Čínská automobilka BYD (HK: 1211) o elektromobilech ani nepíše, ani nemluví tak jako , , a podobní. Prostě je vyrábí. A poměrně úspěšně. Za rok 2017 se jí podařilo vydělat přes 600 milionů dolarů při tržbách 15,2 miliard dolarů. A zajímavostí také je, že Buffetova firma drží v této společnosti více jak 24,5% podíl.
BYD není na trhu žádný nováček. Jeho historie sahá až do roku 1995 a od té doby se postupně snaží měnit automobilový trh. Ne však způsobem, jaký známe od tradičních automobilek či Tesly. Ty zpravidla hlásají a píšou všemožné slogany o investicích a elektrické budoucnosti. BYD prostě a jednoduše auta vyrábí, a nejen ty osobní. Naopak ve velkém dodává autobusy, nákladní auta a i třeba elektrické popelářské vozy.
Důkazem je probíhající dodávka pěti set elektrických nákladních aut BYD T10ZT pro město Šen-čen. Dále na řadě budou elektrické automíchače. Do Londýna míří 37 elektrických doubledeckerů BYD ADL Enviro400EV. Společnost Recology si objednala elektrické popelářské vozy po vzoru sousedního města Palo Alto, kde tyto vozy již úspěšně svážejí odpad. Jedna továrna na výrobu autobusů byla nedávno otevřena v Maďarsku. V Kanadě by měla firma otevřít továrnu nejdříve na montování elektrických nákladních aut a autobusů, ale do budoucna plánuje na tomto místě zahájit i výrobu.
Z technického pohledu akcie dorazila na významnou podporu do oblasti mezi 40,00 – 42,85 HKD, která již několikrát pomohla k otočení ceny směrem vzhůru. Ukazatel RSI je v nižší neutrální oblasti a dává tedy akciím prostor pro pohyb oběma směry. Cena akcií by se tak mohla odrazit od zmíněné podpory a zamířit k hodnotě 46,80 HKD, kde se nachází 50denní klouzavý průměr a další významná oblast v rozmezí 46 – 50 HKD. Případné proražení této oblasti může dále pomoci akciím najít si cestu k hodnotě 60 HKD.

V případě potřeby konzultace nebo nákupu daného titulu se můžete obracet na linku obchodníka s cennými papíry Patria Finance +420 221 424 424.