Maloobchodní tržby se v listopadu meziročně zvýšily o 5,0 procent po listopadovém poklesu o 0,7 procenta. Výsledek na první pohled vypadá velmi dobře, výrazně k tomu ovšem pomohl jen prodej automobilů, který se meziročně zvýšil o 15,2 procenta. Bez automobilů se tržby v maloobchodním prodeji zvýšily pouze o 1,2 procenta. Z ostatních segmentů stojí za zmínku výrazné zvýšení prodeje přes internet a zásilkové služby (+24 procent) na začátku vánoční nákupní sezóny.
Na prodeje automobilů se příliš spolehnout nedá, neboť jde o velmi kolísavou složku poptávky. Ostatní segmenty maloobchodního prodeje naznačují mírné zotavení spotřebitelské poptávky, které je ovšem příliš slabé na to, aby výrazněji přispělo k růstu ekonomiky. Vysvětlení je nasnadě: stále poměrně vysoká nezaměstnanost a stagnace reálných mezd.
Za celý loňský rok by se měly maloobchodní tržby zvýšit o 1,2 procenta po předloňském propadu o 4,3 procenta. Listopadové výsledky jsou na první pohled překvapivě dobré, ve skutečnosti nepřináší změnu dosavadních tendencí a nepředstavují tudíž impuls ke změně výhledu měnové politiky a reakci finančních trhů.