Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto prodala v březnu tohoto roku 85 tisíc vozů, což představuje nový prodejní rekord v historii značky. Firma o tom informovala ve čtvrtek.
Loni v březnu mladoboleslavská automobilka prodala 74 900 vozů. Automobilka tak březnovým prodejním výsledkem korunovala silné první letošní čtvrtletí, ve kterém prodeje vzrostly celkem o 21,4 procenta na 217 100 vozů, zatímco v prvním kvartálu loňského roku jich prodala 178 900. Nových rekordů největší tuzemská automobilka dosáhla také na trzích Indie, Ruska a Belgie.
"I nadále si na našich trzích vedeme velice dobře a očekáváme, že i za celý rok 2011 naše prodeje oproti předchozímu roku podstatně vzrostou. Náš růst v zásadě přichází ze všech trhů. Největší dynamiku zaznamenávají i nadále růstové země Rusko, Indie a Čína. Na základě těchto výsledků počítáme s tím, že celosvětový automobilový trh v tomto roce ještě dále poroste. Jako všechny automobilky se i Škoda aktuálně soustředí na stabilní logistické a dodavatelské řetězce, aby byla schopna uspokojit rostoucí poptávku," uvedl člen představenstva Škody Auto pro oblast prodeje a marketingu Jürgen Stackmann.
Na tuzemském trhu si Škoda Auto v březnu upevnila své vedoucí postavení. V březnu prodala v Česku 5100 vozů, což představuje nárůst o 9,2 procenta, tržní podíl vzrostl na 30,6 procenta. Nejprodávanějším modelem značky na domácím trhu byla s velkým náskokem Octavia Combi. Oblíbené kombi navíc ve svém segmentu jasně vede českou statistiku registrací.