Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi zvýšil ve třetím čtvrtletí čistý zisk meziročně o 36 procent na 526 milionů EUR. Firma dnes uvedla, že výrazně zvýšila tržby v Číně i ve Spojených státech. V USA mezitím zvyšuje tržní podíl na úkor domácí společnosti .
Tržby se od července do září zvýšily o devět procent na 5,68 miliardy EUR. Na výsledku se negativně odrazily výkyvy směnných kurzů. Bez jejich vlivu by se tržby zvýšily o 12 procent. I to je ale zpomalení oproti předešlým třem měsícům, kdy se tržby zvýšily dokonce o pětinu. To je zřejmě jedním z důvodů, proč dnes akcie zamířily dolů. Krátce před zveřejněním tohoto článku klesaly (v systému Xetra) o 1,55 procenta. Během první půlhodiny obchodování ve Frankfurtu ale odepisovaly až 2,3 procenta a byly na tříměsíčních minimech.
Společnost ale dnes potvrdila cíle pro celý rok, ve kterém by chtěla vidět nárůst čistého zisku až o 28 procent.
Analytici v anketě agentury Reuters v průměru odhadli tržby za třetí čtvrtletí na 5,86 miliardy a čistý zisk na 512 milionů eur.
Prodej značek a Reebok v Číně vzrostl o 28 procent a v Severní Americe o 23 procent. Příjem společnosti v Severní Americe dosáhl rekordních 1,1 miliardy EUR a provozní zisk společnosti za třetí čtvrtletí překonal odhady, když poskočil o více než třetinu na 795 milionu EUR.
Adidas, podobně jako další německá společnost , získává tržní podíl na úkor svých amerických konkurentů a Under Armour. Jejich basketbalové a sportovní výrobky podle analytiků zřejmě nelákají zákazníky tolik jako retro styl a lifestylové boty od německých firem. Pomáhat jim mohou i módní trendy, konkrétně tedy ochota lidí nosit sportovní oblečení i mimo tělocvičnu.
Na trh se sportovním oblečením pod vlastní značkou míří podle říjnových spekulací Bloombergu také .com. Oblečení mu prý šije tchajwanský Makalot, který vyrábí také pro či Uniqlo.
Zdroje: ČTK, Bloomberg