Německá automobilka zvýšila ve třetím čtvrtletí provozní zisk meziročně o osm procent na 2,69 miliardy eur (68,9 miliardy Kč). Zásluhu na tom měl podle jejího dnešního sdělení především vyšší odbyt vozů značky Mercedes-Benz. Firma nicméně oznámila, že bude snižovat náklady a varovala, že na příštích ziscích se mohou negativně podepsat drahé právní spory. Další zátěží jsou rostoucí náklady v odvětví, které se stále víc přikální k elektrickým autům.
Přestože se luxusních automobilů Mercedes-Benz v uplynulém kvartálu prodalo o osm procent více, klesl firemní zisk z jejich prodeje meziročně na šest procent z 6,3 procenta. Celkem společnost prodala 839.326 vozů, loni ve stejném období to bylo jen 794.749. Čistý zisk podniku stoupl o tři procenta na 1,8 miliardy eur.
Společnost také vykázala vyšší provozní marži, i když v samotných divizích automobilů a nákladních aut byly marže nižší.
Automobilka, která letos dvakrát snížila výhled, chce dál škrtat v nákladech a hromadit hotovost. Výhled by se mohl ocitnout znovu pod tlakem, protože rezervy na pokrytí vyšetřování dieselového skandálu by nemusely stačit.
Akcie v systému Xetra ale i tak rostou o 5,8 %.
Německé státní zastupitelství v září uvedlo, že zaplatí v souvislosti s dieselovým skandálem pokutu 870 milionů eur (22,3 miliardy Kč). Důvodem je chybná certifikace naftových vozidel.
S podrobnou prezentací ohledně strategie a nákladů má podle agentury Reuters přijít 14. listopadu.
Výrobce mercedesů se podobně jako jiné automobilky potýká se zpomalujícím hospodářským růstem ve světě i na domácím trhu v Německu, nevyřešeným americko-čínským sporem a ságou kolem brexitu. Další černou skříňkou je poptávka po nových elektrických modelech jako EQC.
„Musíme výrazně snížit náklady a konzistentně posilovat cash-flow,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Ola Kallenius,který firmu řídí od května.
Akcie klesly za poslední dva roky o 27 %, takže valuace firmy je nyní zskoro stejná jako tržní ocenění amerického start-upu Uber, podotýká Bloomberg.

U kriticky důležité značky aut Mercedes se marže ve třetím čtvrtletí zúžila na 6 % z 6,3 % před rokem. Celoroční cíl je 3 % - 5 %.
V divizi nákladních aut se projevuje již zmíněné zpomalování ekonomiky, takže tu musel snížit odhad marží na 6 % - 8 % z předešlých 7 % - 9 %.
Zdroje: ČTK, Bloomberg