Aktualizováno Automobilka Škoda Auto prodala v prvním pololetí zhruba 408.000 vozů, což je o 12,6 procenta více než ve stejném období loni. Tržby se zvýšily o 6,6 procenta a dosáhly 5,7 miliardy eur (asi 145,7 miliardy Kč). Vyplývá to z tiskové zprávy německé skupiny Volkswagen, jíž je Škoda součástí.
"Díky vyššímu objemu a zlepšení výrobních nákladů se provozní zisk zvýšil o 449 milionů eur. To je o devět procent," uvedla skupina ve zprávě. Do nových produktů Škoda Auto během prvních šesti měsíců investovala 217 milionů eur, loni to bylo 80 milionů.
Dodávky zákazníkům se v prvním pololetí zvýšily meziročně o 8,4 procenta na 493.000 vozů. Větší popularitě se těšily modely Roomster, Yeti a Octavia, ale i Rapid, který se prodává v Indii.
"V prvním pololetí se Škodě podařilo dosáhnout solidních finančních výsledků a realizovat důležité investice pro budoucnost. Podstatnou měrou k tomu přispěl nárůst dodávek zákazníkům a striktní management nákladů,“ sdělil člen představenstva Škody za oblast ekonomie Winfried Krause.
Největší český výrobce automobilů hodlá do roku 2018 celosvětově prodávat 1,5 milionu aut ročně. Vloni firma prodala zatím rekordních 879.200 aut.
Pololetní výsledky hospodaření zveřejnila celá skupina . Provozní zisk jí vzrostl skoro o sedm procent na 6,49 miliardy eur, prodej vozů se zvýšil o 12,4 procenta na 4,64 milionu. Podnik výrazně těží z geografické diverzifikace.Tržby celé skupiny v pololetí dosáhly 95,38 miliardy eur, což je meziroční nárůst o 22,6 procenta.
Na rozdíl od řady jiných automobilek v Evropě těží z bohaté geografické rozmanitosti. Firma se například etablovala na trzích v Brazílii, Číně a Spojených státech, kde automobilový trh prochází odlišným vývojem než v Evropě.
Růst zájmu automobilka registruje o sportovně-užitkové modely Tiguan anebo Q3, dobře se ale prodává i sedan A6. zároveň potvrdil výhled na zbytek letošního roku a nadále počítá s růstem tržeb. Provozní zisk by se ale měl udržet zhruba na loňské úrovni, kdy byl na rekordu.
Pololetní výsledek je nepatrně lepší, než předpokládali analytici v anketě Reuters, čekající provozní zisk 6,41 miliardy eur. Otázkou je, zda kondice vydrží také ve druhé polovině roku při průběžném zintenzivnění krize v Evropě. V jejím důsledku se totiž snižuje poptávka spotřebitelů, což výrobce aut nutí hledat pobídky k prodeji. Většinou jsou to slevy.
(Zdroj: Volskwagen, čtk, Bloomberg)