Můžete to milovat, nebo nenávidět, stejně tomu neutečete! Tak chce největší fastfoodový řetězec světa, firma McDonald přitáhnout pozornost návštěvníků. Řeč je totiž o taháku McDonaldu, kterým chce firma otočit dlouho trvající pokles zákazníků v jejích restauracích. Zastavit by to měla nabídka snídaňových menu po celý den. Zatím alespoň v USA. A jak na to firma přišla? K rozhodnutí managementu posloužily komentáře zákazníků, které získal provozovatel sítě Foursquare.
Z dat průzkumu vyplývá, že by se návštěvnost restaurací McDonald ‘s mohla zavedením celodenních snídaňových menu do nabídky jídel, zvýšit až o 9 procent. „Domníváme se, že možné navýšení návštěvnosti ve čtrnácti tisících restaurací McDonald ‘s o devět procent, by mohlo být pro firmu velmi dobré,“ konstatoval Jeff Glueck, CEO Foursquare. Firmě by se tak podařilo znovu lépe konkurovat řetězcům Taco Bell a , které jí návštěvností nejvíce ohrožují. Zkušenosti odjinud totiž říkají, že po zavedení snídaňových menu po celý den, návštěvnost restaurací stoupla. V případě Taco Bell o 25 %.
Srovnání návštěvnosti fastfoodových řetězců McDonald a Taco Bell
Zdroj: Foursquare
Foursquare pomocí dat od svých 55 milionů uživatelů analyzoval trendy na trhu, jako je dopad na pověst firmy, po zavedení celodenních snídaní. Uživatelé Foursquare mohou díky "check-in" sdělit své pocity na aktivity restauračního řetězce, ale jsou i sledováni "pasivně“ na některých místech databáze, kterou Foursquare spravuje. "Díky Wi-Fi připojení a spoustě dalších dat, GPS a Bluetooth spojení, jsme schopni určit, kdy telefon uživatele naší sítě strávil pět minut v jednom z těchto šedesáti pěti milionů podniků," vysvětlil Glueck. Data od Foursquare se přitom stávají žádaným zbožím, neboť podle amerických online médií firma využila své údaje k tomu, aby přesně předpověděla, že firma prodá 13 milionů kusů nového modelu iPhone 6 během prvního víkendu od spuštění prodeje.
Pro McDonald Jeff Glueck očekává, že v návštěvách dojde ke stejnému trendu, jako u konkurence Taco Bell. „Sledujeme-li stejnou trajektorii návštěvnosti jako u Taco Bell, dá se očekávat, že v příštích několika měsících stoupne návštěvnost díky snídaňovým menu až o 2 procenta,“ citovaly americká média Jeffa Cluecka. Analytici k tomu dodávají, že to by investoři mohli vnímat jako krátkodobé vítězství společnosti McDonald.
Zdroj: Foursquare, ! Finance, McDonald