Globální automobilový průmysl se ve třetím čtvrtletí vrátil do blízkosti úrovní z doby před příchodem koronavirové krize. Odbyt 17 největších automobilek se oproti předchozímu kvartálu zvýšil o 46 procent a nacházel se pouze pět procent pod úrovní ze stejného období loňského roku. Vyplývá to podle agentury DPA ze studie poradenské společnosti EY.
Otázkou nicméně zůstává, zda je toto oživení globálního automobilového průmyslu udržitelné. Nynější vzestup počtu případů nákazy koronavirem a související opatření totiž v řadě zemí podkopávají oživení širší ekonomiky, upozorňuje DPA.
Automobilový expert EY Constantin Gall se obává opětovných negativních dopadů na výrobce automobilů. "Podmínky se na většině velkých trhů zhoršují, opět nastupují některá rozsáhlá omezení veřejného života. Prodej osobních aut nyní výrazně klesá," uvedl.
EY předpokládá, že automobilový průmysl nyní na rozdíl od jara nečekají odstávky výroby a výpadky v dodavatelských řetězcích. Pokud se však poptávka po nových vozech alespoň zčásti nezotaví, automobilky musejí počítat s dalším propadem zisků, píše DPA. Upozorňuje nicméně, že naději přináší příznivý vývoj na čínském automobilovém trhu.
Podle údajů čínského svazu výrobců automobilů CAAM se prodej aut v Číně v listopadu meziročně zvýšil o 12,6 procenta na 2,77 milionu vozů. Nárůst tak zaznamenal již osmý měsíc za sebou. Čína je největším automobilovým trhem světě.