Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Automobilky začínají brát konečně vážně hrozbu od Googlu

Automobilky začínají brát konečně vážně hrozbu od Googlu

18.9.2015 15:36
Autor: Redakce, Patria Online

Google představil veřejnosti své samořídící auto minulý rok, předtím ale tento koncept prezentoval automobilkám. Minimálně jedna z nich jím byla nadšena natolik, že měla zájem o spolupráci s Googlem, ale s překvapením zjistila, že neexistují žádné konkrétní plány pro uvedení technologie na trh. Od té doby už automobilky braly vozidlo z Googlu jako špatný vtip. Jejich nervózní smích se ovšem nyní mění ve skutečný strach.

Google před několika dny oznámil, že pro něj bude pracovat významný americký manažer, který má bohaté zkušenosti právě z automobilek. Jde o Johna Krafcika, který stál v čele Hyundai Motor America a působil jako prezident webových stránek TrueCar. Zatímco všichni sledují, jaká auta jsou představována na autosalónu ve Frankfurtu, Google vysílá jasný signál, že skutečné změny probíhají v Silicon Valley.

Podle Automotive News je Krafcikův příchod do Googlu „doposud nejjasnější známkou snah o uvedení projektu samořídícího vozu na trh“. Tento manažer má totiž bohaté zkušenosti z většiny oblastí souvisejících s výrobou a prodejem automobilů. V dozorčí radě Googlu navíc působí bývalý ředitel Fordu a Boeingu Alan Mulally a jako konzultant tam působí bývalý ředitel výzkumu v GM Lawrence Burns. Google tak buduje „dream team“, se kterým vyrazí do útoku proti zaběhnutým automobilkám.

Google tvrdí, že v jeho vozech budou lidé pouze mačkat tlačítka „jeď“, „prosím zpomal a zastav“ a „hodně rychle zastav“. Lidé by tedy měli v podstatě nasednout do auta, říci do mikrofonu, kam chtějí dopravit a o více se nestarat. Takový vůz by nakonec mohl být lehčí, efektivnější a dokonce bezpečnější než současná auta. Google si dává za cíl snížit počet dopravních nehod a jeho mise tak má i společenský rozměr, což mu v boji s automobilkami rovněž nahrává. S tím, jak se pro ně tato hrozba stává reálnější, snaží se i ony přijít s různými inovacemi, příkladem jsou snahy o zavedení automatických brzdných systémů. V podstatě se snaží o využití některých prvků, které by měl nabízet Google, a vytvořit tak „protireformní hnutí“, které by ale řidiči ponechalo kontrolu nad vozem.

Automobilky se tedy všemožně snaží o evoluci, zatímco Google zase sází vše na revoluci. Každopádně ale platí, že smát se mu už nikdo nemůže. Namísto toho bude docházet ke stále širšímu uplatnění poloautomatických systémů. Pokud se tento přístup neosvědčí, nezbývá automobilkám než doufat, že zákazníci budou preferovat tradiční řízení aut. Hrozba ze Silicon Valley ale nebyla nikdy větší než dnes.

Autorem je Edward Niedermeyer.

Zdroj: Bloomberg


Čtěte více:

Luxus se zakousl do digitálních technologií, talenty přebírá i Applu
18.9.2015 14:22
Luxusní společnosti se před časem konečně přestaly obávat rizik spojen...
Ruský maloobchod, investice i mzdy pokračují v pádu
18.9.2015 15:21
Míra nezaměstnanosti v Rusku zůstává v srpnu beze změny na úrovni 5,3...

Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
22.2.2017
9:13Rozbřesk: Americké akcie stále v euforii lámou jeden rekord za druhým
8:55Zisk Airbusu loni klesl o dvě třetiny kvůli projektu A400M
8:50Trhy letí nekontrolovaně vzhůru, ČEZ teď investory moc nezajímá  
8:34Akcie Toshiby po nabídce prodeje pamětí vyskočily o 22 procent, region obchodoval většinou v zisku  
6:41Ceny ropy drží nahoře falešný povyk kolem omezení těžby
21.2.2017
22:03Goldmani věští konec rally, Wall Street to vidí jinak
18:54Co nyní kupuje Warren Buffett
17:21Pražskou burzu zabrzdil ČEZ a Erste s KB. Otěže převzal Unipetrol
17:17Summary: HSBC zažila špatné čtvrtletí, nedařilo se ani Macy’s
16:47Měnové trhy ovládla politika. Euro ztrácí díky preferencím Le Penové  
15:38Valuační prémie amerických akcií je ohrožena
15:08Bohuslav Sobotka: Nové bloky jaderných elektráren? Riziková investice, která přinese příjmy
15:04Zlato se chová divně. Úřaduje velký kupec?
14:54Wal-Mart: E-tržby razantně rostou. Bude ofenziva?
14:39Yahoo a Verizon se dohodly na snížení původní ceny akvizice o 350 milionů dolarů
14:19Francie, nebo Itálie? Která země by pro investory mohla být skutečnou hrozbou?
12:33Smažená kuřata táhnou. Burger King chce řetězec Popeyes Inc.
11:31Anglo i BHP: Těžební kolosy chytají druhý dech. Na jak dlouho?
10:40Nálada v eurozóně je nejlepší za posledních šest let
10:18Dolar se zvedá díky výnosům, euro kvůli politice ignoruje dobrá data  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
Airbus Group SE (12/16 Q4)
Barratt Developments PLC
DISH Network Corp (12/16 Q4, Bef-mkt)
Fresenius Medical Care AG & Co KGaA (12/16 Q4)
Fresenius SE & Co KGaA (12/16 Q4)
HP Inc (01/17 Q1, Aft-mkt)
Iberdrola SA (12/16 Q4)
Lloyds Banking Group PLC (12/16 Q4)
Public Storage (12/16 Q4, Aft-mkt)
Tesla Inc (12/16 Q4, Aft-mkt)
T-Mobile US Inc (12/16 Q4)
Transocean Ltd (12/16 Q4, Aft-mkt)
7:30Bayer AG (12/16 Q4)
10:00DE - Index podnikatelského klimatu Ifo
10:30UK - HDP, q/q
11:00EMU - CPI, y/y
13:30Southern Co/The (12/16 Q4)
15:30TJX Cos Inc/The (01/17 Q4)
16:00USA - Prodeje starších domů
20:00USA - Zápis z jednání FOMC