Tržby čínského internetového prodejce Alibaba vzrostly ve druhém čtvrtletí méně, než se čekalo. Za tři měsíce do konce září stouply o tři procenta na 207,18 miliardy jüanů. Firma to uvedla ve svém dnešním sdělení. Důvodem byla omezení související s bojem s nemocí covid-19 v Číně a obavy z budoucího vývoje ekonomiky, které brzdí spotřebitelské výdaje. Analytici v anketě společnosti Refinitiv odhadovali tržby 208,62 miliardy jüanů (asi 685 miliard Kč). V prvním čtvrtletí se firmě tržby poprvé v její historii snížily. Maloobchodní výdaje v Číně letos klesly, protože spotřebitelé jsou frustrovaní přísnou vládní politikou nulového covidu. Ta vedla k častým náhlým uzávěrám a poškodila ekonomickou aktivitu v zemi. Alibaba se také musela potýkat s tvrdou konkurencí takových společností, jako jsou Pinduoduo a Douyin – čínská verze TikToku patřící ByteDance – které rozšířily své nabídky elektronického obchodování a získaly větší podíl na trhu. Čistá ztráta tak ve druhém čtvrtletí činila 20,56 miliardy jüanů.