj: BBG, RTRS, FT