Aktualizováno Společnost McDonald’s představil svoje výsledky za třetí kvartál tohoto roku. Ve 3Q15 hlásí zisk na jednu akcii ve výši 1,40 USD, když Wall Street očekávala zisk 1,27 USD na jednu akcii. Výsledek společnosti byl negativně ovlivněn měnovými vlivy v objemu 17c na jednu akcii. Po očištění o měnové vlivy by zisk na jednu akcii rostl o 44 %. Meziročně roste zisk na jednu akcii o 28 % z 1,09 USD, kterých bylo dosaženo v 3Q14.
Celkový čistý zisk ve 3Q15 byly 1,309 mld. USD a rostou tak z meziročně nižšího výkonu loňského roku 1,068 mld. USD. Konsolidovaný operativní příjem společnosti poklesl o 2 %. Po očištění o měnové vlivy se dá říci, že vzrostl o 10 %.
Tržby McDonald’s dosáhly 6,62 mld. USD, když byly očekávány ve výši 6,41 miliardy dolarů. Meziročně tržby klesly o 5 % z 6,987 mld. USD.
Celkové prodeje celosvětově rostly o 4 %. Realita tak překonává očekávání, které bylo “pouze” +1,9 %. Tržby McDonald’s rostly napříč všemi segmenty a to zajistlo solidní růst tržeb. Šéf společnosti se vyjádřil tak, že vnímá návrat McDonaldu k tomu, co jeho zákazníci vždy chtěli - pohodlnost, hodnotnost, skvělou chuť a vysokou kvalitu připravovaných pokrmů.
Konsolidované tržby společnosti klesly o 5 % v reálnách cenách, kdežto v konstantních cenách očištěných o měnové vlivy rostly o 7 %.
Prodeje rostly i v USA, kde se čekal pokles. Mezikvartálně prodeje přidaly +0,9 % a rostou tak poprvé o dva roky. K tomuto výsledku přispělo představení jak novinek v sortimentu sítě restaruací tak znovu zavedení legendy produktu Egg McMuffin. Operativní profit v USA poklesl o 1 % což je výsledkem růstu mezd pro všechny přímé zaměstnance společnosti McDonald’s. Do budoucna bude klíčové znovu zvýšit objem příchozích zákazníků do jednotlivých restaurací společnosti McDonald’s.
Prodeje v dalších oblastech rostou také. Segment "International Lead Markets" roste o 4,6 % ve třetím čtvrtletí. Vedoucí postavení zaujímají země jako Austrálie, Velká Británie, Kanada a Německo také vykazuje pozitivní vývoj v oblasti objemu prodejů.
V divizi “High Growth Markets” rostly prodeje dokonce o 8,9 %, což reflektuje velmi silné prodeje v Číně, které se podařilo zlepšit po nedávných skandálech s kvalitou jídla. Operativní příjem společnosti vzrostl o 39 % a v konstantních cenách dokonce o 68 %.
McDonald’s nadále pokračuje ve své transformaci a repositioningu jakožto moderní a progresivní burgerová společnost.
McDonald’s pokračoval v programu zpětného odkupu a také vyplácel dividendy. Těmito dvěma kanály vrátil investorům 3,1 mld. USD. Celkově letos investoři dostali touto formou zpět 7,1 mld. USD a solidně to přiblížilo firmu jejímu ročnímu cíli pro 2015, kdy chce navrátit investorům 8 - 9 miliard dolarů.
Akcie v pre-marketu značně posiluje +7,86 % na 110,60 USD.

Zdroj: firemní data, BBG