Do čela nejcennějších firemních značek světa letos vystoupil výrobce počítačů a mobilních telefonů , který tak ukončil čtyřletou dominancí internetové společnosti . hodnotu své značky za poslední rok díky telefonům iPhone a tabletům iPad zvýšil o 84 procent na 153 miliard dolarů (2,6 bilionu korun). Uvedla to dnes společnost Millward Brown ve svém žebříčku stovky nejdražších značek BrandZ.
se podle Petera Walshe, který u Millward Brown řídí výzkum globálních značek, vyznačuje vynikajícími produkty a pečlivou pozorností k detailům. Díky tomu jsou jeho produkty stále viditelnější v podnikovém prostředí, a se tak může nyní chovat jinak než běžní výrobci spotřební elektroniky.
"Apple překračuje pravidla z hlediska modelu stanovování cen. Dělá to, co dělají luxusní značky, kde čím je cena vyšší, tím více to podporuje a zvyšuje touhu po produktu," řekl Walshe agentuře Reuters. Hodnota značky se na tržní hodnotě celé firmy podílí téměř polovinou.
Z deseti nejcennějších značek patří plných devět americkým firmám. Šest jich patří do sektoru technologií a telekomunikací - druhý , třetí , pátý , sedmá a devátý , jediný mimoamerický zástupce. Mezi ně se vklínily na čtvrté místo , na šesté, Marlboro na sedmé a na desátá místo.
Do žebříčku stovky nejcennějších značek BrandZ letos vstoupil Facebook a zaujal hned 35. místo s hodnotou 19,1 miliardy dolarů. Pozici nejcennější automobilové značky dobyla zpět , která se vzpamatovala z loňských masových svolávání vozů k opravám.
Celková hodnota stovky nejdražších značek se letos zvýšila o 17 procent na 2,4 bilionu dolarů. Millward Brown vychází ve svém ocenění značek z toho, jak samy firmy účtují hodnotu svého nehmotného jmění ve výsledkových zprávách a kombinují to s vnímáním hodnoty značky v marketingových průzkumech u spotřebitelů a firemních uživatelů.