Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
CETV: Výdaje za reklamu ve 2Q10 klesaly více, než se čekalo; klesnou i celoročně

CETV: Výdaje za reklamu ve 2Q10 klesaly více, než se čekalo; klesnou i celoročně

30.6.2010 14:59

(Aktualizováno)

Zotavení na některých trzích, kde má mediální skupina Central European Media Enterprises (CETV) své zastoupení již začíná, ale je pomalejší a více křehké, než se čekalo. Ve druhém kvartále letošního roku výdaje za televizní reklamu ještě celkově klesaly, uvedl dnes generální ředitel CETV Adrian Sarbu při svém vystoupení na konferenci J.P. Morgan CAZENOVE Media CEO Conference v Londýně.

CETV podle dnešní prezentace generálního ředitele skupiny očekává, že pokles výdajů za televizní reklamu dosáhl ve druhém čtvrtletí -5,4 % meziročně, zatímco poslední odhad společnosti zveřejněný po výsledcích za 1Q10 počítal pouze 3% poklesem. V druhé polovině roku sice provozovatel české televize Nova nadále očekává celkový růst svých tržeb, ale původní prognóza celoročního výsledku podobného loňskému roku se dnes také dočkala negativní revize – CETV nyní očekává, že by celkové výdaje na televizní reklamu měly za rok 2010 celkově poklesnout o procento. Návrat výdajů za reklamu na úroveň před krizí CETV očekává nejdříve v roce 2012.

Za negativní zprávy pro CETV Sarbu podle své londýnské prezentace z poslední doby považuje kromě snižování úvěrových ratingů Řecka, Španělská a Portugalska, také oznámená úsporná opatření oznámená rumunskou a bulharskou vládou, stejně jako nedávný nárůst obav o státní dluh Maďarska. Pro hospodaření americké mediální skupiny není pozitivní ani 10% posílení dolaru vůči euru, k němuž došlo od začátku května, kdy CETV oznámila výsledky za první tři měsíce letošního roku (v dolarech).

Dobrou zprávou je podle generálního ředitele CETV naopak fakt, že ve všech zemích, kde firma podniká, roste jak vývoz tak průmyslová výroba. V České republice a n Slovensku navíc společnost ve druhém kvartále zaznamenala nárůst výdajů na reklamu a očekává, že ceny reklamy „budou následovat“. CETV již doprodává zásoby, což jí podle dnešních informací umožní navyšování cen reklamy na podzim.

Akcie CETV, které se v dopolední části obchodování pohybovaly až na úrovni 447 korun, po zveřejnění aktualizovaného výhledu o veškeré zisky přišly a klesly až pod hladinu 430 korun. Po otevření Wall Street byl dnešní ztráty CETV necelé procento, ale spolu s obratem zámořského trhu do pozitivního teritoria přišel také obrat na CETV a závěr v Praze byl při ceně 437,3 koruny.

(Zdroj: CETV)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data