klesl ve druhém čtvrtletí do ztráty. Tento německý výrobce automobilů byl zasažen řadou jednorázových nákladů v celkové výši 4,2 miliard eur a zpomalením v globálním automobilovém průmyslu.
Výrobce automobilů Mercedes-Benz ve středu oznámil provozní ztrátu 1,6 mld. EUR za tři měsíce končící v červnu proti loňskému zisku 2,6 mld. EUR. Ztráta byla v souladu s varováním, který společnost vydala 12. července, již čtvrté v tomto roce.
Automobilka je vyšetřována v Německu a ve Spojených státech, kde také v souvislosti s emisemi svých naftových aut čelí civilním žalobám. Stejně jako řada dalších automobilek se potýká rovněž s výdaji za svolávání aut s vadnými airbagy od japonského dodavatele Takata.
Během druhého čtvrtletí ale vzrostly tržby společnosti se sídlem ve Stuttgartu o 5 % na 42,7 miliard EUR, což předběhlo předpovědi ekonomů oslovených Bloombergem.
Tato skupina dnes ve svém výhledu zopakovala, že očekává, že její celoroční provozní zisk bude „výrazně pod“ úrovní z roku 2018, tedy 11,1 mld. EUR. však předvídá mírně vyšší tržby a tržby za celý rok 2019 na úrovni roku loňského.
Společnost také uvedla, že ve druhém pololetí očekává, že se EBIT a volný peněžní tok z průmyslového podnikání „výrazně zlepší“. „Ve druhé polovině letošního roku se zaměřujeme na zlepšení provozního výkonu a generování peněžních toků. Obecně zintenzivňujeme výkonnostní programy celé skupiny a prověřujeme naše portfolio produktů, abychom zajistili budoucí úspěch,“ uvedl Ola Källenius, předseda a vedoucí automobilů Mercedes-Benz.
Výrobci automobilů na celém světě čelí poklesu prodejů v USA a Číně, byl ale obzvlášť zasažen řadou faktorů. Společnost byla zneklidněna světovou obchodní válkou, protože přepravuje vozidla z USA do Číny, a zároveň je zasažena poklesem poptávky po motorové naftě v celé Velké Británii a Evropě. Kvůli skandálu s emisemi se dostala do potíží v době, kdy automobilový sektor musí značně investovat do elektromobility a samořízených aut.
Zdroj: Financial Times, ČTK