Evropa:
Únorové statistiky z evropského leteckého sektoru se úspěšně kompletují. Dnes čísla představily aerolinky a . Obě růstem přepravených pasažérů zaostaly za nízkonákladovými konkurenty. Dobrou zprávou je alespoň v případě meziroční nárůst obsazenosti letadel, který přispívá lepšímu řízení nákladů. Jedním dechem však dodejme, že ve srovnání s čistými nízkonákladovkami (Ryanair, easJet) je míra obsazenosti výrazně horší.
Hospodářská čísla za fiskální rok 2015 dnes představila pojišťovna (DIP). Očekávání předčila asijská divize, která se opřela jak o větší objem sjednaného pojistného, tak také vyšší marže. Dařilo se i aktivitám v USA. Příjemnou zprávou je oznámení mimořádné dividendy ve výši 10p. Nastavení dividendové politiky pak zůstalo beze změny -> záměr meziročně navyšovat běžnou dividendu na akcii o 5 %. Akcie si dnes připisují tříprocentní zisk.
Německý energetik (DIP) mírně překonal odhady svými hospodářskými čísly za loňský rok. Ta však sama o sobě nevybočila z plánů společnosti. K žádné změně nedošlo v oblasti dividendové politiky, respektive jejímu budoucímu směřování bude věnován 26. duben. CEO společnosti nicméně naznačil, že stávající úroveň (0,5 EUR) nereflektuje aktuální tržní prostředí, čímž narážel zejména na stlačené ceny silové elektřiny, které negativně doléhají na hospodaření. Představený výhled zaostal za očekáváním, což riziko pro dividendu zvyšuje. Celkově tak pochopitelně informace nevyznívají pro akcie příznivě, pročež ztrácí 3 %. Je pravdou, že by s oddělením operací (konvenční těžba + obchodování s komoditami vs nekonvenční těžba + distribuce) mělo dojít k uvolnění regulatorních požadavků, což vnímáme jako podpůrný faktor pro případnou dividendu. Nicméně dnešní vyjádření přeci jen zvyšuje riziko snížení dividendy. Takový krok by byl pro akcie velice nepříznivou zprávou, protože by titul připravil o jednu z hlavních výhod v podobě atraktivního dividendového výnosu. I proto by jednou z variant mohlo být zavedení tzv. scrip dividendy, která umožňuje výplatu v akciích. Přístup by navíc nebyl nikterak ojedinělý, když obdobnou variantu nabízí například Royal Dutch či .