Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Snídaně po celý den mohou zvýšit návštěvnost McDonaldu až o 9 procent

Snídaně po celý den mohou zvýšit návštěvnost McDonaldu až o 9 procent

22.10.2015 15:37
Autor: Pavel Daniel

Můžete to milovat, nebo nenávidět, stejně tomu neutečete! Tak chce největší fastfoodový řetězec světa, firma McDonald přitáhnout pozornost návštěvníků. Řeč je totiž o taháku McDonaldu, kterým chce firma otočit dlouho trvající pokles zákazníků v jejích restauracích. Zastavit by to měla nabídka snídaňových menu po celý den. Zatím alespoň v USA. A jak na to firma přišla? K rozhodnutí managementu posloužily komentáře zákazníků, které získal provozovatel sítě Foursquare.

Z dat průzkumu vyplývá, že by se návštěvnost restaurací McDonald ‘s mohla zavedením celodenních snídaňových menu do nabídky jídel, zvýšit až o 9 procent. „Domníváme se, že možné navýšení návštěvnosti ve čtrnácti tisících restaurací McDonald ‘s o devět procent, by mohlo být pro firmu velmi dobré,“ konstatoval Jeff Glueck, CEO Foursquare. Firmě by se tak podařilo znovu lépe konkurovat řetězcům Taco Bell a Starbucks, které jí návštěvností nejvíce ohrožují. Zkušenosti odjinud totiž říkají, že po zavedení snídaňových menu po celý den, návštěvnost restaurací stoupla. V případě Taco Bell o 25 %.

Srovnání návštěvnosti fastfoodových řetězců McDonald a Taco Bell 

a_text 

a_text 

Zdroj: Foursquare

Foursquare pomocí dat od svých 55 milionů uživatelů analyzoval trendy na trhu, jako je dopad na pověst firmy, po zavedení celodenních snídaní. Uživatelé Foursquare mohou díky "check-in" sdělit své pocity na aktivity restauračního řetězce, ale jsou i sledováni "pasivně“ na některých místech databáze, kterou Foursquare spravuje. "Díky Wi-Fi připojení a spoustě dalších dat, GPS a Bluetooth spojení, jsme schopni určit, kdy telefon uživatele naší sítě strávil pět minut v jednom z těchto šedesáti pěti milionů podniků," vysvětlil Glueck. Data od Foursquare se přitom stávají žádaným zbožím, neboť podle amerických online médií firma využila své údaje k tomu, aby přesně předpověděla, že firma Apple prodá 13 milionů kusů nového modelu iPhone 6 během prvního víkendu od spuštění prodeje.

Pro McDonald Jeff Glueck očekává, že v návštěvách dojde ke stejnému trendu, jako u konkurence Taco Bell. „Sledujeme-li stejnou trajektorii návštěvnosti jako u Taco Bell, dá se očekávat, že v příštích několika měsících stoupne návštěvnost díky snídaňovým menu až o 2 procenta,“ citovaly americká média Jeffa Cluecka. Analytici k tomu dodávají, že to by investoři mohli vnímat jako krátkodobé vítězství společnosti McDonald.

Zdroj: Foursquare, Yahoo! Finance, McDonald



Čtěte více:

Výsledky McDonald’s ve 3Q - výsledky lepší než očekávání; akcie v pre-marketu +7,76 %
22.10.2015 14:10
Společnost McDonald’s představil svoje výsledky za třetí kvartál tohot...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data